Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 2

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Bra, Dum Panda!

Anthraxus said:
NilsH said:
Är det jag som minns fel, men visst brukar Krank vara grymt mycket mer aktiv än han är i det här spelet? Tråkigt att vara bybo, eller vad?
Nu är detta mitt första varulvspel, men enligt mina noteringar var krank den näst mest aktiva spelaren under första rundan, endast slagen av Vimes.
(släpper statistiken på lunchen - jobbar nu)
Sorry, jag var otydlig. jag pratar utveckling, aktivitet kommer och går, när slutar man skriva, när börjar man skriva. I och för sig helt rimligt att Krank drar sig undan när han klarat sig undan ett drev- men det är ändå något slags mönster. han skrev massvis i början av första rundan men lyser nu med sin frånvaro (pratar inte bara idag, han jobbar troligtvis, utan även i slutet av förra rundan).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Perssons första runda

Tjoho! Här kommer en tröttsam genomgång av en spelares inlägg under första rundan. :gremwink:

#702970 - 2010-10-28 22:35:11 : Anthraxus är bankir. Vad säger det? Bankirer är snälla aktörer i spel vanligtvis.
#702975 - 2010-10-28 22:41:33 : Anser att yrke är säkrast att börja outa. Assistent kopplad till DTF? RÖSTAR på KRANK, på grund av hans aktivitet. Meddelar frånvaro fram till söndag.
#702990 - 2010-10-28 23:54:42 : Svarar på CV-frågan. Har lekt en liknande lek för länge sedan. Var med som bybo i Mutant-spelet.
#702994 - 2010-10-29 00:16:16 : Ifrågasätter allt röstande till höger och vänster. Vill ha ordentliga drev.
#703056 - 2010-10-29 13:48:58 : Frågar sig om Solvebring gör en "Vildkatt" (not: d.v.s. spela konstigt och förvirrat för att dölja varulveriet).
#703062 - 2010-10-29 14:22:38 : Förklarar vad han menar med "Vildkatt" för tripp_trap.
#703091 - 2010-10-29 17:28:12 : Funderar över vad vi kan outa. Yrke är bra då det ger detaljer som passiva förmågor kan nappa på. Vill inte outa förmåga, assistentstatus och ser ingen poäng i att outa när yrket officiellt outas.
#703092 - 2010-10-29 17:29:55 : Frågar Solvebring om han hade tänkt sig rollspela rollen han fått sig tilldelad.
#703121 - 2010-10-29 19:46:17 : Yrke är viktigt för att någon kan ha en förmåga som läser av yrke (not: detta som svar på varför yrke är viktigt, men ett rätt märkligt svar, vilket Brynolf påpekar.)
#703124 - 2010-10-29 19:54:24 : Svarar Brynolf (se ovan) att det är för att fånga upp lögnare (not: cirkelresonemang, imo).
#703139 - 2010-10-29 21:03:16 : Håller med Måns om att Lindenius resonerar konstigt när han röstar på Andersson trots att han vet att han inte kommer vara aktiv (not: medhåll)
#703161 - 2010-10-29 22:43:48 : Förklarar för Lukas att att dreven (Zebulon och Krank) är för att de ska snacka och inte för att de nödvändigtvis är varulvar.
#703424 - 2010-10-31 20:38:33 : Försvarar sin frånvaro med att han meddelat den i förhand. Vill pressa Lukas, men undrar om det hinns med. Känner att rösten på Krank har blivit svag.
#703437 - 2010-10-31 21:55:06 : Ifrågasätter varför Anthraxus vill veta vilken runda yrket outas, vad är det för nytta med den infon?
#703456 - 2010-10-31 23:10:40 : Pressar Krank på att han borde outa sitt yrke redan runda ett, då det ändå släpps under runda två. VIll veta vilka Krank misstänker, och om han är assistent.
#703461 - 2010-10-31 23:21:50 : trip_trapp har ifrågasatt det ovanstående, Persson frågar varför han inte tycker att Krank ska avslöja sitt yrke. Tror tripp_trap att yrke är kopplat till förmåga? Har tripp_trap info i den egna karaktären som pekar på det? (not: scum tell i min bok, här fiskas det friskt efter förmågor)
#703470 - 2010-10-31 23:35:54 : Inisunerar att Krank skyddar sin varulvspolare tripp_trapp då han svarar på det ovanstående i hans ställe.
#703476 - 2010-10-31 23:47:09 : Fortsätter på samma spår som ovan. Krank har redan gett sin syn på outning, varför svarar han i tripp_traps ställe?
#703478 - 2010-10-31 23:50:39 : Menar att Kranks negativa reaktion på min och Perssons press på honom kan skrämma andra att inte våga driva på.
#703606 - Igår 16:43 : Diskuterar Lukas olyckliga avslöjande. Är Krank och Lukas varulvar ihop?
#703619 - Igår 18:24 : RÖSTAR på POSEUR.
#703676 - Igår 21:06 : Undrar om det är varulvigt att försöka få ut Banarok (not: denna diskussion har fortsatt en aning under runda två).

Ärligt talat, inte så mycket att hänga i julgranen. Är kanske väl ivrig i infofiskandet, annars inget direkt att kommentera. Vädrar misstankar mot: Krank, Lukas, tripp_trap, Solvebring.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Några synpunkter

God morgon allihopa!

Måns blev alltså tagen av banditerna, men hans roll avslöjades inte. Vad jag kan se av hans agerande under gårdagen höll han ett öppet sinne och uppmuntrade till misstänksamhet mot alla, kanske därför han togs. Han hoppade på Zebulons drev, vilket många av oss gjort till och från vilket inte ger oss mycket att gå på än.

Vicotnik och Basenanji känns smått misstänkta för mig. Visserligen bara magkänsla, men here goes: Bägge har kastat ut, enligt mig i alla fall, lösa anklagelser om bandit-het eller samröre (teorin om Lukas och kranks "iscensatta" diskussion i förra tråden av Basenanji, Vicotniks allmännt tveksamma kopplingar härrörda från enstaka citat (Zebulons "men" i sin utläggning) som jag inte tycker ger något mer än att svämma över tråden. Det är visserligen bra att Vicotnik visar på konstiga uttalanden, men de förlorar i trovärdighet i längden. Visst, jag har inte mycket att gå på än, men det är dessa jag finner intressantast just nu så mer info av någon av er, tack!


Röst: Vicotnik
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Varför Zebulon ger mig dåliga vibrationer [RÖST]

Andersson said:
Det har tydligt framgått att man som stadsbo förlorar om banditerna blir lika många eller fler än övriga. Eller framgår det inte lika tydligt om man är bandit/DTF?
Men åh!
Jag menade intro-texten där Feu förklara reglerna!
Det är ju så i alla varulvsspel, i alla fall som jag har spelat. Vi har ju dessutom ett gäng nybörjare som kanske inte vet de grundläggande reglerna.

Andersson said:
I nästa inlägg skriver han att "vi bybor tjänar på att outa så mycket info som möjligt."

Det håller jag inte alls med om, eftersom jag tror att om man outar för mycket info ger man bort en av de få fördelarna som stadsborna har.
Läs en gång till!
Jag skriver ju:
Nu har jag dock insett att Feu inte vill ha ett sånt spel och han har troligen byggt in mekanik så att vi bränner oss om vi försöker det. Troligen med att vi riskerar förlora powerroller som kan vara viktiga för oss.

Nu är jag på väg att bli sådär irriterad igen.
Det är ju meningslöst att skriva något om folk inte bemödar sig med att läsa hela inlägget!!!
JAG ÄR ALLTSÅ EMOT OUTNING.

Är jag utsatt för nån slags komplott här eller??
Folk tar det jag skriver och skruvar om det hej vilt!
Är det nån annan som uppfattar det så eller börjar jag bli prillig?

Först Vicotnic och nu Andersson...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Några synpunkter

tripp_trap said:
God morgon allihopa!

Måns blev alltså tagen av banditerna, men hans roll avslöjades inte. Vad jag kan se av hans agerande under gårdagen höll han ett öppet sinne och uppmuntrade till misstänksamhet mot alla, kanske därför han togs. Han hoppade på Zebulons drev, vilket många av oss gjort till och från vilket inte ger oss mycket att gå på än.

Vicotnik och Basenanji känns smått misstänkta för mig. Visserligen bara magkänsla, men here goes: Bägge har kastat ut, enligt mig i alla fall, lösa anklagelser om bandit-het eller samröre (teorin om Lukas och kranks "iscensatta" diskussion i förra tråden av Basenanji, Vicotniks allmännt tveksamma kopplingar härrörda från enstaka citat (Zebulons "men" i sin utläggning) som jag inte tycker ger något mer än att svämma över tråden. Det är visserligen bra att Vicotnik visar på konstiga uttalanden, men de förlorar i trovärdighet i längden. Visst, jag har inte mycket att gå på än, men det är dessa jag finner intressantast just nu så mer info av någon av er, tack!


Röst: Vicotnik
Godmorgon!!

Du har en klar poäng i att vi faktiskt har en pusselbit i form av Lukasdiskussionen- Basenanjis teori kändes rätt luddig och konstig redan då, och nu är den ju tydligt skum. Det kan vara ett spår att trycka på.

Andra spår som framkommit:

Zebulonspåret. Konstiga uttalanden (?) och för defensiv enligt Basenanji

Vicotnik- för mycket processande?

Perssons spår mot oss som bytte till Banarok

Inaktivitetsdrevet mot Dum Panda och Banarok

Solvebrings tankar om att Måns åkte för att Krank tryckte honom

Lindenius tycker att Solvebring gjorde konstiga uttalanden första rundan

Vimes sammanfattar ngns inlägg och jag är för dum (tydligen...) för att fatta vems...

(Vad saknas?)


men kom igen! Vi kan inte ha tusen drev på gång samtidigt. dags att samla sig?
Jag tycker att inaktivitetsdrevet är minst intressant, där har vi ingenting att gå på.

Jag tycker dessa är mest intressanta hittills: Zebulon, Vicotnik och Solvebring
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Några synpunkter

NilsH said:
tripp_trap said:
God morgon allihopa!

Måns blev alltså tagen av banditerna, men hans roll avslöjades inte. Vad jag kan se av hans agerande under gårdagen höll han ett öppet sinne och uppmuntrade till misstänksamhet mot alla, kanske därför han togs. Han hoppade på Zebulons drev, vilket många av oss gjort till och från vilket inte ger oss mycket att gå på än.

Vicotnik och Basenanji känns smått misstänkta för mig. Visserligen bara magkänsla, men here goes: Bägge har kastat ut, enligt mig i alla fall, lösa anklagelser om bandit-het eller samröre (teorin om Lukas och kranks "iscensatta" diskussion i förra tråden av Basenanji, Vicotniks allmännt tveksamma kopplingar härrörda från enstaka citat (Zebulons "men" i sin utläggning) som jag inte tycker ger något mer än att svämma över tråden. Det är visserligen bra att Vicotnik visar på konstiga uttalanden, men de förlorar i trovärdighet i längden. Visst, jag har inte mycket att gå på än, men det är dessa jag finner intressantast just nu så mer info av någon av er, tack!


Röst: Vicotnik
Godmorgon!!

Du har en klar poäng i att vi faktiskt har en pusselbit i form av Lukasdiskussionen- Basenanjis teori kändes rätt luddig och konstig redan då, och nu är den ju tydligt skum. Det kan vara ett spår att trycka på.

Andra spår som framkommit:

Zebulonspåret. Konstiga uttalanden (?) och för defensiv enligt Basenanji

Vicotnik- för mycket processande?

Perssons spår mot oss som bytte till Banarok

Inaktivitetsdrevet mot Dum Panda och Banarok

Solvebrings tankar om att Måns åkte för att Krank tryckte honom

Lindenius tycker att Solvebring gjorde konstiga uttalanden första rundan

Vimes sammanfattar ngns inlägg och jag är för dum (tydligen...) för att fatta vems...

(Vad saknas?)


men kom igen! Vi kan inte ha tusen drev på gång samtidigt. dags att samla sig?
Jag tycker att inaktivitetsdrevet är minst intressant, där har vi ingenting att gå på.

Jag tycker dessa är mest intressanta hittills: Zebulon, Vicotnik och Solvebring
Skulle inte heller säga nej till ett drev mot krank eller Basenanji
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Några synpunkter

Här är för övrigt två som gjort lagom mycket väsen av sig, inte bidragit med några stora teorier eller drev.

Hellzon och Andersson.

Bara hängt med på att ganska snyggt sätt och eldat på lite lagom mycket. Jag har läst deras inlägg men det tar ett tag att sammanställa något läsbart så det får komma typ i kväll hoppas jag.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Några synpunkter

Zebulon said:
Bara hängt med på att ganska snyggt sätt och eldat på lite lagom mycket. Jag har läst deras inlägg men det tar ett tag att sammanställa något läsbart så det får komma typ i kväll hoppas jag.
Ser fram emot det. Börjar bli lite lätt frustrerad av all meningslös info, grrrr, men det är kanske så det blir såhär i början av spelet.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röst: Dum panda

Vimes said:
Tack för spel, Poseur (hoppas du har mer tid nästa gång!), Måns (vafan - jag hade hoppats på att du skulle vara varulv och att jag skulle få nypa dig efter Mutant-debaclet senast :gremsmile: ) och Lukas (hoppas du är med nästa gång! Du verkade vara en frisk fläkt annars.).

Nå. Några snabba tankar innan sänggående:

Banarok och Dum Panda - ni måste komma in i matchen, och det NU! Är det så att det känns kämpigt att gå igenom hela förra rundan (om ni inte har koll) så kan jag eller annan (med fördel flera av oss antar jag) göra lite sammanfattningar. Det är viktigt att ni börjar agera i varje fall.

Nitandet av Måns - vad tror vi? Slump? Bra poster? Gamla meriter? Något på spåren? Här får vi vända på några stenar.

Vad kan vi säga om dreven? - eftersom det slutade som det gjorde blev det aldrig någon riktig grej av utröstningen. Det är en dubbel förlust för oss (tre bybor, huga!) och en väldigt informationsfattig utröstning. Jag vet inte riktigt vad vi kan säga om röstningsmönstren från förra rundan? Några idéer? Annars är vi tillbaka på magkänsla och aktivitet som kriterier.

---

Jag är sugen på att haka på Perssons drev mot Solvebring, lite för att Persson är så skönt hurtig i sina formuleringar. Men ärligt talat är Solve en av de jag tycker verkar grönast (detta sägs alltså i början av andra rundan och betyder typ ingenting, mind you).

Jag ska under morgondagen återkomma med någon form av djupare analys av både Solvebring och Persson, som båda skrivit en del, men inte varit uppe för så mycket diskussion.

Tills vidare röstar jag på bartendern Dum panda - börja skriv, annars jävlar.

Röst: Dum panda
urk, jag vet att jag ver inaktiv som tusan förra rundan (1 inlägg . . .), blev sån mängd inlägg att jag blev snurrig, en jag ska gå igenom dem alla igen bara för att få en bättre ståndpunkt.

själv tror jag nitandet av måns beror på gamla meriter, men jag ska som sagt gå igenom hans inlägg extra noga.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Du är välkommen

Zebulon said:
Här är för övrigt två som gjort lagom mycket väsen av sig, inte bidragit med några stora teorier eller drev.

Hellzon och Andersson.

Bara hängt med på att ganska snyggt sätt och eldat på lite lagom mycket. Jag har läst deras inlägg men det tar ett tag att sammanställa något läsbart så det får komma typ i kväll hoppas jag.
Du får gärna granska mig om du vill. Min byk är lika ren som syndfri.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Rösträkning, tisdag 14.00

Vicotnik 4 (Solvebring, Dum Panda, NilsH, tripp_trap)
Solvebring 2 (Persson, Lindenius)
Zebulon 2 (Basenanji, Andersson)
Banarok 2 (Hellzon, Anthraxus)
Dum Panda 1 (Vimes)

Zebulon, Banarok och Vicotnik har inte röstat. Brynolf, Craygh och Krank har inte yttrat sig alls.

Det är onekligen ett Vicotnik-drev under uppseglande här. Vad jag förstått handlar det om att Vicotnik har skrivit mycket och tagit mycket plats. I min bok är det en rätt kass anledning att misstänka någon, men det är en bra anledning att pressa någon, så drevet har mina sympatier. Men jag vill se drevande - inte tysta röster!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Re: Bra, Dum Panda!

Vicotnik said:
krank brukar normalt sett vara mer aktiv.
Det stämmer. Jag har inte tid att skriva så mycket som jag skulle vilja den här vändan. Jag har aldrig haft så här mycket "annat" att göra som nu. 100% jobb, 150% studier, rollspelsprojekt och att 1-2 timmar "försvinner" till löpbandet varje kväll är stora anledningar. Jag varnade också för detta i anmälningstråden.

Jag vet att jag skrev att jag skulle göra det förra rundan också, men så snart det finns tid ska jag se till att analysera minst en persons agerande från förra rundan ordentligt. Jag har dock inte riktigt kunnat följa de övergripande resonemangen nära nog för att få en överblicksbild eller några magkänslor, så jag tar tacksamt emot förslag eller motiveringar - vem eller vilka borde jag analysera? Skriv, säg, tre stycken ni tycker verkar misstänkta eller så, i prioritetsordning, med en motivation. Så bidrar ni inte bara till min analys utan ger dessutom byn mer grejer att analysera.

Kan det funka?
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Du är välkommen

Andersson:
-Kommer in sent och böjar med att vilja få bort luftvärn från sig själ och röstar på krank.
-Röstar på Poseur (bybo)
-Lovar att posta.
-Berömmer Athraxus, resonerar kring inaktiva, spelare
-Tycker att man skall hålla grytan kokande men förstår inte varför han får en röst. Vill att NilsH skall förklara vad som är underligt eller misstänkt.

Ungefär här inser jag att Andersson inte har gjort ett dugg för att ta oss framåt och ta fast banditer. Simmar med som en manet i havet, halvt genomskinlig.

-Tror det är 4-5 banditer och tror på DTF. Tror att många har förmågor i sina roller. Föredrar att plocka en inaktiv före en aktiv. (Här håller jag med om det mesta men vilket får mig att känna med Andersson. Sen inser jag att det här håller typ alla med om. Han har återigen gjort en långt inlägg utan att säga nånting...)
-Säger att inget pingar på bandit-radarn. Vill göra excelark men har inte tid. Tycker att dreven mot honom och mig var snarlika. (Iofs sant men han slank av sitt drev medan mitt eldades på.)
-Undrar varför Zebulon spelat märkligt och vad som startat drevet. (Han försvarar mig inte utan vill att anklagelserna upprepas. Är jag extremt paranoid om misstänker att han vill att anklagelserna skall nämnas igen? Jag vet inte, jag börjar bli fucked up känner jag...)
-Kommenterar min otrevlighet
-En snårig kommentar om att diskussionerna om vilka som har förmågor är användbar.( Jag fattar inte vad Andersson menar. Att vi inte skall outa nån info? Kolla själva #703594)
-Ett ganska defensivt inlägg om att dreven i första rundan är självändamål, som krank hävdar. Påpekar att man skall vara försiktig med att outa.
-Kommer inte kunna logga in på ett tag.
-Vill inte att fyra skall ryka nästa runda. Hoppas de inaktiva vaknar till liv. (Ett inlägg för inläggets skull känns det som. Han säger liksom ingenting.)
-Ser inte samma tell av Zeb som den andra. (Det här gnager mig lite grann. Det är nästan så han försvarar mig.)
-Börjar mjukna till outning eftersom Basse säger sig kunna använda stadsbo-status med sin passiva försmåga.
-Avslutningsvis.
Andersson said:
Sabla synd att inte Lukas och Poseur, som visste att de skulle ryka rätt tidigt i går eftermiddag, outade den info de hade om sina roller innan de rök. Det hade varit som manna från himlen för byn.
Ja, det hade det.
Andersson visar här hur mycket bybo han är, som skulle ha blivit så glad för detta, utan att egentligen säga ett smack. Det är surr anser att jag.
Om Andersson hade använt detta som ett argument, eller vid andra tillfällen då han uttalat sig, för någonting hade jag blivit glad. I det här fallet kunde han argumenterat för att vi skulle vi outa mer, eller att de som är på väg att åka snabbt skulle outa info, då hade jag sett något vettigt i kommentaren.
Men det gör han inte.

Slutsats:
Andersson är ingen solklar bandit men jag tycker att han inte riktigt spelar som en bybo. Han resonerar inte och bidrar inte till gruppen. Jag tror att Andersson mycket väl kan vara varulv och tänker hålla ett vakandes öga på honom.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Några synpunkter

Zebulon said:
Här är för övrigt två som gjort lagom mycket väsen av sig, inte bidragit med några stora teorier eller drev.

Hellzon och Andersson.

Bara hängt med på att ganska snyggt sätt och eldat på lite lagom mycket. Jag har läst deras inlägg men det tar ett tag att sammanställa något läsbart så det får komma typ i kväll hoppas jag.
Även min byk äro vit som snö. Tyvärr har jag heltidsjobb (som jag inte kan posta från annars än vid lunch) och rollspel uppradat så jag får be att få återkomma inatt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning, tisdag 14.00

Banarok får min röst. Anledning till det är att han har varit inaktiv och vi inte har mycket att gå på då det gäller honom.

Röst: Banarok
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Den välvilliga assistentskan Basenanji

Basenanji said:
.
Jag outar gärna assistent-status, eftersom min passiva förmåga säger något om assistent-status och chanen att man är stadsbo.
Då tycker jag vi outar assistent-status. Jag har också en del information som kommer till nytta av outande.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Den välvilliga assistentskan Basenanji

Persson said:
Basenanji said:
.
Jag outar gärna assistent-status, eftersom min passiva förmåga säger något om assistent-status och chanen att man är stadsbo.
Då tycker jag vi outar assistent-status. Jag har också en del information som kommer till nytta av outande.
Jag antar att ni menar att vi outar det under ordnade former eller ska alla droppa infon direkt?

Förslagsvis så börjar väl jag med att gå ut med infon, i och med att jag är den som har flest röster på sig.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Anthraxus said:
Och Persson - jag är MYCKET intresserad av ditt resonemang varför Banarok var ett dåligt val i slutet av förra tråden.
Jo så här tänker jag. Poseur meddelar att han hoppar av - vilket innebär att hans "roll/plats" blir ledig i bästa fall - och vi måste därmed vänta på att någon ÖVERHUVUDTAGET är intresserad av att ta platsen. I värsta fall så försvinner Poseur (vilket Feu sen signalerar).
Alternativet var alltså 1. vara tvungen att vänta på att en ny spelare kan ta hans roll.
2. Att en extra spelare åker ur. (poseurs avhopp, utröstad, dödad)


När man då tar initiativ till ett nytt drev för att rösta ut Banarok istället så risker vi alltså att tre personer försvinner till denna rundan.
Jag känner inte att jag som bybo skulle tjäna på att vi förlorade tre spelare första rundan. Sannolikheten är ju också hög att alla tre är bybor eftersom Banarok argumentet är "han är inaktiv".
Däremot så skulle varulvarna vinna på att tre försvann - av naturliga skäl. Det skulle helt enkelt ta dem ett steg till mot segern.

Så när drevet startas mot Banarok så ser jag två alternativ.

1. Dumhet
2. varulv
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Den välvilliga assistentskan Basenanji

Vicotnik said:
Persson said:
Basenanji said:
.
Jag outar gärna assistent-status, eftersom min passiva förmåga säger något om assistent-status och chanen att man är stadsbo.
Då tycker jag vi outar assistent-status. Jag har också en del information som kommer till nytta av outande.
Jag antar att ni menar att vi outar det under ordnade former eller ska alla droppa infon direkt?

Förslagsvis så börjar väl jag med att gå ut med infon, i och med att jag är den som har flest röster på sig.
Ja absolut. Vi behöver ha 100% outning av allt och alla. Måttligt.
 
Top