Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 2

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Den välvilliga assistentskan Basenanji

Ha ha ha!
Det är som att höra sig själv under Cthulhu-spelet.
Outningsfascist och antibybo tror jag var några av tillmälena jag fick.
Får se vad som händer nu. Själv har jag redan spillt en del info men tycker nog principen är rätt.

Hur tänker du skydda powerrollerna?
Är det med måttligheten?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,186
Location
Uppsala (Umeå)
Genomgång av Zebulons inlägg

Zebulons inlägg under runda 1 fram till 2 november kl 15. Kommentarer kommer i ett senare inlägg.
1
Har mycket på jobbet och är osäker på hur aktiv han kommer vara. Har inte tid att gå igenom alla %&&¤ inlägg.
Tycker att det alfabetiskt betingade drevet mot honom är logiskt. Kul att bidra till gruppen, om än som röstobjekt.
Har historia som outningsförespråkare. Ska försöka ta outningsmotståndarens roll.
Varit med i tre varulvsspel (två gånger varulv, en gång bybo)
Uppmanar till att rösta ofta och med eftertryck.
Röstar på Måns för att han har en präktig ton, vilket han vet användes när han var bandit. Måns är en erfaren spelare som kan klara en sådan stunt.
Röstar på Måns
2
Måns svarar på Zebulons angrepp och undrar om han ska vara mindre hjälpsam och hur det hjälper staden.
Zebulons svar är att han menade att man ska vara uppmärksam på att även de som bidrar mycket kan vara skumma och att man inte kan lita på någon, även om han är hjälpsam och har en myndig ton.
3
Menar att det är kul att det rör på sig men att han har tid att uppdatera sig på resonemangen och hinna ta in all info.
Trevligt att kunna bidra genom att vara målet för ett drev, som är viktiga för att se röstmönster. Dock bittert om man bli utröstad bara för den alfabetiska ordningen. Hoppas folk tar sitt förnuft tillfånga eftersom det inte finns några direkta anklagelser mot honom. Om han åker ut uppmanar han dock att alla ska kolla vilka som är aktiva i drevet, där det lär dölja sig tjockt med banditer.
Rösten på Måns var inte så konstruktiv utan mest en inledande röst för att göra någonting.

Vill rädda sig själv men vill ju inte att en bybo åker ut.
Lägger röst på Andersson eftersom han är mindre aktiv än krank.
Anser att krank är helt svärord omöjlig att analysera i varulvsspel i o m att han ”är” bybo oavsett vilken roll han har. Spelar exakt som bybo även om han är bandit och är extremt svår att genomskåda. Lägger man press på honom senare ökar chanserna att bättre kunna bedöma honom.
Röstar på Andersson

4
Svarar Vicotnik som tycker att han i föregående inlägg pratat om sig själv som icke bybo.
Förklarar med att spelet handlar om paranoia och psykologi. Han menade att han själviskt inte ville åka ut. Rösten på Andersson istället för krank motiveras av att Andersson tillför mindre.
Aktivitet i röstningar och drev är bra för att kunna se mönster, diskussioner om skuld är bra likaså om förmågor.
Basenanji har ställt frågor om 1) hur många varulvar han tror finns; 2 om Z är assistent; 3 vilken runda yrket avslöjas; 4 Relationen mellan yrket och förmågan
På 1) svarar Zebulon med en åkallan av Hin Håle och en undran hur han kan veta det bättre än någon annan, har inte ens haft koll på det i tidigare spel, undrar omnågon annan vet, kan det vara 20-25 %, menar att Feuflux brukar ha med en DTF också
På 2) svarar han att han vill vara restriktiv med att lämna ut info, men eftersom han har snaran runt halsen så kommer han ut som assistent
På 3) svarar han med att han vill vara restriktiv, men det är inte inom de närmaste tre rundorna
På 4) svarar han att yrket och förmågan hänger ihop
Egna teorier i nuläget (runda 1) känns mest som försök att skylla ifrån sig men han lämnar ändå ett bidrag för att ge något till de andra att analyserar.
Han håller därför koll på, utan inbördes ordning, följande:
Solvebring (nybörjare men säger mycket som känns som att han inte tänker som en bybo); Vimes (magkänsla och scum-tell låter proffsigt men svårbevisat och han vet att Vimes har fel om honom); Basenanji (har spelat mycket men låter osäker, osäkerhet är ett tecken på banditism); Vicotnik (gör inte listor längre, är inte hjälpsam för byn i denna runda, bandit?)
Kommenterar en kommentar om att han trots att han säger sig ha lite tid skriver långa inlägg – försvarar sig med att han bara skrivit två [fast egentligen var det tre] och att han troligen bara kommer skriva ett om dagen kommande vecka.
5
Kommenterar igen att han har mycket på jobbet.
Påpekar att det kan vara väldigt vanskligt att tvinga av personer mycket info. Visst har vi nytta av det men faran ligger i att man ger bort nyckelroller till banditerna.
Man bör vänta med yrke och eventuellt assistent-outningar. Man ska akta sig för att pressa enskilda för hårt. Kanske är många och mindre outningar ett sätt för att man ska få använda sina förmågor. Vissa har hintat om det.
Uppmanar krank att outa sig om han är assistent – eftersom krank vägrar säga någonting alls blir pressen för hård på honom annars.
Undrar hur många parametrar det finns. Är det bara yrke, assistent och runda? Vad ska man outa för att luska ut banditer i så fall? Uppmanar att folk börjar göra listor.
Känner att han börjar dra sig mot sina gamla resonemang om extremt outande trots att han sagt att han ska försöka hålla sig.

6
Vicotnik har anklagat Zebulon för vaga svar. V menar också att det är underligt att han inte som tidigare varulv inte säger sig ha koll på hur många varulvar det brukar vara.
Reagerar med ilska och använder både svärord och anklagelser om bristande fattningsförmågor.
Anser sig ha svarat på alla frågor. Är medvetet vag på fråga 3 för att inte ge bort all info. Menar dock att han inte kommer avslöjas inom de närmaste tre rundorna är tillräckligt besked.
Tystnaden menar han är kopplad till att han jobbar irl.
Hoppas att läsaren av hans inlägg ser någon som verkligen försöker svara på frågor och försöker bevisa sin oskuld. Hoppas att alla är medvetna om att det finns banditer som inte kommer låta honom slippa undan så lätt eller inte alls.
Utlovar diskuterande inlägg som förklarar vad han vad han tror om spelet för att andra bybor ska få något att analysera vare sig han ryker eller inte.
7
Vid det här laget har många reagerat på det förra utbrottet.
Han ber om ursäkt för utbrottet.
Menar att vad han borde gjort var att påpeka att Vicotniks beteende (dvs att fortsätta att pressa efter att han svarat) är ett misstänkt banditbeteende. Ska analysera Vicotnik för att hitta fler banditbeteenden.
Har outat 1½ attribut (att han är assistent och att det avslöjas om mer än tre rundor) och hoppas kunna rentvå sig ytterligare genom inlägg och analyser.
8
Diskuterar om Lukas roll kan röstas ut och Lukas tar över den avhoppande Poseur. Det skulle dessutom ge stadsborna en fördel.
9
Diskuterar fortsatt om Lukas kan vara kvar som karaktär men utan spelare. Det ger inte fördel i förhållande till banditerna. Förutsatt att banditernas vinstvillkor är i förhållande till mängden bybor, vilket han antar.
10
Röstar på Poseur eftersom de andra alternativen inte är möjliga.
Röstar på Poseur.


RUNDA TVÅ
11
Tycker att det varit skönt om de utröstade Lukas eller Poseur varit bandit.
Fundersam på varför man valde Måns. Ska kolla hans inlägg.
17 spelare kvar med 4-6 banditer. Hur lång tid ger det? Eftersom banditerna brukar vinna om de är i majoritet. Därför borde man ha 3-5 rundor på sig innan en bandit måste bort.
Tycker första rundan var bra – det framkom mycket om folk.
Ger en kommentar till Basenanji om att det ligger i sakens natur att spela defensivt när man är drevad mot. Folk kräver att man ska ge ut info och berätta vad man tycker – det är väl defensivt om något.
Har redan börjat missköta jobbet eftersom spelet är så intressant.
12
Solvebring har gjort ett resonemang om huruvida en varulv behöver ljuga så himla mycket. Bybor spekulerar ju hela tiden och då är det bara att hänga på dem. Varulvar blir därför svåra att urskilja.
Tycker att det ligger mycket i resonemanget. Därför är grunden till hans gamla ställningstagande till outning. Byborna tjänar på att outa så mycket info som möjligt.
Har dock insett att feuflux inte vill ha ett sådant spel, så att han har förmodligen byggt in enmekanik så att staden bränner sig om man gör så, t ex genom att man förlorar powerroller.
När han var varulv i förra spelet hade man ett forum där man diskuterade röstningar och vilka som var de största hoten. Stämmer det så måste det finnas spår av samarbete i röstningar och inlägg.
Eftersom Z vet att han är bybo kommer han börja med att analysera de som röstat på mig och hur de hänger ihop med andra.
13
Andersson har röstat på Zebulon dels utifrån att han tillsynes varit oklar med vinstvillkoren för staden, och dels pga att han argumenterar för outning.
Zebulon förklarar okunskapen med att det är introtexten av Feuflux som är otydlig. Dessutom är det ju ett gäng nybörjaremed som inte kan reglerna.
Menar att Andersson vantolkat honom. Han menar att man inte ska outa, eftersom Feuflux riggat spelet på det sättet.
På väg att bli irriterad igen men betonar att han är emot outning.
Undrar om han är utsatt för en komplott när folk skruvar hans inlägg.
14
Pekar ut Hellzon och Andersson (som just röstat på honom) som personer som gör lagom mycket väsen av sig eller inte bidrar med några stora teorier eller drev. Antyder att det kan vara banditbeteende som han ska återkomma med analys av.
15
Sammanfattar Anderssons inlägg.
Kommer till slutsatsen att Andersson inte är en solklar bandit men inte riktigt spelar som en bybo. Resonerar inte och bidrar inte till gruppen. Tänker hålla ett vakande öga på honom.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Persson said:
Anthraxus said:
Och Persson - jag är MYCKET intresserad av ditt resonemang varför Banarok var ett dåligt val i slutet av förra tråden.
Jo så här tänker jag. Poseur meddelar att han hoppar av - vilket innebär att hans "roll/plats" blir ledig i bästa fall - och vi måste därmed vänta på att någon ÖVERHUVUDTAGET är intresserad av att ta platsen. I värsta fall så försvinner Poseur (vilket Feu sen signalerar).
Alternativet var alltså 1. vara tvungen att vänta på att en ny spelare kan ta hans roll.
2. Att en extra spelare åker ur. (poseurs avhopp, utröstad, dödad)


När man då tar initiativ till ett nytt drev för att rösta ut Banarok istället så risker vi alltså att tre personer försvinner till denna rundan.
Jag känner inte att jag som bybo skulle tjäna på att vi förlorade tre spelare första rundan. Sannolikheten är ju också hög att alla tre är bybor eftersom Banarok argumentet är "han är inaktiv".
Däremot så skulle varulvarna vinna på att tre försvann - av naturliga skäl. Det skulle helt enkelt ta dem ett steg till mot segern.

Så när drevet startas mot Banarok så ser jag två alternativ.

1. Dumhet
2. varulv

Glömde Lukas i detta resonemanget men jag tror inte det var 100% klart ifall Lukas skulle åka ut då. Men sannolikheten var ju stor.

Så det skulle alltså vara ÄNNU värre om vi röstade ut Banarok den där rundan. Däremot kan vi ju dreva honom denna runda. No problems.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Statistik från FÖRSTA rundan

Halloj, här kommer statistiken från FÖRSTA rundan.
Jag sa att det skulle komma till lunch, det blev tydligen en ovanligt sen lunch idag. :gremsmile:

Antal inlägg # senaste inlägg
Banarok 2#702993
Craygh 6#703398
tripp_trap 12#703539
Basenanji 23#703568
solvebring 30#703607
krank 32#703608
Poseur 2#703615
Vicotnik 34#703639
NilsH 17#703640
Lukas 15#703549
Andersson 14#703651
Anthraxus 30#703656
Brynolf 29#703658
Lindenius 18#703559
Dum Panda 3#703561
Vimes 39#703666
Zebulon 10#703669
Hellzon 11#703670
Måns 19#703674
Persson 24#703676

Ändrade röster
Craygh > Vicotnik
Banarok > Craygh
Dum Panda > Zebulon
krank > Lukas, Zebulon, Andersson
Basenanji > krank, Zebulon
Lindenius > Zebulon, Andersson, Poseur
Lukas > Krank, Andersson
Andersson > krank, Poseur
tripp_trap > Zebulon, Poseur
Måns > Zebulon, solvebring, Zebulon, krank, Poseur
solvebring > NilsH, Vicotnik, Vimes, Vicotnik, Poseur
Persson > krank, Lukas, Poseur
Anthraxus > Zebulon, Poseur, Andersson, krank, Zebulon, Andersson, Banarok
Vicotnik > Andersson, Zebulon, Poseur, Banarok, Poseur
NilsH > Zebulon, Andersson, Poseur, Banarok, Poseur
Brynolf > NilsH, krank, Zebulon, krank, Poseur, Banarok, Poseur
Hellzon > krank, Zebulon, Andersson, krank, Andersson, Poseur
Vimes > solvebring, Zebulon, Dum Panda, Andersson, Zebulon, krank, Poseur
Zebulon > Måns, Andersson, Poseur
(Poseur har inte röstat)

Slutgiltig röstställning:
Poseur 12 (Lindenius, Andersson. tripp_trap, Måns, solvebring, Persson, Vicotnik, NilsH, Brynolf, Hellzon, Vimes, Zebulon)
Zebulon 2 (Dum Panda, Basenanji)
Andersson 2 (krank, Lukas)
Vicotnik 1 (Craygh)
Craygh 1 (Banarok)
Banarok 1 (Anthraxus)
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Assistent eller inte?

Vicotnik said:
Jag är inte assistent.
Okej, en början i alla fall. Låt oss återigen utnyttja Basenanjis frågeformulär då:

Basenanji said:
1) Hur många varulvar skulle du säga att det är i spelet?
2) Är du assistent?
3) Vilken runda avslöjas ditt yrke?
4) Kan du säga något om relationen mellan ditt yrke och din förmåga?
För övrigt, om alla ska avslöja något om sig själva tycker jag att avslöjningsrundan är vettigast just nu. Det ger en konkret hållhake på varenda en av oss, och det har visat sig att fler än 1 kan avslöjas av Feuflux varje runda. Vad säger ni?
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Imponerande lista, saklig och bra på alla sätt. Väldigt noggrann, tror inte du har missat många ord. Till skillnad från min lista som var mer sammanfattande.

Jag noterar att jag verkar använda ett ovårdat språk. Skall försöka sluta med det.

Jag noterar också att jag skriver alldeles för mycket här. Dålig självkontroll och dålig förmåga att prioritera min vardag skyller jag det på.

Andersson, jag saknar vad du själv tycker om det jag skriver. Åtminstone en avslutande analys?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,186
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Zebulon said:
Imponerande lista, saklig och bra på alla sätt. Väldigt noggrann, tror inte du har missat många ord. Till skillnad från min lista som var mer sammanfattande.

Jag noterar att jag verkar använda ett ovårdat språk. Skall försöka sluta med det.

Jag noterar också att jag skriver alldeles för mycket här. Dålig självkontroll och dålig förmåga att prioritera min vardag skyller jag det på.

Andersson, jag saknar vad du själv tycker om det jag skriver. Åtminstone en avslutande analys?
Den avslutande analysen kommer. Dock kanske först i morgon. Nu måste jag ta mig hem från jobbet och ikväll ska jag på konsert.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Hallå! Jag har haft presentation av mitt forskningsprojekt och jobbar hårt med implementeringen av det nya gymnasiet på min arbetsplats.

Därav min dåliga närvaro idag.

---

Jag ser grna att vi diskuterar vad assistent-statusen innebär. krank har tex sagt något om assistent och den som assisterar. Någon annan (?) har spekulerat i DTF. Men nu tror jag att det är bra att vi outar den hr informationen, eftersom vi redan har blivit av med tre stadsbor. Genom denna sorglig förlust har vi redan en blind fläck.

---

krank har varit kritisk mot att outa. Zeb har nåt liknande argument. Jag menar att:

Fördelar med att outa

Vi får information som vi kan använda för att analysera posterna. Vi kan relatera vår kunskap om våra roller mm till det som har sagts. Varulvarna måste förmodligen ljuga eller slppa i från sig info.

Nackdelar med att outa

Vi riskerar att exponera powerroller.

MEN faktum är att den risken löper vi ändå, eller rättare sagt, tänk om Lukas, Måns och Poseur hade de rollerna?

Alltså; risken är egentligen värst om vi avslöjar vem som har rollen "Väktare", men så långt ska vi väl inte gå? Hittills vet inte varulvarna vad det betyder att krank är "Dansös" eller att Anthraxus är "Bankir" tex. Att avslöja yrke an heller inte vara så farligt med tanke på att yrket hursomhelst kommer avslöjas av Feu.

Som jag ser det vinner fördelarna med att outa vissa saker mot nackdelarna att vi kanske outar powerroller. Tvärtom tror jag att varulvarna blir nervösa av vårat snack om assistenter mm.

---

Och som grädde på laxen:

Jag är assistent och jobbar med att ta hand om människor. Mitt yrke hänger INTE ihop med min förmåga.

Assistentskapet är enligt den info jag har fått viktig för att kunna hitta vilka som är stadsbor. Det rör sig om en procentsats.

Sug på den banditerna!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,503
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Andersson said:
Den avslutande analysen kommer. Dock kanske först i morgon. Nu måste jag ta mig hem från jobbet och ikväll ska jag på konsert.
Jag vill egentligen inte vara den-där-neggiga-killen, men: JAG hade, trots att du har gjort en finfin och lättöverskådlig genomgång av Zebulons inlägg, hellre sett en analys och lite eget tyckande än bara mekaniskt repeterande av information. Det har varit vädligt lite tyckande från din sida, Andersson.

Jag ser fram emot din analys (kanske imorgon).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,503
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Basenanji said:
Och som grädde på laxen:

Jag är assistent och jobbar med att ta hand om människor. Mitt yrke hänger INTE ihop med min förmåga.

Assistentskapet är enligt den info jag har fått viktig för att kunna hitta vilka som är stadsbor. Det rör sig om en procentsats.

Sug på den banditerna!
Efter lite övervägande väljer jag att haka på dig - den riskanalys jag gör kring outande av assistentstatus är att det möjligtvis kan vara så att DTF tjänar på det, men vad brukar vi säga? Låt varulvarna oroa sig för DTF.

Jag är assistent

Jag har också information som säger mig att assistentstatusen hjälper oss att ringa in varulvarna.

Bollen är i rullning.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Då föreslår att ni båda säger den procentsatsen denna runda för risken är stor att någon av er dör nu.
Dessutom kanske er info går att kombinera för att få ut nått viktigt så vi behöver ha bådas info, bara en kanske inte räcker.

Bra att du också sa din förmåga Vimes, annars tror jag att Basse hade varit dödens lammunge.

Om det här funkar har jag fått mycket vatten på min gamla outningskvarn!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,631
Location
Rissne
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Basenanji said:

Nackdelar med att outa

Vi riskerar att exponera powerroller.
Och vi underlättar för varulvarna att ljuga. Ju mer info de har, desto lättare är det för de att hitta på saker som inte kan kollas upp.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Basenanji said:
Jag är assistent och jobbar med att ta hand om människor. Mitt yrke hänger INTE ihop med min förmåga.

Vad då ta hand om människor? Är du läkare? Sjuksköterska? Hora? Lärare? Barnflicka, okunnig homeopat, yrkesmördare?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Jag outar mig själv nu.

Mitt yrke är lärarinna, jag är inte assistent.

Jag vet hur många olika yrken som finns med i spelet. Desto fler som dör/åker ut utan att berätta om vilket yrke de har desto större mörkertal kan varulvarna gömma sig i.

Exempelvis: Krank är dansös. Tänk om Lukas också var dansös. Nu kan varulvarna hävda sig vara dansös eftersom det inte går att "kontrollera". Hajjar ni hur jag tänker?
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Fast är det här verkligen bra?
Var skall våra powerroller gömma sig?
Nu har banditerna en mindre att välja på.
Powerrollerna kan ju inte gärna börja ljuga, det blir ju helt fel.

Eller så kör vi all in, som jag tjatat om i tidigare spel.
Vad säger ni, skall vi börja outa ordentligt eller hålla igen?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

Jag hänvisar till Basenanjis svar på den frågan. Tycker han gav ett bra svar på den frågeställningen.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

har fortfarande mycket av runda 1 att gå igenom och analysera, men jag kommer vara aktiv denhär rundan.

men jag kan inte skriva mycket mellan 7-17 pga skola, hinner inte ens läsa då min utbildning går i rasande fart, men jag har tid nu på kvällen så dags att gå tillbaka och fortsätta läsa gamla inlägg.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

krank said:
Basenanji said:

Nackdelar med att outa

Vi riskerar att exponera powerroller.
Och vi underlättar för varulvarna att ljuga. Ju mer info de har, desto lättare är det för de att hitta på saker som inte kan kollas upp.
Ja, känns lite farligt det här. Risken finns ju att man via yrkena kan gissa förmågor, och framförallt gissa utifrån vilka som inte outar sig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,631
Location
Rissne
Re: Genomgång av Zebulons inlägg

NilsH said:
Ja, känns lite farligt det här. Risken finns ju att man via yrkena kan gissa förmågor, och framförallt gissa utifrån vilka som inte outar sig.
Ja. Dessutom: I många varulvsspel har man kunnat gissa sig till ungefär vilka roller som finns. Western är lite lösare i kanterna, men om vi tar Star Wars till exempel - där var det rätt säkert att Luke, Leia och Darth skulle vara med, med flera. Ju fler som claimas, desto fler har man som man som varulv kan undvika att fejkclaima.

Jag är till exempel dansös. Det betyder att det antagligen inte blir nån varulv som claimar dansös, för då skulle de påkommas med att ljuga. Möjligen skulle de kunna claima dansösassistent; hela assistentgrejen minskar risken men eliminerar den inte.

(Samtidigt tycker jag t.ex att den som ska röstas ut helst precis innan 21:00 slutdatumet ska claima ett yrke, så att vi i efterhand känner till det).



Men, allt detta är funderingar och teorier. Jag kan vara ute och cykla.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Perssons första runda

Det här har jag inte haft tid att titta på innan, alltså genomgången av alla Perssons uttalande från förra rundan. jag har tagit mig friheten att rensa bort de som jag inte tycker är intressanta:

#703091 - 2010-10-29 17:28:12 : Funderar över vad vi kan outa. Yrke är bra då det ger detaljer som passiva förmågor kan nappa på. Vill inte outa förmåga, assistentstatus och ser ingen poäng i att outa när yrket officiellt outas.
#703121 - 2010-10-29 19:46:17 : Yrke är viktigt för att någon kan ha en förmåga som läser av yrke (not: detta som svar på varför yrke är viktigt, men ett rätt märkligt svar, vilket Brynolf påpekar.)
#703124 - 2010-10-29 19:54:24 : Svarar Brynolf (se ovan) att det är för att fånga upp lögnare (not: cirkelresonemang, imo).
#703437 - 2010-10-31 21:55:06 : Ifrågasätter varför Anthraxus vill veta vilken runda yrket outas, vad är det för nytta med den infon?
#703456 - 2010-10-31 23:10:40 : Pressar Krank på att han borde outa sitt yrke redan runda ett, då det ändå släpps under runda två. VIll veta vilka Krank misstänker, och om han är assistent.
#703461 - 2010-10-31 23:21:50 : trip_trapp har ifrågasatt det ovanstående, Persson frågar varför han inte tycker att Krank ska avslöja sitt yrke. Tror tripp_trap att yrke är kopplat till förmåga? Har tripp_trap info i den egna karaktären som pekar på det? (not: scum tell i min bok, här fiskas det friskt efter förmågor)

och

#703606 - Igår 16:43 : Diskuterar Lukas olyckliga avslöjande. Är Krank och Lukas varulvar ihop?

Ärligt talat, inte så mycket att hänga i julgranen. Är kanske väl ivrig i infofiskandet, annars inget direkt att kommentera. Vädrar misstankar mot: Krank, Lukas, tripp_trap, Solvebring.
Det sista är kanske bara olyckligt, men kunde någon i det läget verkligen tro att Lukas faktiskt var varulv?

Sen är det ett väldigt pratande om yrken. Det fortsätter i den här tråden:

Vad då ta hand om människor? Är du läkare? Sjuksköterska? Hora? Lärare? Barnflicka, okunnig homeopat, yrkesmördare?
Jag outar mig själv nu.

Mitt yrke är lärarinna, jag är inte assistent.
Varför pressa så hårt på att få fram folks yrken? This is a man with a mission....

Röst: Persson

(Sen känns det i sig lite konstigt att outande blir fribiljetter från drev, bandioter kan ju säga vad som helst)
 
Top