Nekromanti Moduler som vuxit på er?

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,220
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Finns det någon Eon-modul som ni med tiden kommit att tycka mycket mer om än ni tidigare gjorde? (Jag misstänker nämnligen att det omvända är 1000 ggr vanligare). Jag har upptäckt att jag har åtminstone en sån; Thalamur.

Jag har tidigare gnällt som fan på Thalamur här på forumet, och well, jag tycker fortfarande ätterna är en dålig idé, särskilt det att alla medborgare tillhör en av de nio och att alla är synonyma med tribunalerna, men typ allt annat jag ogillade med modulen har...försvunnit. Nu tycker jag plötsligt om även beskrivningarna av magikraterna, som jag tidigare klagade på - heck, jag tycker de är kickass, in fact. Iochmed att jag började spelleda en ny kampanj i Thalamur upptäckte jag vilken guldgruva av inspiration hela modulen är; jag har inte blivit så inspirerad av någon modul sedan "Alver" och "Dvärgar" då det begav sig, waaaay back when (om ens då).

Thalamurmodulens storhet ligger i att den bryr sig mycket om idékultur, folklig kultur och folktro (sitt fokus på överheten till trots), att den bygger upp en fantastisk intrigmatris iochmed magikraterna och deras intressen kombinerat med Rakhori och deras, Xinu, Gierasherna, etc (en matris ätterna largely var helt överflödiga i). att slp:erna är färgstarka och awesome med tydliga drivkrafter och såsiga relationer som gör det lätt att fisktanka dem, och överhuvudtaget att Thalamur blir ett färgstarkt och fängslande ställe med en alldeles egen känsla.

Märk väl, andra i min spelgrupp insisterar på att Thalamurs känsla inte alls är så komplett, att kulturen liksom saknar tydlig identitet, och att framförallt Cirefalier-modulen därför är mycket bättre, så det kan vara att Thalamur bara träffar precis rätt med en shitload av tropes jag älskar (gränslös dekadens/gray and gray mortality/crapsack world/etc), men då måste 'Cirefalier' dessutom ha träffat fullkomligt tokigt...så jag vet inte. Hur det nu är så har 'Thalamur' klättrat oerhört i mitt anseende, medan de flesta andra Eon-moduler bara har sjunkit i det genom åren, i takt med att jag blivit mer involverad i Neogames, mer cynisk, och fått allt högre krav.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Well, personligen så har mina initiala känslor kring Thalamur svalnat något, det är mycket jag fortfarande inte gillar men det är väl såhär i efterhand inget jag inte kan ändra i kraft av SL.

Men jag måste väl säga att jag fick en stor "vafaaan..."-känsla när jag först bläddrade igenom Misslor, men så småningom så kom jag att tycka om den. Speciellt misslorna med det mycket passande namnet "Almruter" och mexikanmisslorna har fått en plats i mitt hjärta. :gremsmile:
Så småningom åker jag väl på att göra en Willowkampanj med grisar som plöjer åkrar och sånt shit...
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jadu, som vuxit på mig.

Thalamur tänkte jag direkt när jag såg rubriken. Jag hade inget emot den från början men tänkte mest, den passar inte mig eller min kampanj. Men jag gillar den och skulle gärna spelleda en Thalamurkampanj någon gång.

Riddaren, tyckte den var lite torr först men många av mina spelare (och jag) uppskattar detaljerna i förläningsskapande så jag får väl säga att den har vuxit i popularitet hos mig.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
De flesta moduler har nog växt på mig när jag läst på. Men främst måste jag säga Barbarer och människofolk. Jag bara älskar hur vissa av folkslagen har porträtterats, adasierna speciellt.

Sen har både Thalamur och Misslor vuxit på mig av redan ovan nämnda skäl.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
De flesta moduler har nog växt på mig när jag läst på. Men främst måste jag säga Barbarer och människofolk. Jag bara älskar hur vissa av folkslagen har porträtterats, adasierna speciellt.
Jag har nog känt ganska svala känslor för de flesta av Mundanas folk innan jag väl fått chansen att spela dem. Det är först då man uppskattar deras invecklade och ibland annorlunda kultur samt sätt att tänka.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Ymir said:
Finns det någon Eon-modul som ni med tiden kommit att tycka mycket mer om än ni tidigare gjorde? (Jag misstänker nämnligen att det omvända är 1000 ggr vanligare). Jag har upptäckt att jag har åtminstone en sån; Thalamur
Jag kan säga att det finns en modul som troligen skulle växa på mig om jag köpte den, men som jag vägrar köpa och det är misslor.

Annars så har Riddaren och framför allt Vapenmästaren vuxit mycket för mig.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Fan vad kul att höra... det var riktigt inspirerande. Bra att den kan användas och att de inte bara kändes som massa onödigt fluff.

/Nallo - den numer glade.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Blasphemy said:
Fan vad kul att höra... det var riktigt inspirerande. Bra att den kan användas och att de inte bara kändes som massa onödigt fluff.

/Nallo - den numer glade.
Skojar du? Thalamur är en av mina absoluta favoritmoduler!!!

Hm, moduler som "växt på mig". Kände väl de första gångerna jag bläddrade i Mystik & Magi att all jävla magiteori var lite väl att ta i för ett spel.

... Det är lite av mitt favoritämne och min specialitet nu. ._.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,571
Location
Umeå
Jag skulle nog säga att Riddaren verkligen vuxit på mig. Tyckte inte att den var så intressant till en början, men nu är den en anledning i sig till att spela adelskampanjer.
 
Top