Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: 7

Vimes said:
7. Var inte så jävla rädda för att skriva hörrni. Vi har sjuhundra inlägg på oss. I den här rundan. Skriv på, men se till att ni tillför något. Det är värdo om ni säger samma sak i på olika sätt i tre inlägg (Paxen), ägnar ett helt inlägg åt att ställa en fråga ni redan ställt (Recca) eller skriver grejer som inte är relevanta för den pågående diskussionen (Basenanji). Men skriv! Spekulera, tyck, tänk högt.

8. SJSLarsson började ovan snacka om ordföranderollen igen. Jag tycker som sagt inte den är så viktig ännu. MEN det är bra om det finns en diskussion om vem man kommer utse till ordförande, för annars kan ulvarna lätt koordinera det så att en av dem blir ordförande. Jag skulle, om jag skulle rösta nu, ge Cassius min röst för ordförandeskap.
Jag tycker att det var hälsosamt spam, och jag tycker också att jag har skapat tillräckligt många innehåll för att få vara värd spaminlägg.

Jag skulle gärna se en motivation till varför du helst ser Cassius som ordförande. just nu ser jag "beefen med !paxen" och att han vill ha ut Recca som dom enda anledningarna till varför du vill ha honom som ordförande. Har jag fel?

FÖ, är det bara jag som stör mig på att det heter "varuvlspel"?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D ???

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Må bäste fotsoldat vinna! :gremlaugh:
Vad menar du med den överskriften?

Vinner vi inte som ett lag eller vad?
Äsch. Nu outar jag namn.

Jag är Alpha One! Jag leder fotsoldaterna när Shredder är på semester.
Du svarar inte riktigt på frågan Recca.

Vad menar du med överskriften?

Är det en brödsmula för att du är Alpha One eller vad? Det verkar som att du anser att du svara på min fråga genom att outa ditt namn, men jag skulle villa ha en förklaring så att jag kan gå vidare från detta.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: 7

Jag vill inte vara ordförande. Känner mig inte alls säker nog för att få en sådan viktig plats. Men ifall de andra alternativen är röda enligt mig så skulle jag kunna tänka mig att kötta på det.

Jag vill att vi går vidare med namnoutninar eller för en seriös diskussion om hur vi ska gå vidare ifall vi väljer att inte namn outa.

Ifall vi ska namn outa hade jag gärna sett att följande hade gjort det:

xyas
w176
Möller
Nässe
Tjavva

Anledningar:

1. Ifall vi anser att det är lämpligt att gå vidare med outningar bör vi börja med personen som starkast anser att det är fel. Xyas.

2. De andra är användare med låg eller ingen aktivitet, det hade varit bra att höra något från dom.

3. Det är många av dom som är relativt nya och kommer därför ha svårare att dra sig ur det här.

4. Jag vill understryka att vi kan reda ut först hurvida vi ska göra det här eller inte.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Första up-listan

Jag kommer försvinna några timmar, så jag tänkte lämna er med min up-lista (jag varnar för att den är lite mjäkig nu i början, men vi har inte allt för mycket att gå på).

Cassius - 2.5 up
Var den första som outade och har spelat aktivt och bra. Trots att Paxen tog illa vid sig av Cassius kommentar om spammande så håller jag med honom i frågan och tycker att det var bra att han tog upp det.

W176 - 2.5 up
Ifrågasatte Recca på en gång angående hennes val av Vimes, vilket var bra.
Jag gillar dock personligen inte omotiverade outningar, men jag har svårt att se på en gång om det verkligen skadade byn. Skall i vilket fall bli kul att se hur hennes fortsatta spel blir. :)

Spider Jerusalem - 2.5 up
Recca, som är lite småröd, lämnade en kommentar som kunde tolkas som att hon ville vi skulle rösta ut honom. Han outade att ryktena bara stämmer till 50%. Skulle en bybo outa detta tidigt? Det tror jag. En varulv skulle istället outa det sent för att slänga käppar i hjulet i byns tankemaskineri.
(Jag måste dock tänka igenom detta en gång till)

Vimes - 3 up
Har varit aktiv och spelat bra men har i mina ögon inte gjort något oerhört grönande än. Reccas utpekande av honom varken grönar eller rödar, men ger honom ett sällsamt lyster värt att forska vidare om.

Arvidos MC, Xyas, Laowai och Nässe - ?
Ingen uppfattning ännu. Vissa som Nässe har varit oaktiva, men överlag har det varit många spelare att hålla reda på så dessa har fallit under radarn. Återkommer i detta.

Brynolf - 3 up
Har en lättbluffad roll (Barney Stockman), men har däremot spelat aktivt och bra. Gillar hur han problematiserade w176s outing gällande röstmanipulation och sanningshalten i detta.

Konrad - 3 up
Inte gjort så mycket väsen av sig (vilket inte är typiskt Konrad) och har en lättbluffad roll (Chrome Dome).

Paxen - 3 up
Har spelat bra och aktivt, men jag håller med Cassius om att han har spammat (ta inte illa vid dig för detta Paxen, jag menar det självklart på ett platoniskt sätt).

Tyr - 3.1 up
Säger säg ha ett rykte, men betvivlar på en gång dess autenticitet? Intressant. Jag undrar vilken fakta han kunnat borträkna så fort? Kan vara varulv som vill bluffa rykte av någon orsak och därför smular att han rykte inte kommer stämma (eftersom det är lättare att komma med ett falskt rykte än ett som stämmer).
När jag och Cassius började outa namn drog han i handbromsen. Varför? Tror han inte på sitt eget rykte så har han inga ledtrådar därifrån som sa honom att det var en dålig idé att outa namn.

Lu-Kaaz, Möller och Tjavva - 3.2 up
Dessa tre har varit på Recca för hur hon varit i jämförelse i tidigare spel. Jag har efterfrågat att de skall fördjupa sig i denna analys, men det har inte gjorts. Dock bör nämnas att jag glömde rikta posten till Lu-Kaaz när jag skrev - jag tilltalade bara Möller och Tjavva. Ett safe tillvägagångssätt att ge sig på den rödaste bybon. Möller och Tjavva har dock överlag varit mer aktiva än Lu-Kaaz som väl bara skrivit ett inlägg, typ?

Baseananji - 3.3 up
Han är tidigt med Recca och tycker att Vimes skulle vara en bra ordförande (utan att motivera detta ordentligt). Sedan röstar han mot Vimes utan att motivera det något vidare heller. Detta har pingat hos mig.

Recca - 3.5 up
Pingat för sitt tidiga önskemål om Vimes outande och har en obskyr roll (Alpha One) som är lätt att bluffa. Har spelat stressat.
(Jag håller dock inte med andra spelare i att hennes kommentar mot w176 i början förtjänade ett ping)



Recca är inte megaröd i mina ögon... men hon är den som är minst grön och det är det enda jag har att gå på nu. Jag låter därför min röst ligga kvar på henne tillsvidare.

(Om jag glömt någon så säg till - det är så mycket spelare att hålla reda på denna gång)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: 7

Paxie said:
Jag skulle gärna se en motivation till varför du helst ser Cassius som ordförande. just nu ser jag "beefen med !paxen" och att han vill ha ut Recca som dom enda anledningarna till varför du vill ha honom som ordförande. Har jag fel?

FÖ, är det bara jag som stör mig på att det heter "varuvlspel"?
Jag fattar inte riktigt frågan om "varuvlspel". Det känns mest onödigt att prata om.

Till saken.

Jag håller med Vimes om att Cassius är en bra kandidat till ordförande. Det råder ingen tvekan om att Cassius har spelat väldigt tydligt och bra. Min röst lägger jag på Cassie.

Recca har gjort ett försök att kasta över det på Vimes istället för att ta tag i det själv, men hon gör det ju mycket osmidigare än Vimes i mitt tycke att se på det hela.

Jag själv skulle kunna ta på mig det hela för byns skull tackar jag nej. På onsdag tänkte jag åka till Stockholm med hon jag bor med och några vänner för att kolla på fotboll (och sen skall det väl shoppas och sånt också). Jag är rätt säker på att ingen har förståelse för varulvslir så jag kommer att få smygspela från toaletter och liknande. På torsdag eftermiddag bör jag dock vara tillbaka i matchen igen.

Vem skulle du villa se på ordförande posten !Paxen?
Övriga deltagare kan också svara på den frågan.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Första up-listan

Måste missat Tyr i mitt inlägg, hade varit intressant att få förklarat varför Tyr tycker att vi inte ska outa namn. Han bör också stå på min lista. Tack för ett bra inlägg.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Första up-listan

Ny spamming-inlägg!

LJSLarsson said:
Cassius - 2.5 up
Var den första som outade och har spelat aktivt och bra. Trots att Paxen tog illa vid sig av Cassius kommentar om spammande så håller jag med honom i frågan och tycker att det var bra att han tog upp det.

Varje inlägg som jag ser som missförstår varför jag tog illa vid mig av Cassius inlägg kommer jag att skriva ett inlägg liknande detta. Det kommer att sakna någon riktig substans, och jag kommer inte förklara något.

Ja, förutom vid detta inlägg då:

Inlägg #815086
Cassius said:
Det är helt uppenbart att du contradrevar. Det är lugnt, det kan man göra när man blir upprörd.
Detta var vad jag tog illa upp vid. Överreagerade jag? Kanske, men det är sak samma nu. Men om någon förvirrar ihop varför jag blev irriterad/tog illa upp igen så kommer jag att göra ett spam-inlägg igen, fram tills att folk slutar förvirra ihop det.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: 7

Konrad Konvalj said:
Paxie said:
Jag skulle gärna se en motivation till varför du helst ser Cassius som ordförande. just nu ser jag "beefen med !paxen" och att han vill ha ut Recca som dom enda anledningarna till varför du vill ha honom som ordförande. Har jag fel?

FÖ, är det bara jag som stör mig på att det heter "varuvlspel"?
Jag fattar inte riktigt frågan om "varuvlspel". Det känns mest onödigt att prata om.

Till saken.

Jag håller med Vimes om att Cassius är en bra kandidat till ordförande. Det råder ingen tvekan om att Cassius har spelat väldigt tydligt och bra. Min röst lägger jag på Cassie.

Recca har gjort ett försök att kasta över det på Vimes istället för att ta tag i det själv, men hon gör det ju mycket osmidigare än Vimes i mitt tycke att se på det hela.

Jag själv skulle kunna ta på mig det hela för byns skull tackar jag nej. På onsdag tänkte jag åka till Stockholm med hon jag bor med och några vänner för att kolla på fotboll (och sen skall det väl shoppas och sånt också). Jag är rätt säker på att ingen har förståelse för varulvslir så jag kommer att få smygspela från toaletter och liknande. På torsdag eftermiddag bör jag dock vara tillbaka i matchen igen.

Vem skulle du villa se på ordförande posten !Paxen?
Övriga deltagare kan också svara på den frågan.
I nuläget ser jag helst w176 i den rollen. Inte för att hon är mycket grönare än alla andra endast pga att hon är ny och det blir intressant att se hur det blir med henne på ordförandeposten. Jag vill inte se KK, Cassius, Vimes eller Recca på denna post.

Sen så skulle jag vara helt okej med mig själv på posten, även om jag inte riktigt har förstått vad det gör för skillnad.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: 7

Ordförande Cassius said:
4. Jag vill understryka att vi kan reda ut först hurvida vi ska göra det här eller inte.
Jag har inget i mitt protokoll som säger att det är farligt att gå ut med namn.

Jag är för att gå ut med namn i den ordning du listat. Att ta xyas först är ett bra alternativ.

Jag är inte heller rädd för att det slinker fram powerroller så jag ser ingen nackdel med att flåsa på med namnen om det nu skulle visa sig att en powerroll kommer ut ur garderoben. Tror Brynte? varit inne på detta tidigare. Alltså, nån typ av massoutning i purgatorisk ordning eller via Cassie-ordning eller någon annan ordning är bra för byn. Turtlarna kan ju rimligtvis inte gå ut med sina rätta namn så det är klart vi tjänar på att gå ut med namnen hur vi än vrider och vänder på det hela.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: 7

Konrad Konvalj said:
Ordförande Cassius said:
4. Jag vill understryka att vi kan reda ut först hurvida vi ska göra det här eller inte.
Jag har inget i mitt protokoll som säger att det är farligt att gå ut med namn.

Jag är för att gå ut med namn i den ordning du listat. Att ta xyas först är ett bra alternativ.

Jag är inte heller rädd för att det slinker fram powerroller så jag ser ingen nackdel med att flåsa på med namnen om det nu skulle visa sig att en powerroll kommer ut ur garderoben. Tror Brynte? varit inne på detta tidigare. Alltså, nån typ av massoutning i purgatorisk ordning eller via Cassie-ordning eller någon annan ordning är bra för byn. Turtlarna kan ju rimligtvis inte gå ut med sina rätta namn så det är klart vi tjänar på att gå ut med namnen hur vi än vrider och vänder på det hela.
Jag tror inte att Vic skulle skapa ett spel där ulvarna hittar powerroller enbart på namnoutande. Men, det skulle väl inte vara helt omöjligt iofs. Jag har dock inget emot namnoutande.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: 7

Cassius said:
Jag vill inte vara ordförande. Känner mig inte alls säker nog för att få en sådan viktig plats. Men ifall de andra alternativen är röda enligt mig så skulle jag kunna tänka mig att kötta på det.

Jag vill att vi går vidare med namnoutninar eller för en seriös diskussion om hur vi ska gå vidare ifall vi väljer att inte namn outa.

Ifall vi ska namn outa hade jag gärna sett att följande hade gjort det:

xyas
w176
Möller
Nässe
Tjavva

Anledningar:

1. Ifall vi anser att det är lämpligt att gå vidare med outningar bör vi börja med personen som starkast anser att det är fel. Xyas.

2. De andra är användare med låg eller ingen aktivitet, det hade varit bra att höra något från dom.

3. Det är många av dom som är relativt nya och kommer därför ha svårare att dra sig ur det här.

4. Jag vill understryka att vi kan reda ut först hurvida vi ska göra det här eller inte.
Alltså... Anledningen till att folk inte vill outa namn är väl ganska jäkla uppenbart. Om de är ulvar så heter donatello eller liknande. Men om de är bybor så är det för att de har en power-roll som de kopplar till sitt namn.

Fördelen med namn-outning för byn är såklart att ulvarna måste ljuga till sig namn från serien och därmed kan råka ta en dublett. En annan möööjlig fördel är om det finns folk med information om namn eller nån förmåga som handlar om namn. Men jag kan absolut se en nackdel med att dreva om namn.

K.K said:
Recca har gjort ett försök att kasta över det på Vimes istället för att ta tag i det själv, men hon gör det ju mycket osmidigare än Vimes i mitt tycke att se på det hela.
Jag har inte försökt få byn att rösta in Vimes som ordförande. Jag gjorde en parallell till spelsystemet. Tanken var att jag ville ha en erfaren spelare som drev på spelet i början och att peka med hela handen brukade vara Vimes signum. Att han dessutom är väldigt klipsk och farlig som ulv betyder att han inte skulle kunna ligga lågt om han var byns designerade lekledare.

Dvs. Ordförande i sammanhanget var ett dåligt ordval, det var otydligt. Lekledare bytte jag dock till så fort jag insåg att folk missförstod mig.

KK said:
Vem skulle du villa se på ordförande posten !Paxen?
Övriga deltagare kan också svara på den frågan.
Cassius eller LJSLarsson. Båda resonerar vettigt och har inte gett några ulv-utslag för mig.

Dock tycker jag att själva ordförandeposten känns B. Vore mycket tuffare om det var så att ordförandeposten bara gav fördelen till byborna. På det viset skulle ulvarna vilja undvika att förmåga 2 röster. Men nu är det egentligen bara en distraktion att fundera över ordförande. Jag skulle mycket hellre snacka om något annat.

Sen ...Det har tillkommit lite inlägg medans jag suttit och skrivit. Nu verkar det som att vi kör på namnoutning. Nån som funderar på om vi skulle köra outning med motivering som back in the good old days? Finns det nåt argument mot det ens? Brukade ju fungera bra att ha en extra snackis.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D ???

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Må bäste fotsoldat vinna! :gremlaugh:
Vad menar du med den överskriften?

Vinner vi inte som ett lag eller vad?
Äsch. Nu outar jag namn.

Jag är Alpha One! Jag leder fotsoldaterna när Shredder är på semester.
Du svarar inte riktigt på frågan Recca.

Vad menar du med överskriften?

Är det en brödsmula för att du är Alpha One eller vad? Det verkar som att du anser att du svara på min fråga genom att outa ditt namn, men jag skulle villa ha en förklaring så att jag kan gå vidare från detta.
Det var tänkt som en brödsmula. Alpha One är enligt tmnt-wikin ganska patriotisk när det kommer till Fötterna. Grejen är att fotsoldaterna inte kan prata och inte kan tänka heller riktigt (vad jag förstod), men Alpha One är den första roboten som är intelligent.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Första up-listan

LJSLarsson said:
Tyr - 3.1 up
Säger säg ha ett rykte, men betvivlar på en gång dess autenticitet? Intressant. Jag undrar vilken fakta han kunnat borträkna så fort? Kan vara varulv som vill bluffa rykte av någon orsak och därför smular att han rykte inte kommer stämma (eftersom det är lättare att komma med ett falskt rykte än ett som stämmer).
När jag och Cassius började outa namn drog han i handbromsen. Varför? Tror han inte på sitt eget rykte så har han inga ledtrådar därifrån som sa honom att det var en dålig idé att outa namn.
Mitt rykte såg för bra ut för att vara sant. Sedan dess har det dock outats information som får ryktet att se mer trovärdigt ut. Kanske. En klarare förklaring kommer när jag är säker på att jag kan outa säkert. Jag måste utgå från att mitt rykte är sant.

Jag berättade varför jag "drog i handbromsen" men kanske inte klart nog. Jag har sagt många gånger att jag tycker vi ska börja med att outa namn. MEN Cassius (som har en bra plan i övrigt) startar massoutningen i ottan då få skriver. Resultatet av detta blir att folk outar namn i sakta mak under hela dagen. Rätt värdelöst om vi vill stressa fram misstag hos ulvarna. Då hade det istället varit bättre att dra igång på kvällen då det är mer aktivitet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D ???

Recca said:
Det var tänkt som en brödsmula. Alpha One är enligt tmnt-wikin ganska patriotisk när det kommer till Fötterna. Grejen är att fotsoldaterna inte kan prata och inte kan tänka heller riktigt (vad jag förstod), men Alpha One är den första roboten som är intelligent.
Jo i efterhand när du väl outat med en förklaring om vem den här Alpha One är så insåg jag ju att det kunde vara en brödsmula, men det kan tolkas på andra vis också.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Första up-listan

Tyr said:
Jag berättade varför jag "drog i handbromsen" men kanske inte klart nog. Jag har sagt många gånger att jag tycker vi ska börja med att outa namn. MEN Cassius (som har en bra plan i övrigt) startar massoutningen i ottan då få skriver. Resultatet av detta blir att folk outar namn i sakta mak under hela dagen. Rätt värdelöst om vi vill stressa fram misstag hos ulvarna. Då hade det istället varit bättre att dra igång på kvällen då det är mer aktivitet.
Äh, det är väl bättre att dra igång nått på morgonen för att få fart på det hela än att dra på det? Om jag ser det från mitt håll så är min aktivitet störst under arbetstid (och det är jag inte ensam om). Mot kvällningen har då jag en massa annat som är av intresse att utföra så det beror ju på hur man ser på det.

Jag tror inte det spelar någon roll alls när vi börjar med en massoutning. Blir en ulv stressad för att denne är på tur att outa är det ju bara att droppa ut och invänta ett bättre läge på att outa lixom. Allt handlar ju om aktivitet och det finns ju ingen tid på dygnet då alla hänger här på ett snöre redo att outa något.

Minns jag inte fel hade anth ett bra förslag förra liret. Det innebar att det fanns en outnings-lista. Utifrån den listan så var det dags att outa så snart man var online oavsett om man var nummer 1 eller nummer 5 på listan. Det ger fortfarande ulvarna möjlighet att gömma sig, men är du ulv och nummer 5 på listan så tvingas du ända aktivt ta ställningen till om det är värt att chansa på att ingen ser dig online och pysa iväg eller tvingas posta ett inlägg ändå. Postar ulven i fråga ett random inlägg trots att han är med på listan så finns det ju rätt starka bevis på att ulven är sugen på att slippa undan en outning trots att ulven finns med på topp 5 listan av de som skall outa någon.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Första up-listan

För att inte slösa på inlägg svarar jag på senaste istället för individuella inlägg jag citerar ur. Så ni vet.

Jag hängde upp mig på dethär:
Arvidos MC said:
Såsom varulvsspel traditionellt funkar får alla lägga en röst (+1) på någon de misstänker, och den med flest röster blir hängd. Roller med en extra röster lägger till +2 istället för +1 på den de vill hänga. Jag är ganska säker att det är så Vicotnik menar i det här spelet också.
Säkert inget stort, men jag är lite misstänksam mot Arvidos här ändå. Inte har väl Vico pratat om att folk har extra röster?

LJSLarsson said:
Möller, Tjava. Ni har gått på Recca och sagt att hon varit överdriven rabiat/aggresiv i andra spel hon varit ulv. Vilka spel syftar ni på? Har ni goda grunder för det hon säger?
Jag har ingen särskilt god grund för det jag säger. Jag var inte ens med i Mos Varulv-spelet som jag jämförde med. Men ändå, jag känner inte riktigt igen den skarpa bybo-Recca jag är van vid. Det är min poäng. Hon har t.ex. inte kastat fram någon misstänkt sedan Vimes-spåret rann ifrån henne, men det kan iochförsig bero på att hon blivit pressad för sin spelstil. Med detta kommer jag lämna Recca ett tag.

Cassius said:
Alla som inte outar sitt namn i nästa inlägg ska förklara varför de inte deltar i outningen.
Jag tror inte det är bra för byn. Punkt.

Dessutom är jag som vanligt för att folk outar under något form av drev. Massoutningar är gammalmodigt, när jag började spela blev det inne att pressa folk istället. Kräva motiveringar och sånt. Jag har inte övergett den taktiken här, för jag tror att Vicotnik gillar taktiken och därför konstruerat spelet med fällor för massoutningar.

Cassius blinkar tillochmed aningen röd för mig. Inte mycket, men det stabila spel han sägs ha spelat ser jag inte röken av. Jag ser bara misstänkt info-fiske från en ulv.

Förövrigt.
ordföranderöst: w176
w176 är i dagsläget grönast för mig. Och ordförandeskapet handlar ju om ingenting annat än att försöka ge en trolig bybo lite extra kraft, om nu någon glömt det.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Jag har tre saker som jag vill ta upp efter dagens inlägg!

Konrad Konvalj said:
Jag hoppas inte så är fallet. Är det någon som kom ihåg hur det var i Ankeborg? Var det en fördel att vara Ducktales nörd eller inte? Har för mig att Vico inte ville ge någon en fördel av att veta mer än någon annan.
Flera gånger när jag träffat Vic i verkligheten så har han pratat om att han vill ha spel där fluffkunskeper inte är avgörande för att hitta roller.
Brynolf said:
Jag vet, det är glittriga gullan all over again. Men sant den här gången.
Som Brynolf bör minnas eftersom han var varulv i Ankeborgspelet ( med mig) så hade vi ulvar egentligen alias som vi kunde använda oss av. som vi visste vad säkra. Det är något jag skulle tro att ulvarna har i detta spel med eftersom det helt ligger i linje med Vic´s ide om att fluffkunskaper inte skall vara ett måste.
därför tror jag inte namn outning ger något.
---------

sedan så har jag en liten gjej jag vill reagera lite på
!Paxen said:
Jag slutar spamma när jag bestmmer mig för att sluta spamma.
Paxens första försvar mot anklagerserna om att han spammar verkar vara att hålla med.
jag vet att han sedan pratat vidare om det här. MEN hans första reflex verkar vara att typ säga "jag gör som jag vill" vilket jag tycker känns som ett ulvigt förhållningssätt. Dock så skall det sägas att det känns väldigt mycket som paxen också.

-----
Varför i h*lvete pratas det så mycket om ordförande?
jag tycker det känns som ett sidospår som vi inte bör lägga någon krut på, i alla fall inte än.

det känns lite som att jaga DTF i första rundan, lägg krutet på att jaga Ulvar istället.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Re: Första up-listan

Ni får ha lite överseende med om mitt tankesätt är lite konstigt nu iom min rookiehet, men here goes.

Jag kan inte säga att jag har några sådär direkt tvärfeta lysande varningslampor om någon, men de som jag kan känna har blinkat till lite är som följer

Recca: delvis på grund av sitt väl aggressiva fäktande i början, men även för att hon så snart fick strålkastarna riktade mot sig antog en ställning som var betydligt mjukare i rösten.
När hon bara hade någon enstaka på sig var hon lika offensiv som innan, med motanklagelser och whathaveyou, men när vinden vände starkare släppte hon det helt och började förklara sig med snälla, diplomatiska ordalag.

Paxen: För att han i min mening blev oproportionerligt stött av det cassius skrev. Typ försöker vända uppmärksamheten mot cassius istället med att slå ifrån sig och säga "Nej vet du vad!"

Det lu-khaaz skriver om namn passar väl in med mitt rykte, som alltså gör gällande att ulvarnas namn inte kan användas för att hitta dem.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Cassius said:
Ifall du nu har gått igenom mina inlägg hade det varit trevligt om du ville kommentera att Xyas skriver att "om man säger att man inte har något rykte så är man ulv", hur ogenomtänkt är inte de på en skala, Xyas har dessutom valt att inte kommentera detta.
Fast jag kan väl ha fel eller hur? Alla har kanske inte rykten. Men det är en teori jag tror hårt på och röstar gärna ut den som påstår sig inte ha ett rykte. Vidare så tror jag inte ulvarna har några rykten, så då tvingas de ljuga och hitta på rykten nu vilket gör dem lättare att hitta.

Du drar ganska stora växlar på det här, men det är okej.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Första up-listan

Möller said:
Cassius said:
Alla som inte outar sitt namn i nästa inlägg ska förklara varför de inte deltar i outningen.
Jag tror inte det är bra för byn. Punkt.

Dessutom är jag som vanligt för att folk outar under något form av drev. Massoutningar är gammalmodigt, när jag började spela blev det inne att pressa folk istället. Kräva motiveringar och sånt. Jag har inte övergett den taktiken här, för jag tror att Vicotnik gillar taktiken och därför konstruerat spelet med fällor för massoutningar.
Vad jag kan minnas är du den andra personen som tyckt så. Så vad tycker du att vi som inte outat namn ska göra? Är det värt att göra någon halvoutning eller tycker du att vi ska hålla på namnen tills ett läge uppenbarar sig eller att vi tvingas till det?

Vad skulle vi göra om du fick bestämma? Dreva mot någon? Vem?
 
Top