Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jättekort svar från mig.

1) Arvidos har svarat. Hans rykte skulle kunna vara en vettig parallell till Spiders rykte. Det mesta låter sunt, men jag hoppas att han blir mer aktiv i fortsättningen och verkligen lever upp till allt klokt han föreslår.

2) Lu-kaazh hade skrivit TRE inlägg när jag kollade. Och nu går han ut med att bara en kan vara miller. Snälla Lu-kaazh, mer aktivitet i fortsättningen.

3) Vimes. Märkligt spel (inspirerad av mig?) och det där med Shredders Rogues känns speciellt att dra till med. Konstigt att han av alla stavar fel! Fast jag gillar att det kan finna sen infiltratör i den där gruppen, det låter spel-balansigt på något sätt. Synd bara att det inte grönar Vimes själv. Fan!

4) Brynolf. Mitt ego vill inte erkänna riktigt att andra än jag kan komma på bra saker så jag vill inte haka på Brynolf-racet än. Men visst, hans belackare har vissa poänger. Ska följa upp honom.

5) Mitt excelark. Det är rättat, men eftersom jag är rätt slarvig så är jag beroende av era rättelser. Och sen Recca, visst har du gått ut med att du är Vanilla? Då har du en (värdelös) förmåga med andra ord? Jag fick för mig att Vanilla betydde att man inte hade någon förmåga, att man var en no-body med andra ord.

6) Rykten. Jag vill att alla outar sina rykten. Det räcker absolut inte att bara skriva ”ja/nej”. Poängen med detta är inte att ulvarna möjligtvis ljuger om sina rykten (om de gör det lär vi hitta ulvarna desto lättare), poängen är att det ser ut att dölja sig massa relevant info där.

7) Tiden. Jag har tagit tillräckligt mycket plats nu, med bara några hundra inlägg kvar innan rundan slutar. I morgon har jag fältarbete från 08.30-17.00, därefter får barnen majoriteten av min tid. Mitt deltagande får anpassa sig därefter.

Röst: Ingen


Rödast just nu enligt mig: Arvidos (mer aktivitet tack), Vimes (märkligt att han inte fattade det där med SR), Brynolf (för hans mellanmjölksspel), Spider/Tyr (för deras milleroutning).
 

Attachments

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Basenanji said:
2) Lu-kaazh hade skrivit TRE inlägg när jag kollade. Och nu går han ut med att bara en kan vara miller. Snälla Lu-kaazh, mer aktivitet i fortsättningen.
ledsen men just nu är jag totalt nerstompad i skolarbete. men det lär bli bättre på torsdag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kamrat Konke

Cassius said:
Kamrat Konke vart fan är din nojja?(tog mig rätten att ställa frågan när vi har så många inlägg kvar. Förlåt Karatekid.)

Jag har sett en snäll och någorlunda frum KK en gång tidigare och det var i Infiltratörsliret, då backade han också mig. Jag gillar detta inte alls. Förklara dig.!!11!!
Då har du inte sätt tillräckligt min vän.

Överlag brukar jag ha en rätt stabil inledning på alla mina varulvsspel. Det handlar om varulvslirs-stamina tror jag. Uppåt 800 inlägg totalt hälar jag med. Sen brukar jag deka ur och inte palla med mig själv och då finns det risk att jag slirar. Jag har vuxit bort från min nojja och använder den numera som ett verktyg. Förut var jag Kånkelmania nu tänker jag oftast efter en gång extra.

Jag tolkar ditt inlägg här som att du ifrågasätter mitt spel helt sonika. Har jag spelat dåligt? Har jag spelat ulvigt? Har jag spelat byboigt? Jag tror det är bättre att du kommer med något handfast så jag vet vad du vill ha.

En sak bjussar jag på direkt: Du har från start suttit rätt säker upp på en sån här grön lista, men ditt tydliga spel har blivit allt sämre genom rundan. Ditt spel i början var bra och ett givet ordförande material, men nu kommer jag inte lägga min röst på dig som ordförande.

Skall jag gissa lite med snäll-glasögonen på så tror jag ditt spel i början byggde mycket på ditt rykte. Du spelade på det och nu när det är förbrukat och inte är värt mer än Laowais motsägelse (inkluderat Spiders 50%are) har din nivå på spelandet sjunkit i och med att vikten av ditt rykte inte alls är lika bra att sitta på.

Jag har några inlägg kvar att gå igenom som kommit in under kvällen här och jag har snabbt ögnat igenom det hela. Där ser jag att du kikat igenom Brynolf och gjort en bra analys av hans rätt mellanmjölkslirande spel. Den gillade jag så därför kommer jag att behålla min tro om att du är mer grön än röd. Dock inte ordförandematerial som det ser ut nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Arvidos, dags att börja MC:a!

Arvidos said:
en massa saker
Röst: Ingen

Återkommer med en rejäl röst senare.

Spammar tråden för att jag fortfarande tror att vi såsar bort för många deadline dagar.

R2 kanske har en kvot på 500 inlägg? Vad vet vi. Drar den rundan ut på tiden också kan det bli knappt mot slutet. Nån, typ BDG kanske kan räkna ut hur brådis vi har. Nu är ju inte han med, men nån annan med skills i matte kanske kan göra det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Okej då har jag läst ikapp,
den som sken rödast i mina ögon vid genomläsningen var Nässe.

Jag upplevde att han skrivit ganska mycket och det mesta var totalt meningslöst.
om jag hade tid så hade jag gått igenom antalet gånger han har spammat att vi måste rösta, (ja att rösta är viktigt, men du behöver inte på minna oss om det så himla många gånger). jag tycker det känns som om Nässe försöker fylla ut sina meningslösa inlägg med något.

Röst:Nässe

om det verkligen blir så att det står mellan Tyr och spider i morgon så ser jag till att ta ställning då.
Får vi bena ut det här.

Lu-kaazh har informationen om att det finns en miller.

Vi har två miller.

Spider/Tyr

Spider har infon att 50% av alla rykten är fel.

1. Det finns två millers
2. Det finns en miller

Okay. Hittade det här från Recca:

Recca said:
Jag kan faktiskt förstärka ditt rykte med mitt rykte, om det betyder att båda våra är sanna vet jag dock inte. Du skulle kunna vara en ulv som vill gröna dig själv genom att knäppa en ulvkompis. Dock är det så att om mitt rykte stämmer så stämmer ditt automatiskt. Men om ditt stämmer behöver inte mitt stämma.
Vart är ryktet Recca? Fram med det.

Har vi nått i stil med Laowai/Cassius så har vi nått att jobba med.

1. Ulvarna har alias
2. Ulvarna har det inte

Lixom, det ger sig själv. Ett av dom stämmer om vi kikar på 50%´s regeln.

Det känns som att det är av vikt att du slänger fram ditt rykte.

Åter till Lu-kaazh.

Tror du att din info är skit värd eller? Du har på papperet att det finns en miller. Vi har två.

Varför prickar du in Nässe tillsvidare och kan tänka dig att ta ställning mot Spider/Tyr i morgon?

Lu-kaazh said:
ledsen men just nu är jag totalt nerstompad i skolarbete. men det lär bli bättre på torsdag.
Vad händer om det dyker in rätt hårt med inlägg i morgon så att kvoten 703 uppnås och din aktivitet inte är den bästa? Uppenbarligen har den ju varit rätt låg hittills så det kan mycket väl ske att du inte hinner ändra röst fast du kan tänka dig att göra det. Således har vi en röst på Nässe som ligger och skräpar när vi vet riskerna.

Byn måste ju försöka hålla sig enade. Jag säger inte på nått vis att jag eller någon annan bestämt oss för Spidde/Tyr, men om det blir så behöver vi försöka ena oss så att inte ulvarna får läge att styra med sina röster.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vimes suger

Vimes said:
Men vafan. Jag hoppas att du hittade det här för att du är en jävel på TMNT och inte för att jag är en google-imbecill...

Men, hey! Det var ju bra! Mindre bra att jag outat det här när inte alla namn är ute, men att tre av de som outat namn faktiskt tillhör den här gruppen var jävligt turligt.

Dock verkar inte din lista över Rouges vara komplett, du missade en: "the Rat King, Slash, Leatherhead, Temptesstra, Scumbug, Anthrax and Chrome Dome"
Okay.

Vimes outning och den här listan. Jag har inte riktigt satt mig in i den.

Vad gör den för att vara exakt?

Det finns en ulv bland de ovan nämnda namnen om jag greppar det rätt. Alltså, !Paxen, Spider och jag. Baserat på de namn som outats.

Laowais inlägg nedan skall jag kika på nu, (alltså ovan detta.) Lixom Vimes outar något som i hans ögon är ett felaktigt rykte och Laowai knäcker koden åt honom inom några minuter. Det är ju nått som luktar fisk här. Sen missar Laowai ett namn som skall vara med på listan i den länk han själv postar, men det knäcker Vimes åt honom.

Jag har frågor på det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vimes suger

Laowai said:
Jo, jag såg det, men man får ju inte edita. Missade en ] också, men det var ju inget att göra åt. Och jag ville inte slösa inlägg genom att lägga till "och anthrax också" eftersom jag antog att ni alla är läskunniga :gremwink:

Och din enda miss vid googlandet var att du skrev rouges, inte rogues. Hittade ingenting när jag googlade efter shredders rouge heller.

För mig gör det här dig mindre misstänkt, det var länge sedan någon av de tre outade sina namn, så för mig är det osannolikt att du gör det därför.

Och din miss känns för mig inte som något som en ulv skulle avslöja.
Tjipp.

Jag fick öppna länken ett par gånger för att ens hitta ett ända av namnen. Man var tvungen att klicka mot [+]more för att se det hela.

Du jobbar alltså fram en länk åt Vimes som misslyckats helt, men gör inte ditt jobb riktigt.

Sen undviker du att slösa på ett inlägg med en extra notis med tillägget Anthrax.

Ditt namn är felstavat.
Du är sloppy och stressar fram nått halvdant istället för att göra ett bra jobb åt byn med rätt fakta när Vimes fatalt har misslyckats.
Du outar dig (i mina ögon) i helt fel läge.
Du har ingen förmåga.

Alltså, att namnet är felstavat tycker jag inte är någon biggie. Jag har fan uppgett helt fel namn trots att jag varit grön så det är inget att klaga på, men nu är det ett gäng med grejer som jag stör mig lite på här så det måste läggas med i beräkningarna.

Nu är du inte heller ensam om att vara utan förmåga så det kanske inte heller är någon biggie.

Men jag får en dålig fealing över felstavat namn och saknat namn. Du har infon om att hjältarna har alias och köper det rätt och slätt att din info är sanningsenlig. Du outar ditt alias felstavat och utelämnar ditt riktiga namn när det väl dyker upp i ljuset. Alltså, det är så långsökt att det inte kan var ulvigt men det får mig att gå igång.

Kan du gå tillbaka och förklara för mig varför du outade din information då du gjorde det? Jag tycker att det var fel med facit i hand.

Fnuk. Nu är jag slut för idag.

Drar iväg vi 07.00 till Stockholm i morgon så jag kommer att vara mobil.

Kommer att lägga en röst i god tid och motivera mitt val så ånga inte upp er över det i mörnst.

Aktiviteten kommer således vara kass hela dagen i morgon och även under torsdagens första hälft tippar jag på. Åter på jobbet vid 13.00 torsdag kanske?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Outningar

@Cassius:
Cassius said:
ifrågasätter äktheten av ryktena.[Ifall Brynolf är ulv och spider också skulle detta förklaras av att de visste som ulvar att de visste att ryktena inte stämmer]
Jag tycker inte det är långsökt att misstänka att ryktena är opålitliga. Visst, jag var tidigt ute, men så har jag ett rätt extremt rykte också. Och w176 hade just gått ut med ytterligare ett extremt.

Han tror inte på undergrupperingar.
Fel svar. Jag har inget i min roll som tyder på att det finns undergrupperingar, ska det vara. Ingen miljon till dig.

Han vill att vi outar om vi har ett rykte. Sedan tycker han att vi kan droppa en del av namnet. Ordning på detta kvittar[det är ju en smula skumt]
Jag var som du vet inne på att ryktena kunde vara fejk, och försökte få lite klarhet i det genom att ta reda på om alla hade ett. Vore så fallet, ökar ju så klart sannolikheten att de inte alla stämmer. Angående ordning av outning förklarade jag mig även där tidigt: jag tycker den sk "purgatoriska ordningen" funkade bra sist men var så klart öppen för förslag. Nu blev det inte så purgatoriskt, men de flesta hängde på och outade ja/nej. Vilket var huvudsaken.

Ifrågasätter Spiders läsförmåga.
Va? Nu ifrågasätter jag din läsförmåga.

Frågar om det är Spiders rykte som säger att endast 50% av ryktena är sanna[Lite konstigt formulerat]. Tycker det låter rimligt.
Frågan var alltså: "Är det ditt rykte som säger blabla", inte "Säger ditt rykte blabla?"

Droppar att "Jag heter för övrigt Barney Stockman och har ett rykte."[Konstigt när han tidigare var inne på att bara droppa delar av namnet]
Läs igen. Jag skrev "namn eller åtminstone delar av namn", ungefär.

Han menar att såklart så stämmer inte alla rykten men att Spiders rykte är "knarkat".
Poängen var alltså att ett Rykte som säger att Rykten kan vara fel är ytterst förvirrande. Det enda Spiders rykte innebär är att vi inte kan lite helt på ryktena, inget annat.

Innehållslöst nonsens.
Tycker du, ja. Det var en helt rimlig kommentar rörande mitt namn, som ju alltså är en ytterst perifer figur i turtleversum. Men du var inte med i Ankeborg, så du är förlåten.

Tycker att han startade outningsdrevet och tycker inte att powerrollers vinner några lir.
Något drev har jag inte startat (jag har inte ens röstat än), men jag sparkade igång outningen av rykte eller ej.

-----------------

@Möller:
Möller said:
Väldigt tomt på anklagelser! Lite grann på Recca, sedan jättemycket velande kring Spider. Om jag minns mitt senaste spel rätt så snackade jag och Vimes efteråt att man inte får gå på Brynolf för hårt i runda 1, han är en förvirrad slow starter. Men ändå, detta är inte bra alls.
Det var faktiskt en bra analys av mitt spelande. Jag är kass på att hitta "soft pings" bara utifrån vad folk säger, och behöver mer konkret stuff för att komma igång. Därför har jag förespråkat outning av ditten och datten.

Så vida vi inte har att göra med någon skickligt tillagad sköldpaddssoppa grönar dethär Laowai.
Förklara gärna detta.

--------------

@Basse & KK:
Basenanji said:
Brynolf (för hans mellanmjölksspel)
KK said:
bra analys av hans rätt mellanmjölkslirande spel
Ok att jag inte skrivit så mycket men ni kan ju inte säga att jag suttit still i båten, om det är det ni menar med mellanmjölk. Visst, jag har inte tagit ställning mot någon än, men jag fokuserar på att försöka förstå spelet i första hand.

--------------

@Vimes:
Vimes said:
Snyggt highlightande av att Brynolf inte fått ett skit gjort.
Det är jag väl knappast ensam om. Jag tycker vi står jävligt still än så länge.

Men jag vill poängtera att Brynolf var byns bästa spelare i Klassikern. Han ÄR duktig. Bättre än såhär.
Hjälp mig då. Tuta i din pipa och få det muterade patrasket runt bordet att outa så vi får nåt att relatera folks prat till.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Outningar

Äh, pungen förresten. Jag purgar igång själv så får ni hänga på.

Mitt rykte: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.

Näste man att outa blir Möller, honom har vi inte fått nånting alls ur. Rykte eller namn, tack!
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Re: Vimes suger

Konrad Konvalj said:
Laowai said:
Jo, jag såg det, men man får ju inte edita. Missade en ] också, men det var ju inget att göra åt. Och jag ville inte slösa inlägg genom att lägga till "och anthrax också" eftersom jag antog att ni alla är läskunniga :gremwink:

Och din enda miss vid googlandet var att du skrev rouges, inte rogues. Hittade ingenting när jag googlade efter shredders rouge heller.

För mig gör det här dig mindre misstänkt, det var länge sedan någon av de tre outade sina namn, så för mig är det osannolikt att du gör det därför.

Och din miss känns för mig inte som något som en ulv skulle avslöja.
Tjipp.

Jag fick öppna länken ett par gånger för att ens hitta ett ända av namnen. Man var tvungen att klicka mot [+]more för att se det hela.

Du jobbar alltså fram en länk åt Vimes som misslyckats helt, men gör inte ditt jobb riktigt.

Sen undviker du att slösa på ett inlägg med en extra notis med tillägget Anthrax.

Ditt namn är felstavat.
Du är sloppy och stressar fram nått halvdant istället för att göra ett bra jobb åt byn med rätt fakta när Vimes fatalt har misslyckats.
Du outar dig (i mina ögon) i helt fel läge.
Du har ingen förmåga.

Alltså, att namnet är felstavat tycker jag inte är någon biggie. Jag har fan uppgett helt fel namn trots att jag varit grön så det är inget att klaga på, men nu är det ett gäng med grejer som jag stör mig lite på här så det måste läggas med i beräkningarna.

Nu är du inte heller ensam om att vara utan förmåga så det kanske inte heller är någon biggie.

Men jag får en dålig fealing över felstavat namn och saknat namn. Du har infon om att hjältarna har alias och köper det rätt och slätt att din info är sanningsenlig. Du outar ditt alias felstavat och utelämnar ditt riktiga namn när det väl dyker upp i ljuset. Alltså, det är så långsökt att det inte kan var ulvigt men det får mig att gå igång.

Kan du gå tillbaka och förklara för mig varför du outade din information då du gjorde det? Jag tycker att det var fel med facit i hand.

Fnuk. Nu är jag slut för idag.

Drar iväg vi 07.00 till Stockholm i morgon så jag kommer att vara mobil.

Kommer att lägga en röst i god tid och motivera mitt val så ånga inte upp er över det i mörnst.

Aktiviteten kommer således vara kass hela dagen i morgon och även under torsdagens första hälft tippar jag på. Åter på jobbet vid 13.00 torsdag kanske?
Jag outade då för att lu-khaaz (tror jag, min förmåga att hålla reda i sånt här är rätt nedsatt av att jag spelar från iphone) sa att det nog kunde vara så att ulvarna hade färdiga alias då Vic är förespråkare av detta.
Jag tänkte att "jaha, men om lu-khaaz nu har sagt det" och outade.

Jag var lite för snabb och tänkte inte på att bara för att någon nämner det så kanske inte alla tar fasta på det.

Recca å sin sida tyckte att det var skitpuckat att jag inte outade tidigare. Skulle gärna få en kommentar på detta.

Mitt felstavade namn kan jag tyvärr inte göra något åt. Om vic ville säga att "joo, så är fallet, my bad" så skulle det vara sweet, men jag vet inte hur mycket han vill/kan lägga sig i.
Det kanske till och med är medvetet från hans håll om han nu har befunnit sig i en liknande sits förr.

Och angående anthrax, så är det som jag skrev tidigare. Jag missade den första gången, och hopades att det faktum att jag hittade, och lade upp länken skulle räcka. Jag kanske är ny på det här, men jag lovar, jag är inte så dum att jag lägger upp en länk med bevis, för att gröna vimes rykte, men i samma veva tar bort en detalj som inkriminerar mig själv?

En smart ulv hade väl bara låtit vimes ta smällen, inte väcka misstanke om sig själv, och dessutom låta misstanken på vimes ligga kvar?

Vidare anser jag att eftersom vimes har outat sitt rykte som säger att det finns en hjälte bland roguesen, och du är ibland dessa rogues, så är det inte alls otroligt att du börjar dreva på vimes för att han hade ryktet från början med missat grejjer, och mig för två slarvfel.

Vad menar du förresten med att jag hör dåligt jobb åt byn? När jag försöker sammanfatta mina tankar om folk eller när jag lägger upp en länk som kräver att man klickar på ett litet plus för att se hela texten?

Om det första så är det bara fett taskigt, och om två, så tror jag betydligt högre än så om din intelligens för att tro att du ska ha hindrats av det nämnvärt.

Jag må ha varit lite snabb med att posta mina inlägg, men imo är det snarare du konrad som pingar ulv.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Vimes suger

Spam, spam, spam, Spam, spam, spam, Spam, spam, spam, Spam, spam, spam, Spam, spam, spam, and eggs, and Spam, spam, spam, Spam, spam, spam,

Jobbigt, Lukas, att tvingas ta ställning? :gremwink:
Vimes (husguden) skrev något intressant om att 7 av 8 ulvar håller sig under radarn. Något att tänka på?

Röster

!Paxen: Cassius
Möller: Cassius, Nässe, Arvidos, Brynolf
Nässe: Vimes, Spider-Jerusalem
Basenanji: Vimes, Arvidos, Ingen
LJSLarsson: Recca, Ingen, Recca, Spider Jerusalem
Recca: Vimes, Tyr
W176: Arvidos
Tjavva: Brynolf
Vimes: Arvidos
Xyas: Arvidos
Cassius: Arvidos
KK: Arvidos, Ingen
Laowai: Brynolf
Lu-kazzh: Nässe
Arvidos: Spider-Jerusalem
FYLL PÅ!


Dessa har inte röstat:


Brynolf
Spider
Tyr

För den som ogillar addition:
Arvidos: 4 röster
Brynolf: 3 röster
Spider-Jerusalem: 3 röster
Ingen: 2 röster
Cassius: 1 röst
Tyr: 1 röst
Nässe1 röst
Tankar i övrigt

Jag tycker vi ska avsluta rundan idag.

Alla ska outa sina rykten innan rundan ärt slut! Vi vill inte sitta med tomma rader i Basses Block.

Brynolfs rykte är extremt intressant. Jag tycker att vi håller inne på våra krafter, så länge.


Hur rimligt är det att Vimes stavar fel till Rogues? Jag gör det hela tiden, men jag vet att det är ett ord som är lurigt, så jag är uppmärksam på det. Och jag har aldrig i mitt liv ens spelat D&D, där det ju är en klass som förekommer ofta. I ett annat sammanhang skulle jag trott på det men här så känns det, inte som en lögn, men lite udda. Någon som vet om Vimes spelar D&D?

Också att det råkar vara en grupp som är jätteobskyr, där dock flera medlemmar finns ute.

Någon pratade om att vi bör vara i överväldigande majoritet när vi röstar ut någon- så att inte Ulvarna i hemlighet tar någon annan. Det tycker inte jag.

Jag tycker vi bybor ska rösta på den vi misstänker. Jag tycker vi bybor ska vara genomärliga med vad vi röstar på. När det sedan diffar- någon vi röstat ut stannar kvar- då kan vi analysera rösterna. Om alla röster på samma så har vi ingenting att gå på, och ulvarna kan jättelätt flyga in under radarn.

Fram med ryktet Recca!

Intressant av KK:

Får vi bena ut det här.

Lu-kaazh har informationen om att det finns en miller.

Vi har två miller.

Spider/Tyr

Spider har infon att 50% av alla rykten är fel.

1. Det finns två millers
2. Det finns en miller

Okay. Hittade det här från Recca:
Skrivet av: Recca
Jag kan faktiskt förstärka ditt rykte med mitt rykte, om det betyder att båda våra är sanna vet jag dock inte. Du skulle kunna vara en ulv som vill gröna dig själv genom att knäppa en ulvkompis. Dock är det så att om mitt rykte stämmer så stämmer ditt automatiskt. Men om ditt stämmer behöver inte mitt stämma.


Vart är ryktet Recca? Fram med det.

Har vi nått i stil med Laowai/Cassius så har vi nått att jobba med.

1. Ulvarna har alias
2. Ulvarna har det inte

Lixom, det ger sig själv. Ett av dom stämmer om vi kikar på 50%´s regeln.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vimes suger

Laowai said:
Konrad Konvalj said:
Laowai said:
Jo, jag såg det, men man får ju inte edita. Missade en ] också, men det var ju inget att göra åt. Och jag ville inte slösa inlägg genom att lägga till "och anthrax också" eftersom jag antog att ni alla är läskunniga :gremwink:

Och din enda miss vid googlandet var att du skrev rouges, inte rogues. Hittade ingenting när jag googlade efter shredders rouge heller.

För mig gör det här dig mindre misstänkt, det var länge sedan någon av de tre outade sina namn, så för mig är det osannolikt att du gör det därför.

Och din miss känns för mig inte som något som en ulv skulle avslöja.
Tjipp.

Jag fick öppna länken ett par gånger för att ens hitta ett ända av namnen. Man var tvungen att klicka mot [+]more för att se det hela.

Du jobbar alltså fram en länk åt Vimes som misslyckats helt, men gör inte ditt jobb riktigt.

Sen undviker du att slösa på ett inlägg med en extra notis med tillägget Anthrax.

Ditt namn är felstavat.
Du är sloppy och stressar fram nått halvdant istället för att göra ett bra jobb åt byn med rätt fakta när Vimes fatalt har misslyckats.
Du outar dig (i mina ögon) i helt fel läge.
Du har ingen förmåga.

Alltså, att namnet är felstavat tycker jag inte är någon biggie. Jag har fan uppgett helt fel namn trots att jag varit grön så det är inget att klaga på, men nu är det ett gäng med grejer som jag stör mig lite på här så det måste läggas med i beräkningarna.

Nu är du inte heller ensam om att vara utan förmåga så det kanske inte heller är någon biggie.

Men jag får en dålig fealing över felstavat namn och saknat namn. Du har infon om att hjältarna har alias och köper det rätt och slätt att din info är sanningsenlig. Du outar ditt alias felstavat och utelämnar ditt riktiga namn när det väl dyker upp i ljuset. Alltså, det är så långsökt att det inte kan var ulvigt men det får mig att gå igång.

Kan du gå tillbaka och förklara för mig varför du outade din information då du gjorde det? Jag tycker att det var fel med facit i hand.

Fnuk. Nu är jag slut för idag.

Drar iväg vi 07.00 till Stockholm i morgon så jag kommer att vara mobil.

Kommer att lägga en röst i god tid och motivera mitt val så ånga inte upp er över det i mörnst.

Aktiviteten kommer således vara kass hela dagen i morgon och även under torsdagens första hälft tippar jag på. Åter på jobbet vid 13.00 torsdag kanske?
Jag outade då för att lu-khaaz (tror jag, min förmåga att hålla reda i sånt här är rätt nedsatt av att jag spelar från iphone) sa att det nog kunde vara så att ulvarna hade färdiga alias då Vic är förespråkare av detta.
Jag tänkte att "jaha, men om lu-khaaz nu har sagt det" och outade.

Jag var lite för snabb och tänkte inte på att bara för att någon nämner det så kanske inte alla tar fasta på det.

Recca å sin sida tyckte att det var skitpuckat att jag inte outade tidigare. Skulle gärna få en kommentar på detta.

Mitt felstavade namn kan jag tyvärr inte göra något åt. Om vic ville säga att "joo, så är fallet, my bad" så skulle det vara sweet, men jag vet inte hur mycket han vill/kan lägga sig i.
Det kanske till och med är medvetet från hans håll om han nu har befunnit sig i en liknande sits förr.

Och angående anthrax, så är det som jag skrev tidigare. Jag missade den första gången, och hopades att det faktum att jag hittade, och lade upp länken skulle räcka. Jag kanske är ny på det här, men jag lovar, jag är inte så dum att jag lägger upp en länk med bevis, för att gröna vimes rykte, men i samma veva tar bort en detalj som inkriminerar mig själv?

En smart ulv hade väl bara låtit vimes ta smällen, inte väcka misstanke om sig själv, och dessutom låta misstanken på vimes ligga kvar?

Vidare anser jag att eftersom vimes har outat sitt rykte som säger att det finns en hjälte bland roguesen, och du är ibland dessa rogues, så är det inte alls otroligt att du börjar dreva på vimes för att han hade ryktet från början med missat grejjer, och mig för två slarvfel.

Vad menar du förresten med att jag hör dåligt jobb åt byn? När jag försöker sammanfatta mina tankar om folk eller när jag lägger upp en länk som kräver att man klickar på ett litet plus för att se hela texten?

Om det första så är det bara fett taskigt, och om två, så tror jag betydligt högre än så om din intelligens för att tro att du ska ha hindrats av det nämnvärt.

Jag må ha varit lite snabb med att posta mina inlägg, men imo är det snarare du konrad som pingar ulv.
Tack.

Det är ju typ vad som redan är sagt. Jag är dock lite lugnare idag än i natt.
Vad jag menar med dåligt jobb för byn: du vill hjälpa Vimes och på så vis hjälper du ju byn. Du gör det snabbt och lite sloppy och utelämnar vissa detaljer. Så menar jag.

Nu är det min tur att iPhona mig fram...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Vimes suger

Fem personer har inte lämnat sina rykten:

Tyr
Möller
Recca
!Paxen
Tjavva

Kan vi få dem?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Vimes suger

Jag håller med om allt Nässe skriver här:

Nässe said:
Jag tycker vi ska avsluta rundan idag.

Alla ska outa sina rykten innan rundan är slut! Vi vill inte sitta med tomma rader i Basses Block.

/.../

Någon pratade om att vi bör vara i överväldigande majoritet när vi röstar ut någon- så att inte Ulvarna i hemlighet tar någon annan. Det tycker inte jag.

Jag tycker vi bybor ska rösta på den vi misstänker. Jag tycker vi bybor ska vara genomärliga med vad vi röstar på. När det sedan diffar- någon vi röstat ut stannar kvar- då kan vi analysera rösterna. Om alla röster på samma så har vi ingenting att gå på, och ulvarna kan jättelätt flyga in under radarn.
Sen undrar jag varför Arvidos blev släppt så kvickt? Så mycket har han väl inte rehabiliterat sig? Jag vill ha mer från honom.

Rösterna på Spider tycker jag ni ska fundera över: hans rykte verkar stämma, det verkar finnas millers. Alltså, det han outat verkar inte vara påhitt. Jag tycker det är grönande (även om han förstås på intet vis ÄR grön).

Brynolfs ryktesoutning var intressant, men kan lika gärna vara omformulerad varulvsinfo: "Det finns folk i byn som har den här förmågan! Döda dom!!"

Lukas må ha skrivit lite, men jag jämför hur han har spelat i tidigare spel (i synnerhet när han varit ulv) och jag tycker han känns stabil i det lilla han gjort.

Nässe vet jag inte vad jag ska tro om. Jag tror att han i alla tidigare spel varit varulv, jag vet inte hur han ska spela som bybo liksom :gremsmile: Han skriver vettiga saker, spammar lite kanske, driver på. Han är nyttig för byn. Samtidigt är det ju inte som att han egentligen kommer med så mycket nytt... Men folk som tar ställning och driver på byn brukar jag få en bra känsla av.

Jag gillar inte att Recca håller på och lajjar med sitt rykte. Det är visserligen i linje med hur hon brukar spela, dumhålla på den egna infon, men jag tycker gott hon kan komma ut ur garderoben nu. Det gäller alla andra med rykten också. Allt ska ut.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Re: Vimes suger

Konrad Konvalj said:
Laowai said:
Konrad Konvalj said:
Laowai said:
Jo, jag såg det, men man får ju inte edita. Missade en ] också, men det var ju inget att göra åt. Och jag ville inte slösa inlägg genom att lägga till "och anthrax också" eftersom jag antog att ni alla är läskunniga :gremwink:

Och din enda miss vid googlandet var att du skrev rouges, inte rogues. Hittade ingenting när jag googlade efter shredders rouge heller.

För mig gör det här dig mindre misstänkt, det var länge sedan någon av de tre outade sina namn, så för mig är det osannolikt att du gör det därför.

Och din miss känns för mig inte som något som en ulv skulle avslöja.
Tjipp.

Jag fick öppna länken ett par gånger för att ens hitta ett ända av namnen. Man var tvungen att klicka mot [+]more för att se det hela.

Du jobbar alltså fram en länk åt Vimes som misslyckats helt, men gör inte ditt jobb riktigt.

Sen undviker du att slösa på ett inlägg med en extra notis med tillägget Anthrax.

Ditt namn är felstavat.
Du är sloppy och stressar fram nått halvdant istället för att göra ett bra jobb åt byn med rätt fakta när Vimes fatalt har misslyckats.
Du outar dig (i mina ögon) i helt fel läge.
Du har ingen förmåga.

Alltså, att namnet är felstavat tycker jag inte är någon biggie. Jag har fan uppgett helt fel namn trots att jag varit grön så det är inget att klaga på, men nu är det ett gäng med grejer som jag stör mig lite på här så det måste läggas med i beräkningarna.

Nu är du inte heller ensam om att vara utan förmåga så det kanske inte heller är någon biggie.

Men jag får en dålig fealing över felstavat namn och saknat namn. Du har infon om att hjältarna har alias och köper det rätt och slätt att din info är sanningsenlig. Du outar ditt alias felstavat och utelämnar ditt riktiga namn när det väl dyker upp i ljuset. Alltså, det är så långsökt att det inte kan var ulvigt men det får mig att gå igång.

Kan du gå tillbaka och förklara för mig varför du outade din information då du gjorde det? Jag tycker att det var fel med facit i hand.

Fnuk. Nu är jag slut för idag.

Drar iväg vi 07.00 till Stockholm i morgon så jag kommer att vara mobil.

Kommer att lägga en röst i god tid och motivera mitt val så ånga inte upp er över det i mörnst.

Aktiviteten kommer således vara kass hela dagen i morgon och även under torsdagens första hälft tippar jag på. Åter på jobbet vid 13.00 torsdag kanske?
Jag outade då för att lu-khaaz (tror jag, min förmåga att hålla reda i sånt här är rätt nedsatt av att jag spelar från iphone) sa att det nog kunde vara så att ulvarna hade färdiga alias då Vic är förespråkare av detta.
Jag tänkte att "jaha, men om lu-khaaz nu har sagt det" och outade.

Jag var lite för snabb och tänkte inte på att bara för att någon nämner det så kanske inte alla tar fasta på det.

Recca å sin sida tyckte att det var skitpuckat att jag inte outade tidigare. Skulle gärna få en kommentar på detta.

Mitt felstavade namn kan jag tyvärr inte göra något åt. Om vic ville säga att "joo, så är fallet, my bad" så skulle det vara sweet, men jag vet inte hur mycket han vill/kan lägga sig i.
Det kanske till och med är medvetet från hans håll om han nu har befunnit sig i en liknande sits förr.

Och angående anthrax, så är det som jag skrev tidigare. Jag missade den första gången, och hopades att det faktum att jag hittade, och lade upp länken skulle räcka. Jag kanske är ny på det här, men jag lovar, jag är inte så dum att jag lägger upp en länk med bevis, för att gröna vimes rykte, men i samma veva tar bort en detalj som inkriminerar mig själv?

En smart ulv hade väl bara låtit vimes ta smällen, inte väcka misstanke om sig själv, och dessutom låta misstanken på vimes ligga kvar?

Vidare anser jag att eftersom vimes har outat sitt rykte som säger att det finns en hjälte bland roguesen, och du är ibland dessa rogues, så är det inte alls otroligt att du börjar dreva på vimes för att han hade ryktet från början med missat grejjer, och mig för två slarvfel.

Vad menar du förresten med att jag hör dåligt jobb åt byn? När jag försöker sammanfatta mina tankar om folk eller när jag lägger upp en länk som kräver att man klickar på ett litet plus för att se hela texten?

Om det första så är det bara fett taskigt, och om två, så tror jag betydligt högre än så om din intelligens för att tro att du ska ha hindrats av det nämnvärt.

Jag må ha varit lite snabb med att posta mina inlägg, men imo är det snarare du konrad som pingar ulv.
Tack.

Det är ju typ vad som redan är sagt. Jag är dock lite lugnare idag än i natt.
Vad jag menar med dåligt jobb för byn: du vill hjälpa Vimes och på så vis hjälper du ju byn. Du gör det snabbt och lite sloppy och utelämnar vissa detaljer. Så menar jag.

Nu är det min tur att iPhona mig fram...
Ah, jo, det har jag väl ingen ursäkt för annat än att jag jobbat och pluggat hela dagen. Ska börja dubbelkolla mina inlägg så jag inte kollrat bort er andra med mina slarvfel. Det däremot, är dåligt jobbat av mig, då det distraherar från viktigare jobb.

(Menar för övrigt på allvar att jag anser dig vara för smart att bli förvirrad av [more]+ knappen.)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vimes suger

Laowai said:
Recca tyckte att jag skulle ha outat mitt rykte tidigare, och herr konvalj tyckte att jag skulle ha hållit inne med det. Jag undrar om det är för att de har tolkat förmågan olika?
Jag har tolkat din förmåga så här:

Ditt rykte säger dig att ulvarna har alias att använda sig av i sitt protokoll. Således behöver de inte ljuga om sina namn utan det är redan fixat av Vicotnik.

Anledningen till att jag är av åsikten att du borde ha hållt på din info:

Spider har gått ut med att det är 50% av rykten som felar.
=din information är felaktig

Är din information felaktig så har alltså inte ulvarna namn och det vet dom ju om själv i det fallet så då spelar det ju ingen större roll med att du går ut med din förmåga.

=din information är rätt

Alltså, ulvarna har alias på sitt papper, men de har ingen aning om det funkar att lira med dom eller om det finns någon nackdel.

Du valde att gå ut med ditt rykte tidigt i mitt tycke. Finns det ulvar bland de sex första att outa har alltså i de alias i den här teorin, men de vet inte om det är safe att outa alias. Någon av dem kan således ha bluffat sitt namn trots att de har alias och det må ju gynna byn.

Bland övriga 12 lär det ju finnas eventuella ulvar. Dessa ulvar vet efter din outning med sig att det är safe att outa sitt alias.

Efter detta har även Cassius outat.

Cassies outning rör ju inte ulvarna i ryggen om de har ett alias på sitt papper. Då har de ju full koll på att ditt rykte är sanning och behöver således inte ens tänka efter för en outning av sitt alias.

Så ser jag det.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Vimes suger

Håller med dig om Arvidos, faktiskt. Han har också det konstigaste ryktet.
"Rykten är viktiga"
ååååooookej....

I skrivande stund skulle min turtles-soppa bestå av: Spider, Vimes, Basse, Larsson

Kryddat med någon av dessa:
Brynolf, w176, Arvidos, ! Paxen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vimes suger

Laowai said:
(Menar för övrigt på allvar att jag anser dig vara för smart att bli förvirrad av [more]+ knappen.)
Tack!

Men klockan var närmare 00.30 än 21.00 så jag må ha varit lite trött. Texten var ju sjukt finstilad också så om jag varit den som fixat länken hade jag dragit en copy paste rakt av på shteddar-snubbarna. På så vis hade jag per automatik fått med allt och dessutom rättstavat. För anthrax lät man ju kunna stava på en massa vis exempelvis.
 
Top