Nekromanti Julklappslistan

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Bara för att de är kul att dela med sig av vad man själv tycker är coola saker.

Posta något ni önskar er, tänker köpa ort er själv, ge bort i julklapp eller bara allmänt tycker är en ashäftig present.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Yerba Mate - Kalebass med bombilla

Jag önskade mig både en ny dammsugare och en ny skrivare, men jag har fått båda delar, eftersom jag var i akut behov av dem. Så jag får nog inga fler julklappar... Men jag kanske har tur:

Kära Tomten,
Jag önskar mig en gröngul Manchester United-halsduk så att jag både kan visa mitt förakt för ägarna och min kärlek till laget.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Yerba Mate - Kalebass med bombilla

Det var en rätt skön önskning. Jag gillar såna där lagoma saker som betyder mycket för folk.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jag önskar mig en sådan där metallbyrå på hjul, ni vet, en ställning lådor med metallpinnar lagda i nät, som har hjul och som man kan ha i badrummet.

Ett lock till min stora stekpanna vore också awesome, en fint inbunden dagbok för 2011 och en vinterjacka. Jag önskar mig att min bror lagar mina gamla hörlurar åt mig.

Och sockar. Mängder med tjocksockar, helst ganska långa, kanske försvarets.

Jag lär få några hundralappar och en trisslott. Och det kommer vara hur bra som helst.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag älskar böcker och jag älskar också att få böcker. Hade det varit så att vi vuxna fortfarande bytt julklappar - det gör vi nämligen inte längre utan kör bara på barnen numera - så hade jag önskat mig någon av följande böcker:
Gösta Ekman: Farbrorn som inte vill va' stor (Nej, vem fan vill va' det?)
John Howe - Forging Dragons
Fear Itself (Pelgrane Press)

En ny fin gubbkeps hade inte heller varit fel, har ju bara två. Och man kan inte få för mycket av kepsar, halsdukar och sånt där mysigt. En insliten, brun, fulsnygg manchesterkavaj hade också rockat :gremwink:.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Re: Yerba Mate - Kalebass med bombilla

Hehe, nästa gång jag beställer en espresso ska jag titta frågande på dom och fråga var mitt silversugrör är, och min kalebass. :gremsmile:
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
Eftersom vi är nyinflyttade i ett hus och nyss fått ett till barn så är min önskelista begränsad till saker som "bidrag till torktumlare" eller "briojärnväg" och sådant.

Men, jag fick utrymme för tre önskningar utöver nyttiga saker som blev:

- Return of the Sorcerer av Clark Ashton Smith.

- Litany of the Long Sun av Gene Wolfe.

- Night's Master av Tanith Lee.

Skulle jag önskat mig något rollspelsrelaterat skulle det ha varit Travellers Book 8 - Robots eller en gammal Tunnels & Trolls-box från Ebay. Men det blir att jaga dem själv istället.

Åh ja, eller Mouse Guard-boxen. Den är jag så sjukt pepp på.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Såhär skrev jag till min lillebror

Hej Calle!

Jag vill ha ett rollspel i julklapp!

Alla de här kräver nog att man beställer långt i förväg, typ nu...

Adventure burner (till Burning Wheel)
Summerland
Don´t rest your head
Misspent Youth
Eclipse Phase
Troll Babe (baby?)
Robin´s laws of good gamemastering
Panty explosion

Som sagt, bara en önskelista... :gremsmile:

Vad vill du ha?
Nu har jag redan köpt Trollbabe så jag hoppas han inte gått och köpt det till mig...

Annars har jag väl önskar mig ett armbandsur, en ny fungerande vattenkokare och en bok om tango

Spoiler Calle!!!
Min coolaste present är Zombie Cinema till ovan nämnda bror (om det behagar komma fram innan jul, grrr...)

PS- calle du är ett as om du kollar... :gremwink:
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Julklappar ja... det var ju ett tag sedan.

För det första har jag saker som inte går att ges bort om man säger..
- Ett jobb!
- En spritfri jul i familjen
- Energi och inspiration
- Vit kylig jul och nyår (gärna med gnistrande sol så att jag får fotografera mycket)

Så har vi de egotrippade:
- Nya rollspel och speltillfällen i massor
- Spel, spel och spel :gremsmile:
- Material för att sy, hantverka och ha kul

De saker jag vill kunna ge bort:
- Sjukdomsborttagare till min yngste bror och till min kusin
- En miljon och lite till till en vän som sitter skuldtyngd (i den klassen alltså! och beroende på hot om våld etc... ingen egen skuld alltså) och en egen bostad i Södertälje till familjen där.
- Jobb till alla mina arbetslösa vänner...
- Julefrid och gott nytt år till alla de jag känner, ett år fyllt av godhet, rikedom och nytta. :gremsmile:

:gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
  • En stektermometer (fast jag kanske har en egen redan i nån låda hos mamma).
  • En stekgryta i gjutjärn, med färgrann emalj. Helst begagnad.
  • En ugnsform i mer konventionell storlek och form än den jag har. Helst begagnad. (kanske skulle jag få ta nån ur mammas skåp bara)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Yerba Mate - Kalebass med bombilla

Ja, det håller jag med om... nu är kanske inte skrivare och dammsugare särskilt personliga, men dem behövde jag verkligen (skrivaren går ju att diskutera om jag verkligen behövde, men det är fan så mycket skönare att kunna skriva ut hemma istället för att tvingas springa på uni och betala 2:- pappret...

Personliga julklappar is the shit. Dessvärre är det ju det som är svårt att hitta...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag har en snygg, sliten, mörkgrå manchesterkavaj som jag inte använder... du kan få den av mig om du kommer och hämtar den i Örebro.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
- Jag önskar mig en sovmorgon. En lång i ett tyst och mörkt rum där inga ljud kommer in.
- Jag önskar mig en Ipad. Jag behöver ingen, jag vet inte vad jag skall ha den till egentligen och den är snuskigt dyr, men jag vill ha en.
- Jag önskar mig en bokserie som inspirerar mig på samma sätt som Sagan om ringen, Sagan om Belgarion och Harry Potter gjort. En bokserie där jag är genuint ledsen när den tar slut och som lämnar mig med massor med nya, balla tankar.
- Jag önskar mig en ny dator med kräm nog att spela Deus Ex 3. Bara det. Jag har inte tid med andra spel. Datorn får gärna förångas när jag känner att jag spelat färdigt, jag skall inte bli en som spelar mycket spel igen.
- Jag önskar mig att folk jag känner skall få den ordning och reda som de behöver i sina liv. Det är för många som har det besvärligt på så många olika nivåer och mår så risigt av det och lite äkta julefrid skulle vara riktigt trevligt.
- Jag önskar mig en GE Minigun-M134. Häcken på baksidan behöver verkligen klippas och jag blir trött i armarna av att hålla i den vanliga häcksaxen. Som bonus så lär jag kunna vara helt söker på att moppeynglen i byn tar andra vägar.

Snälla tomten?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Jag önskar mig...

... tid och råd att fixa publiceringen av mina två nästan-klara böcker.
... tid att skriva klart mina två halvklara rollspel.
... en prenumeration på den franska nyhetstidningen Courrier International
... en riktig varm och regnfri Gotlandssemester
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
  • ...tid att läsa fler rollspelsböcker
  • ...tid att förbereda och spelleda mer rollspel
  • ...tid att färdigställa Null State
  • ...tid att få färdigt alla mina skoluppgifter i tid och plugga så jag fixar programmeringstentan
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Vicotnik said:
... en biljett till Metaltown i sommar.
Va? At the Gates kommer? Tack för att du gav mig den översta, och kanske enda, posten på önskelistan! :gremlaugh:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
GnomviD said:
Vicotnik said:
... en biljett till Metaltown i sommar.
Va? At the Gates kommer? Tack för att du gav mig den översta, och kanske enda, posten på önskelistan! :gremlaugh:
Varså god, då kanske vi ses där nere i sommar.
 
Top