Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Skulle vara Spider i så fall. Xyas är inte här och kan reagera och ger inte så mycket info. Och den vi röstar ut, eller drevar mot för den delen, måste kunna reagera så vi får ut information av det. Sen är det ju självklart så att Xyas inaktivitet inte är bra, men i detta läget är det bättre att pressa någon som faktiskt svarar.

Tycker inte vi röstar ut någon ikväll heller, men imorgon bör vi överväga att det börjar bli dags. En utröstning ger mycket ny information och många ny analys- och diskussionsområden.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Purgatory said:
Spider Jerusalem said:
Purgatory said:
Här kommer lite mer:

Mer diskussioner om roll-PM och Paxens dåliga koll på spelets olika roller.
Brynolf är på SJ om detta. SJ svarar med att han hoppade på drevet (mot Paxen) för att det var då han kom in i tråden.
Ville bara säga en sak om det här.
Vad jag kan se så skrev Brynolf bara två inlägg innan jag röstade på !Paxen och i inget av dom så är han på mig. Så kan du förklara varför du anser att han var på mig innan jag hoppade på !Paxen drevet?
Detta:
Brynolf said:
Spider Jerusalem said:
Jag vet inte vad jag ska tro om dig men du är fan ute på djupt vatten när du håller på sådär. Snackar om roller som inte finns...
Här får jag däremot lite ping. Spider kommer in lagom mitt emellan sent och tidigt i ett drev och angriper helt fel del av !Paxens tabbe. Jag vill minnas att Lu-Kaazh gjorde en likadan grej i Ankeborg, när han var ulv.

Jag ligger kvar på !Paxen tills vidare, men Spider får gärna läsa igenom tråden en gång till och se om han fortfarande står för sin röst på !Paxen.
Fast det var efter att jag hoppat på drevet inte innan som du skrev.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Purgatory said:
Skulle vara Spider i så fall. Xyas är inte här och kan reagera och ger inte så mycket info. Och den vi röstar ut, eller drevar mot för den delen, måste kunna reagera så vi får ut information av det. Sen är det ju självklart så att Xyas inaktivitet inte är bra, men i detta läget är det bättre att pressa någon som faktiskt svarar.

Tycker inte vi röstar ut någon ikväll heller, men imorgon bör vi överväga att det börjar bli dags. En utröstning ger mycket ny information och många ny analys- och diskussionsområden.
Skulle gärna se en ordentlig motivation till det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mukwa said:
Jag började med vilka jag misstänkte och sedan tänkte jag fortsätta med motiveringar, men insåg att jag redan har skrivit allting förutom det mot Brynolf, men han kan få svettas lite till...
Har jag missat nåt, eller svettas jag fortfarande?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mukwa said:
Det var mest nåt slags veligt intryck jag fick av Brynolf igår, men nu när jag har läst igenom hans inlägg igenom känns det som att jag läste allting ur sitt sammanhang. Det jag reagerade allra mest på var det här:

Brynolf said:
Jag tror jag förstår hur Paxen tänkte, eller inte gjorde det, i sina två inlägg. Fast han bör förstås förklara sig ändå.
Försvara/anklaga är ett klassiskt ulvbeteende, men när jag läser om det så inser jag att det handlar om att Brynolf kan förstå att !Paxen inte tänkte ordentligt i början. Att jag tog upp Brynolf var mestadels magkänsla baserat på stressgenomläsningar (och Brynolfs regelvelande), men också för att jag ville pröva lite KK-taktik - få någon att svettas utan att den personen förstod vad den var anklagad för.
Ah, det var inget.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Elmrig, nått nytt?

Elmrig said:
Konrad Konvalj said:
Elmrig said:
Jag skulle personligen tycka att spelet blev mer underhållande om vi drog igång med lite tempo och började rampa upp röster på några drev men frågan är hur kaosigt det blir om vi ska försöka åstakomma detta med så kort varsel? Kaoset kanske är av godo då det går att komma tillbaka och analysera det i efterhand men det känns spontant som att lägga risknivån ganska högt.

Om vi ska lyckas arrangera tre jämnstarka drev så måste vi börja jobba nu och se till att hålla bra disciplin i leden. Jag ska iväg och spela rollspel och skulle gärna se en uppstyrd drevning och fördelning innan kl 16:30 om det här ska vara görbart för mig.

Ett alternativ är väl då kanske att fortsätta diskutera det här spåret och sätta det i verket imorgon? Då har vi i lugn och ro fått diskutera igenom det här och fått allas input i frågan, drar vi igång nu förutspår jag totalkaos och sura miner (med andra ord; förstklassig underhållning).

Nu är det ju så här Elmrig att aktiviteten är rätt blandad i den här gruppen att vänta på någon tills i morgon ser inte jag som ett alternativ.


Du har från start stått på Mukwas sida (alltså, anklaga inte rösta), men kommer ut med infon att du är fett intresserad av K.K´s upplägg här.

Det du inte gör däremot är att ta ställning. Du lägger ingen röst och kommer inte med något nytt. Du är inne på !Paxen och har så varit hela rundan. Jag skulle villa se nått nytt.
Här var det, jag hade bara blandat ihop tiderna en aning. Jag skrev kring lunch, ditt svar kom senare. Jag har fetmarkerat den bit jag åsyftade.
Då är jag med på vad du menar. Blir ett rätt snabbt svar här så du vet, men jag återkopplar gärna senare.

Du har ett inlägg innan det här som är bra tycker jag. Sen såg jag lite snabbt att det kommer ett mastodontinlägg lite efter det här inlägget. Ögnade snabbt igenom det och det kändes också rätt resht.

Som svar på det hela.

1. Elmrig, nått nytt? Eller vad jag använde för överskrift var mest för att få just din uppmärksamhet. Mest för att stämma av om du var och lirade rollspel eller hängde här på forumet. Ditt namn fanns trots allt med och det fanns aktivitet på forumet, men inget i tråden. Kort sagt, jag körde ett klassiskt lockrop.

2. Att jag avvek från 4+4+4 drevandet var på grund av svalt intresse. Du var skapligt på, men ville hellre vänta tills idag. Recca var intresserad, men ville veta hur övriga ställde sig till det och Mukwa dissade det totalt. Kort sagt, det var för dålig respons på det hela, men så länge min tanke med det var planterat så kanske det skulle komma igång av sig självt.

3. Sen vill jag ju att du skall ta ställning och rösta. Inte bara du utan en hel hög med spelare.

4. En reaktion var jag ju också så klart ute efter och du har nu producerat ett gäng med mastiga inlägg och det är sånt jag går igång på.

Hoppar in senare efter rollspelande, umgänge, lite bärs och latrinbesök.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Spider Jerusalem said:
Purgatory said:
Spider Jerusalem said:
Purgatory said:
Här kommer lite mer:

Mer diskussioner om roll-PM och Paxens dåliga koll på spelets olika roller.
Brynolf är på SJ om detta. SJ svarar med att han hoppade på drevet (mot Paxen) för att det var då han kom in i tråden.
Ville bara säga en sak om det här.
Vad jag kan se så skrev Brynolf bara två inlägg innan jag röstade på !Paxen och i inget av dom så är han på mig. Så kan du förklara varför du anser att han var på mig innan jag hoppade på !Paxen drevet?
Detta:
Brynolf said:
Spider Jerusalem said:
Jag vet inte vad jag ska tro om dig men du är fan ute på djupt vatten när du håller på sådär. Snackar om roller som inte finns...
Här får jag däremot lite ping. Spider kommer in lagom mitt emellan sent och tidigt i ett drev och angriper helt fel del av !Paxens tabbe. Jag vill minnas att Lu-Kaazh gjorde en likadan grej i Ankeborg, när han var ulv.

Jag ligger kvar på !Paxen tills vidare, men Spider får gärna läsa igenom tråden en gång till och se om han fortfarande står för sin röst på !Paxen.
Fast det var efter att jag hoppat på drevet inte innan som du skrev.
Skrev väl aldrig innan. Han kan ju inte ha kommenterat din röst om du inte redan hade lagt den.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Spider Jerusalem said:
Purgatory said:
Skulle vara Spider i så fall. Xyas är inte här och kan reagera och ger inte så mycket info. Och den vi röstar ut, eller drevar mot för den delen, måste kunna reagera så vi får ut information av det. Sen är det ju självklart så att Xyas inaktivitet inte är bra, men i detta läget är det bättre att pressa någon som faktiskt svarar.

Tycker inte vi röstar ut någon ikväll heller, men imorgon bör vi överväga att det börjar bli dags. En utröstning ger mycket ny information och många ny analys- och diskussionsområden.
Skulle gärna se en ordentlig motivation till det.
Tänker inte starta ett drev mot dig, för tillfället i alla fall. Om/när jag gör det kommer jag naturligtvis motivera det.
I mitt inlägg uttryckte jag bara att i valet mellan dig och Xyas är det bättre att pressa dig eftersom du faktiskt är aktiv. Eller mer generellt: det är för tillfället bättre att dreva mot någon som är här än någon som inte är det.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Purgatory said:
Skrev väl aldrig innan. Han kan ju inte ha kommenterat din röst om du inte redan hade lagt den.
Du skrev
Purgatory said:
Mer diskussioner om roll-PM och Paxens dåliga koll på spelets olika roller.
Brynolf är på SJ om detta. SJ svarar med att han hoppade på drevet (mot Paxen) för att det var då han kom in i tråden.
Jag ber om ursäkt jag läste fel.
Jag lästa "Brynolf är på SJ om detta. Sj svarar med att hoppa på dreved mot paxen." Jag tolkade det som att du skrev att jag hoppade på drevet efter att Brynolf klagat på mig.... inte att jag svarade varför jag hoppade på drevet.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Ännu mer, ska försöka bara ta med grejer jag tycker sticker ut. Annars blir jag väl aldrig klar. Får se hur det går.

Mukwas lista på misstänkta:
1. Paxen
2. SJ
3. Brynolf/samtliga inaktiva
Ingen motivering eller kommentar
KK påpekar också detta, samt att de han misstänker är safe och att han slänger in en tredje bara för att. Detta håller jag med om. Säker lista om man är varulv.

Mukwa svarar med att han tänkte komma med motiveringar. Dock säger han att han tycker att han skrivit allt han behöver om detta. En sammanfattning hade inte varit fel här tycker jag. Han har dock inget på Brynolf öht.

Elmrig är ambivalent om Paxens spel är konstigt eller inte, men vill att han gör en analys över vad som har hänt.

Vimes efterlyser att de som röstar på Paxen ska skriva mer om honom.

Recca poängterar ut problem med anklagelser. Påpekar att det kan göra det lättare för ulvarna att gömma sig i röstmönstret. Dessutom blir det svårare att analysera röster om man enas om att alla röstar på samma person. Behöver inte nödvändigtvis stämma, vi har ju fortfarande deras argument och röstnings/anklagelse-mönster innan ett kollektivt beslut fattas kvar. Fast jag, som ni vet, håller med om att inte använda anklagelse-systemet.

KK har kvar sin anklagelse på Paxen för att han vill att Paxen ska snacka lite.
Säger senare att Tyr mest hakar på och inte tar initiativ. Tyr anklagar Elmrig med RJs fråga.

Tyr förklarar sig (799592). Säger sedan att Paxen blir misstänkt som vanligt och att Spider biter sig fast vid första scumtell han ser, tydligen också som han brukar göra. Tyr tycker inte han ser någon solklar ulv här, anklagar sedan Paxen för att få reda på mer om honom.

Xyas skriver ett inlägg, han ska jobba en massa och kommer vara utan internet i helgen. Förklarar väl varför han inte synts till direkt.

RJ ifrågasätter ifall det är värt det att offra bybor i jagten på ulvarna. Ja det är det, det är väldigt osannolikt att plocka en varulv i runda 1. Däremot får vi en massa att analysera även om vi röstar ut en bybo. Och det är informationen vi vill ha.

Paxen och Mukwa sticker fortfarande ut tycker jag. Paxen har inte gjort något seriöst försök att förklara sig och Mukwa har inte kommit med mycket mer än en omotiverad lista, motiven kanske fanns tidigare men det hade inte skadat att ha med dem i listan i alla fall. Brynolf verkar han inte ha någonting på trotts att han är med på listan.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Elmrig är inne i matchen! Ett riktigt bra inlägg till anklaga-debatten tycker jag...

Det här är ett stort problem:
Recca också tror jag så om vi ska vara med och leka bör våra röster placeras på olika mål.
Nån kritiserade anklagasystemet för att ulvarna kan rätta sig in i leden... vad kräver inte röstsystemet då? En giltig ursäkt till att inte rösta på någon är liksom "näe... det blir för farligt, vill vi verkligen det här?" och sedan blir det ett kollektivt beslut så att ulvarna inte behöver tycka.

Jag känner det nästan som att ett par lägger ord i munnen på mig, men eftersom jag inte brukar få de känslorna tänker jag kritisera mig själv. Jag har på tok för lite tid för att spela som jag vill, och jag har sagt det förr: jag avundas xyas spelstil.

Purga har skrivit nåt om att jag är sen in på Pax... det var jag ju inte... jag var den som grävde upp hans formulering. Att jag dessutom kritiserar SJ för sitt aggressiva beteende ser jag inte alls som motsägelsefullt. Paxen spelade ulvigt, ja. Därför skrev jag honom som min toppkandidat tidigt. Att anmärka på läkar-grejen med svordomar kändes för mycket. Så här i efterhand när Paxen har sagt att han inte förstått att läkare och väktare är samma grej så är det dock en grej tycker jag, men då tyckte jag inte att det var det som gjorde honom suspekt. Jag har aldrig haft SJ som nr 1, antingen har ni läst slarvigt eller så har jag uttryckt mig slarvigt. Jag tyckte att det var uppenbart att jag kunde tänka mig att ha ut Paxen för att det skulle säga någonting om SJ, hence var ju inte direkt SJ nr 1. Nu skulle det iofs inte ge tillräckligt mycket info om SJ för att det skulle vara värt att rösta ut Paxen för det, men något skulle det säga.

KK hävdar att jag totalsågat 4-4-4-upplägget, vilket jag inte har... totalsågat... nä. Det är ett jäkligt bra system som jag sympatiserar med, men jag vill inte att vi börjar rundorna med det. Jag vill att vi är aktsamma med röstningarna i början.

Vimes är däremot trea/fyra på bollen vad gäller mig, gör dåliga poänger av min UP-lista och presenterar själv en medioker lista utan stor variation... listan i sig är inte iögonfallande, det är tidigt in på rundan (åtminstone om jag får bestämma) och det är inga som har utmärkt sig tillräckligt för att få fyror/femmor. Skillnaden mellan mina UP och Tyrs och Vimes är att jag inte har några ettor. Nä, det finns inga jag tycker har grönat sig. Elmrig är den jag håller för grönast sedan han steppat upp. Att lägga standard som ettor, som Tyr gjorde tycker jag är konstigt. Just för att det inte finns något fluff borde man ju vara mer kritisk mot alla istället för att alla ska se mer gröna ut. Men skit samma, vet jag hur Tyr tänker och han vet hur jag tänker så förstår vi varandras listor åtminstone.

Recca: du skrev nåt om att jag döljer mina anklagelser i svar till andra. Jag försöker få in så mycket info som möjligt i ett inlägg, för jag hinner inte riktigt posta fler. Blir det jag postar mindre värdefullt för att det inte är specifikt riktade inlägg, eller är det vad jag skriver som är det väsentliga?

Jag har fortfarande kasst med tid och kommer förmodligen ha det så här spelet ut, förhoppningsvis blir det bättre, men som det ser ut nu hinner jag inte både försvara mig och hitta ordentliga anklagelser.

Vimes är mer suspekt nu än innan. Han kan vara ovärderlig för byn när han är bybo, och Familjenliret kan man inte dra några slutsatser kring då han var ulvmiller och ville ha attention för att bli siad, men det jag ser här är en mjäkig Vimes som snömosar, upprepar vad andra sagt och har försökt att inte ta ställning förutom när det kommit till mig, och det var han långt ifrån först med. 3 UP, och delad ledning med Paxen. Jag tänker dock inte rösta, för jag vill ha långa rundor till bybornas fördel. Att min faktiska röst inte ligger på Vimes spelar ingen som helst roll i nuläget, eftersom alla kommer kunna läsa min motivering och hänga mig om jag gör en helomvändning med en kass motivering på någon annan (och det här gör att anklagasystemet funkar).
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Ska försöka köra en till sammanfattning senare. De är ganska jobbiga att göra, så får se om jag hinner gå genom allt.
Kan också passa på att meddela redan nu att jag kommer vara upptagen med annat hela kvällen imorgon och i princip hela söndagen. Det är också sannolikt att jag kommer vara upptagen även lördag kväll. Bara så ingen undrar varför jag försvinner :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Men mamma sa...

Mukwa, Mukwa.

Mukwa said:
Elmrig är inne i matchen! Ett riktigt bra inlägg till anklaga-debatten tycker jag...

Det här är ett stort problem:
Recca också tror jag så om vi ska vara med och leka bör våra röster placeras på olika mål.
Nån kritiserade anklagasystemet för att ulvarna kan rätta sig in i leden... vad kräver inte röstsystemet då? En giltig ursäkt till att inte rösta på någon är liksom "näe... det blir för farligt, vill vi verkligen det här?" och sedan blir det ett kollektivt beslut så att ulvarna inte behöver tycka.

Jag känner det nästan som att ett par lägger ord i munnen på mig, men eftersom jag inte brukar få de känslorna tänker jag kritisera mig själv. Jag har på tok för lite tid för att spela som jag vill, och jag har sagt det förr: jag avundas xyas spelstil.

Purga har skrivit nåt om att jag är sen in på Pax... det var jag ju inte... jag var den som grävde upp hans formulering. Att jag dessutom kritiserar SJ för sitt aggressiva beteende ser jag inte alls som motsägelsefullt. Paxen spelade ulvigt, ja. Därför skrev jag honom som min toppkandidat tidigt. Att anmärka på läkar-grejen med svordomar kändes för mycket. Så här i efterhand när Paxen har sagt att han inte förstått att läkare och väktare är samma grej så är det dock en grej tycker jag, men då tyckte jag inte att det var det som gjorde honom suspekt. Jag har aldrig haft SJ som nr 1, antingen har ni läst slarvigt eller så har jag uttryckt mig slarvigt. Jag tyckte att det var uppenbart att jag kunde tänka mig att ha ut Paxen för att det skulle säga någonting om SJ, hence var ju inte direkt SJ nr 1. Nu skulle det iofs inte ge tillräckligt mycket info om SJ för att det skulle vara värt att rösta ut Paxen för det, men något skulle det säga.

KK hävdar att jag totalsågat 4-4-4-upplägget, vilket jag inte har... totalsågat... nä. Det är ett jäkligt bra system som jag sympatiserar med, men jag vill inte att vi börjar rundorna med det. Jag vill att vi är aktsamma med röstningarna i början.

Vimes är däremot trea/fyra på bollen vad gäller mig, gör dåliga poänger av min UP-lista och presenterar själv en medioker lista utan stor variation... listan i sig är inte iögonfallande, det är tidigt in på rundan (åtminstone om jag får bestämma) och det är inga som har utmärkt sig tillräckligt för att få fyror/femmor. Skillnaden mellan mina UP och Tyrs och Vimes är att jag inte har några ettor. Nä, det finns inga jag tycker har grönat sig. Elmrig är den jag håller för grönast sedan han steppat upp. Att lägga standard som ettor, som Tyr gjorde tycker jag är konstigt. Just för att det inte finns något fluff borde man ju vara mer kritisk mot alla istället för att alla ska se mer gröna ut. Men skit samma, vet jag hur Tyr tänker och han vet hur jag tänker så förstår vi varandras listor åtminstone.

Recca: du skrev nåt om att jag döljer mina anklagelser i svar till andra. Jag försöker få in så mycket info som möjligt i ett inlägg, för jag hinner inte riktigt posta fler. Blir det jag postar mindre värdefullt för att det inte är specifikt riktade inlägg, eller är det vad jag skriver som är det väsentliga?

Jag har fortfarande kasst med tid och kommer förmodligen ha det så här spelet ut, förhoppningsvis blir det bättre, men som det ser ut nu hinner jag inte både försvara mig och hitta ordentliga anklagelser.

Vimes är mer suspekt nu än innan. Han kan vara ovärderlig för byn när han är bybo, och Familjenliret kan man inte dra några slutsatser kring då han var ulvmiller och ville ha attention för att bli siad, men det jag ser här är en mjäkig Vimes som snömosar, upprepar vad andra sagt och har försökt att inte ta ställning förutom när det kommit till mig, och det var han långt ifrån först med. 3 UP, och delad ledning med Paxen. Jag tänker dock inte rösta, för jag vill ha långa rundor till bybornas fördel. Att min faktiska röst inte ligger på Vimes spelar ingen som helst roll i nuläget, eftersom alla kommer kunna läsa min motivering och hänga mig om jag gör en helomvändning med en kass motivering på någon annan (och det här gör att anklagasystemet funkar).

Men mamma sa...

Sudda, sudda, sudda,
Sudda bort din sura min
Sudda, sudda, sudda
Sudda bort din sura min
Munnen den ska skratta å va gla'
Munnen, den ska sjunga "trallala"
Munnen har du fått för att du ska tralla
Sudda sudda bort din sura min!

Du är så jäkla gnällig Mukwa. Ärligt talat, byn kommer inte rulla med anklagelsesystemet, knappt hälften verkar gilla det längre, och som substitut för det vanliga röstandet funkar det ju inte om folk inte är med på det. Släpp det, vafan. Folk har börjat rösta liksom, iden om anklagelsesystemet är överspelad, kom in i matchen!

Sen måste jag säga att du är sjukt dålig på att hantera kritik. Du har genomgående misstänkt alla som dissat dig (du är den enda som gaggar om att KK och Recca pingar). Och du gav mig snälla två UP innan jag började fokusera mot dig. Grejen är att mitt spel innan dess var mycket mer snömosigt och diffust än vad det varit nu.

Var lite konstruktiv nu. Vi kommer rösta ut någon snart (imorgon kanske?) vem vill du att det ska vara?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Men mamma sa...

Ställning just nu:

!Paxen (3): Spider, Robert, Recca,
Mukwa (4): Konrad, Vimes, Purgatory, Elmrig,

START!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
vad kräver inte röstsystemet då? En giltig ursäkt till att inte rösta på någon är liksom "näe... det blir för farligt, vill vi verkligen det här?" och sedan blir det ett kollektivt beslut så att ulvarna inte behöver tycka.
Mukwas invändning mot röstsystemet är okay. Det finns ju fördelar med anklagelsesystemet kontra röstsystemet. Mukwa visar på en sak som kan vara aktuell kritik mot röstsystemet, men det återstår att se om den stämmer iom rundans utveckling.

Det är ganska många som inte tyckt till eller röstat. Det jag vill se är att de gör det, att de som inte röstat lägger sina röster på någon av våra två (tre?) kandidater enligt K.K's modell 4-4-4. Om det görs funkar röstsystemet! Om det inte görs så har vi ett gäng sumprunkande ulvar bland de som inte skaffat någon åsikt.

Jag gissar på ca 2 ulvar bland de som inte röstat än. Motivering? De törs inte ta ett sådant aktivt beslut om hur byn bör agera. Att ta aktiv ställning är riskfyllt för ulvarna. Således:

!Paxen
Brynolf
Elmrig
Konrad Konvalj
Mukwa
Purgatory
Recca
Robert Jonsson
Spider Jerusalem
Tyr
Vimes
xyas

Källa:
!Paxen (3): Spider, Robert, Recca,
Mukwa (4): Konrad, Vimes, Purgatory, Elmrig,
Vidare skulle jag vilja se i vilken ordning folk röstat... Det kan ha bäring, motiveringar har absolut också bäring på misstankenivå. Notera t.ex att jag inte gjort någon av de som röstat gröna. Det ska de inte heller vara. Vi bör kika på slentrianröster eller dåligt motiverade röster som ju tyder på att personen i fråga sett vartåt det lutat och passat på att sälla sig till anhängarna av röstsystemet.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Noterar snabbt att varken Paxen eller Mukwa har röstat. Lite intressant med tanke på att det är dem som de som röstar röstar på.
Något jag sett ofta i denna situationen är att de helt enkelt röstar på varandra, men det kanske de undviker nu när rösterna avgör när rundan slutar.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vresig och tjurig vresar och tjurar lite till

Vimes said:
Du är så jäkla gnällig Mukwa.
Ja, ni är ju tröga som inte förstår :gremsmile:

Vimes said:
Du är så jäkla gnällig Mukwa. Ärligt talat, byn kommer inte rulla med anklagelsesystemet, knappt hälften verkar gilla det längre, och som substitut för det vanliga röstandet funkar det ju inte om folk inte är med på det. Släpp det, vafan. Folk har börjat rösta liksom, iden om anklagelsesystemet är överspelad, kom in i matchen!
Ja, det här är tråkigt men sant. Det är klart att jag inte vill gå emot vad byn vill och nu är det en grinig Mukwa och en förnuftig Elmrig som dissar att röstandet ska påbörjas. Jag tycker att byn har valt fel, men jag ska vara byn till lags.

Sen måste jag säga att du är sjukt dålig på att hantera kritik.
Jag tycker faktiskt tvärtom. Jag tycker att jag är en av de bättre på att försvara mig, både i den här rundan och i föregående partier. Det är så jag byggt mitt spel och det fungerar bra. Det dåliga nu är att jag har varit tvungen att välja - försvar eller anfall. Förr har jag hunnit med båda. Försvar var viktigare för att byn inte ska låsa sig på en bybo.

KK är mer bitsk nu än tidigare spel, han har tagit upp mer bajsgrejer på ett hårdare sätt, kanske är det för att vi inte har så mycket annat att gå på, men det är ändå en förändring som jag har reagerat på. Recca har jag inget på mer än att Purga-Recca-debaclet kändes lite uppgjort, men i ärlighetens namn nailade hon en knepig formulering så debaclet är kanske mer byboigt än ulvigt från hennes sida. Det finns andra att anmärka på, och andra som jag känner är mer troliga som ulvar.

Vimes första said:
Sen har kk en bra sak där vi ska snacka om aktivitet. Och vi ska också snacka om hur vi som by ska arbeta mot deadlines, spontant tycker jag att det är svårt att se hur byn tjänar på korta rundor, men det kanske finns argument för det.
Jag är ganska säker på att du alltid har gillat hög aktivitet så att det finns mycket info för kommande rundor. Vanligt Vimes-manér hade varit: "Nu ska vi se till att det blir långa rundor, alla som inte tycker som jag är sumprunkare". Istället skriver du med en diplomatisk ton och trevar lite för att se om det finns något sätt att motivera kortare rundor.

2. Sen behöver vi hitta något vettigt att diskutera. Jag tycker det finns två saker:
A: Hur vi ska agera kring utröstningen, och hur aktiva vi kommer vara.
B: På ett mer principiellt plan hur vi menar att byn kan vinna en sån här match.

En hel del av det här har redan börjat luftas och mina favoriter bland de som vädrat sina åsikter är KK och Mukwa.
Börjar med att hitta två stöttepelare, inga anklagelser. Två stöttepelare och en dementi av ulvpaxen. Det är alltid lätt och bra att hitta bybovänner som ulv.

En halvläskig hunch jag fick är att Mukwas långa bra inlägg var skrivet INNAN spelstart.
Från början är det en halvläskig hunch. Har den utvecklats eller avvecklats? Med tanke på var din röst ligger så antar jag att du fortfarande tycker att den ser förkonstruerad ut. Din röst på mig kommer inte långt efter din röst på Purga, vad som däremot kommer emellan dem är att KK spinner loss på mig. Din hunch har helt plötsligt fått legitimitet av någon annan och då är det riskfritt. Vimes motivering till att rösta på mig är dock tunnare än frasiga pepparkakor som bankats ut av tusen dvärgsmeder med sockerbagarförkläden, och av det KK kommer med fyller inte Vimes ens i med ett simpelt medhåll.
Skulle det vara utröstning nu är mukwa den jag helst tar ut. Det har bara blivit sämre och sämre.
Sämre och sämre utan att jag har postat ett enda inlägg mellan Vimes röst på Purga och hans röst på mig. Fine, han kan ha missat min UP-lista när han röstade på Purga... men det är alltså det som får det att rinna över? troligt...

Haha, vilket BS att min lista var lika ovarierad som din (bra att du erkänner att din sög dock ). Du ger fem tvåor och fem treor och en 2,5:a, det går inte att göra en mer ljum lista än så vafan! Det är det mest mjäkiga man kan tänka sig, Mukwa!
Som referenspunkt kan nämnas att Vimes själv har tre 2:or, fyra 3:or och tre 1:or. Nåt att hänga i julgranen? Att gröna spelare är för övrigt riskfritt för ulvar, så att två av mina 2:or har blivit ettor är ju inte direkt nåt woopdihoo. Baföatt så skriver jag ned hur Tyrs lista såg ut också: fem 2:or, tre 3:or, tre 1:or... men där klagades det inte. Inse Vimes, min lista är mjäkig för att det inte finns några smaskiga resultat än.

Vimes postar en gullig ramsa istället för att bemöta min kritik mot honom och verkar ha struntat i mina förklaringar. Visst, Vimes brukar inte ta så hårt på anklagelser, men för att jag ska sluta misstänka honom som en av två toppkandidater kan det vara en fördel om han började bemöta dem... Jag lovade att spela med i byns smått framfusiga och Vimes-påeldade kollektiva beslut:

Röst: Vimes

Jag röstar inte på dig för att du har din röst på mig (självklart spelar det in, men det finns konkreta grejer som går före och som inte är noja).
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det jag vill se är att de gör det, att de som inte röstat lägger sina röster på någon av våra två (tre?) kandidater enligt K.K's modell 4-4-4. Om det görs funkar röstsystemet! Om det inte görs så har vi ett gäng sumprunkande ulvar bland de som inte skaffat någon åsikt.
Och behövs det för att systemet ska funka så landar min röst på !Paxen, men tills Vimes har kommit med i matchen, bemött min kritik och visar lite byboigt spelande så vill jag ha Vimes som den tredje kandidaten.

Och så vill jag förstås att alla som röstar på mig tar sig en ordentlig funderare och läser igenom alla mina poster och svar igen.
 
Top