Nekromanti 48-timmars fotoutmaning #9 Bästa julklappen

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,740
Jajamen! Vi smider medan järnet är varmt och hoppas att alla inte fastnat i matkoma efter julbordet. En ny utmaning kommer alltså här och det ny temat är, precis som ämnesraden skvallrar om: Bästa julklappen


Gentlewomen (and men), start you cameras!


Reglerna nedan som brukligt:

* Deltagare har 48 timmar på sig från startposten att lägga upp bilderna i tråden som startade tävlingen, såvida det inte är mindre än fem bidrag, då tiden förlängs med ytterligare ett dygn.
* När tiden är ute deklarerar någon (vanligtvis den som startade utmaningen, men det kan vara vem som helst) att tiden är ute och röstningen börjar. Röstningen pågår i 24 timmar från röststartsinlägget.
* När röstningstiden är ute deklareras röststopp och rösterna räknas. Vinnaren startar nästa utmaning så snart som möjligt och väljer tema för den.
* Alla bilder måste vara tagna specifikt för denna tävling, för att inte ge fördelar till de som sitter med stora bildbibliotek.
* Bara ett bidrag per person.
* När en bild är postad så kan du inte ändra den.
* Första bidraget, inte inkluderat den som startat utmaningen, får automatiskt en bonusröst.
* En röst per person.
* Man får inte rösta på sig själv. Sådana röster räknas inte och får röstaren att se töntig ut.
* Man måste inte bidra för att rösta. Man måste inte rösta för att bidra, men det hör till god ton.
* Posta namnet du röstar på i fetstil, det gör det enklare att räkna. Ha ingen annan text i fetstil.
* Om oavgjort så vinner först postade bidraget.
* Bidragen bedöms utifrån innehåll, inte fotokvalitet eller fotografisk skicklighet. Rösta på originalitet, entusiasm och komedi.
* Inget fuskande.
* Ingen bildmanipulation, allt görs i kameran och verkligheten. Enda undantaget är att minska ned bilden till en lämpligare storlek. Behöver du tex lägga in text i en bild, använd papper och penna och se till att det kommer med på fotot.
* Om möjligt, lägg inte foton som bifogade filer, detta för att hålla ner datamängden som servern behöver dra. Länka heller till dem från någon annan site.
* Vinnaren startar en ny utmaning i en ny tråd. Titeln är enligt mönstret "48-timmars fotoutmaning #n Tema", där n räknas upp efter hand.
* Om vinnaren inte startat en ny utmaning inom 5 dagar så är det fritt fram för vem som helst att starta nästa utmaning.
* Dessa regler ska ingå i startposten för varje utmaning.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Bidrag: Xhakhal

Jag är materialist, visar det sig, men jag fick faktiskt ena halvan av det jag önskade mig mest av allt :gremsmile:



... det jag önskade mig mest av allt? Strumpor.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Bidrag: Foggmock

Bästa julklappen för personerna i det här huset hade nog varit att bli utsläppta, men de får nöja sig med en adventsljusstake och en julgran:

Klicka mig!

(för den som är intresserad av lite nattfoton från Kalmar en sen julaftonsnatt går det bra att bläddra igenom resten av albumet)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,740
Men... alltså... men...?

...vad tar du dig till jänta? :gremshocked:


(Gränsen mellan att känna sig smickrad och djupt orolig för någon annans mentala välbefinnande är förbluffande tunn, bara så ni vet.)
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Re: Men... alltså... men...?

Tja... jag ville ha en glad skrivbordsbakgrund.

Få människor kan se gladare ut än Debbie :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Bidrag: DeBracy

Hahaaaa !
Klockren Xhakhal !! SÅ mycket bättre skrivbordsunderlägg kan an knappt ha tycker jag... :gremgrin:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,740
Tiden ute för inlämning, dags för röstning!

Jajamen, de 48 timmarna är slut och det är dags för 24 timmar röstning. En poäng till Johan K för att ha varit först med sitt bidrag.

Min egen röst faller på Foggmock.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Tiden ute för inlämning, dags för röstning!

Jag måste återigen rösta på DeBracy på ren fånighetsfaktor. Egentligen borde inte sånt belönas, men jag kan inte låta bli.

Om han gör en nytt fånigt bidrag till nästa tema så lovar jag att inte rösta på honom igen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Tiden ute för inlämning, dags för röstning!

Jag måste återigen rösta på DeBracy på ren fånighetsfaktor. Egentligen borde inte sånt belönas, men jag kan inte låta bli.
Självklart ska sådant belönas, så min röst går också till DeBracy.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Röst ifran Johan K

Well, måste bara rösta på DeBracy. Med motiveringen att det finns få som kan se så glad ut, utav att få ett par sockor.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,740
Jo, go vänner! Dags för rösträkning.

Såhär ser det ut:

Foggmock: 1
Johan K: 1
DeBracy: 3

Det verkar inte bättre än att jag vinner vilket känns jättefånigt när jag startade utmaningen själv. :gremblush: Dock! Nästa utmaning (och kanske nån till också) kommer jag inte kunna delta i. Jag reser bort imorgon och ska hårdrollspel på ett ställe med vanligt modem (!!!). Det är alltså först till kvarn på att utlysa nästa utmaning. Ser fram emot att se vad ni hittat på för dumheter när jag återkommer! :gremgrin:
 

Whizzman

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
211
Location
Uppsala
Re: Bidrag: DeBracy

Jag fick också sockor av min farmor! Min farmor äger, olyckligtvis var jag inte hemma för att kontra med en egen sockbild. :gremsmirk:
 
Top