50x50 cm mousepad (eller liknande) spelmatta?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag har haft en spelmatta till mitt lilla WW2 figurspels/D&D minis-demokitt ett tag nu (denna) och den är lite för stor, såpass mörk och lite grötig att det blir lite svårt att se gubbarna tydligt på den och sedan gillar jag inte riktigt de där sandiga delarna på den. Jag letar efter en matta som är ljusare, grön, endera omönstrad eller med diskret mönster och helst 50x50 cm eller liknande då 61x61 är lite otympligt för de bord som jag brukar dema på. Jag köpre en Zitrades-matta med pappersbaksida och klippte till men jösses så usel kvalitet det var på den så jag vill ha mousepad eller något liknande.

Någon som har någon matta att rekommendera?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Ingen specifik, men har du funderat på vanlig plastmatta för golv? Du kan nog få någon spillbit eller andrasortering for en spottstyver, och det finns stort urval av mönster. Kan skäras till vilka mått du vill.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Du har inte funderat på att bara beställa en musmatta där du kan tanka upp egna mönster?

Kan ingen bra sida, men hade jag spelat figurspel hade jag använt den resursen rätt mycket.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ingen specifik, men har du funderat på vanlig plastmatta för golv? Du kan nog få någon spillbit eller andrasortering for en spottstyver, och det finns stort urval av mönster. Kan skäras till vilka mått du vill.
Bra idé, kan vara värt att kolla upp. Tack.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Du har inte funderat på att bara beställa en musmatta där du kan tanka upp egna mönster?

Kan ingen bra sida, men hade jag spelat figurspel hade jag använt den resursen rätt mycket.
Jag har kikat lite på det. Om man trycker på en tjockare musmatta i standardstorleken är de oftast okej pris men så fort man vill ha tunnare eller framför allt går över 35x35 cm så har de jag kollat på dragit iväg rejält i pris dessvärre. Men om någon vet någon bra sida så skulle det vara toppen.
 
Top