Nekromanti 48-timmars fotoutmaning #8 Djuret inom dig

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Jag håller introduktionen så kort som möjligt för att inte låsa er till en viss tolkning av temat.

Temat för denna iteration av fotoutmaningen: Djuret inom dig

Rocka och rulla :gremgrin:

* Deltagare har 48 timmar på sig från startposten att lägga upp bilderna i tråden som startade tävlingen, såvida det inte är mindre än fem bidrag, då tiden förlängs med ytterligare ett dygn.
* När tiden är ute deklarerar någon (vanligtvis den som startade utmaningen, men det kan vara vem som helst) att tiden är ute och röstningen börjar. Röstningen pågår i 24 timmar från röststartsinlägget.
* När röstningstiden är ute deklareras röststopp och rösterna räknas. Vinnaren startar nästa utmaning så snart som möjligt och väljer tema för den.
* Alla bilder måste vara tagna specifikt för denna tävling, för att inte ge fördelar till de som sitter med stora bildbibliotek.
* Bara ett bidrag per person.
* När en bild är postad så kan du inte ändra den.
* Första bidraget, inte inkluderat den som startat utmaningen, får automatiskt en bonusröst.
* En röst per person.
* Man får inte rösta på sig själv. Sådana röster räknas inte och får röstaren att se töntig ut.
* Man måste inte bidra för att rösta. Man måste inte rösta för att bidra, men det hör till god ton.
* Posta namnet du röstar på i fetstil, det gör det enklare att räkna. Ha ingen annan text i fetstil.
* Om oavgjort så vinner först postade bidraget.
* Bidragen bedöms utifrån innehåll, inte fotokvalitet eller fotografisk skicklighet. Rösta på originalitet, entusiasm och komedi.
* Inget fuskande.
* Ingen bildmanipulation, allt görs i kameran och verkligheten. Enda undantaget är att minska ned bilden till en lämpligare storlek. Behöver du tex lägga in text i en bild, använd papper och penna och se till att det kommer med på fotot.
* Om möjligt, lägg inte foton som bifogade filer, detta för att hålla ner datamängden som servern behöver dra. Länka heller till dem från någon annan site.
* Vinnaren startar en ny utmaning i en ny tråd. Titeln är enligt mönstret "48-timmars fotoutmaning #n Tema", där n räknas upp efter hand.
* Om vinnaren inte startat en ny utmaning inom 5 dagar så är det fritt fram för vem som helst att starta nästa utmaning.
* Dessa regler ska ingå i startposten för varje utmaning.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Magoo

I curse the darkness... Nåja, här kommer mitt bidrag: Kan Väl Få...

/Magoo, har tiggt hela dagen
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Magoo

..den där påminner mig om omslaget till en bok vi hade som studielitteratur på förra delkursen...



:gremgrin:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Re: Magoo

..den där påminner mig om omslaget till en bok vi hade som studielitteratur på förra delkursen...
Klockrent!

Själv väntar jag på min rekvisita för denna tävling, vilken kommer ikväll.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Djuret inom mig är naturligtvis en lathundsüberstürmbanngosepinscher.

Varning: Gravida kvinnor och personer med hjärtbesvär bör inte läsa vidare!



Se bara hur han är redo att kasta sig mot strupen och den Clint Eastwood-kisande rovdjursblicken.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bidrag: Johan K

Hepp, här har ni mitt bidrag.

Motiveringen är att man är som denna kanin, känns de som just nu... Jultomten är där bara för att påminna en om at man ska vara snäll.. :gremgrin:

/ Johan K, son bara har 2 dagar kvar till jul-lov nu. Vilket ska bli mycket skönt.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Jaha, så du har ibland en hund inuti dig. Det var lite mer info än jag behövde veta. :gremshocked:

/Anders
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Deadline och röstning

Nu stänger vi ned här. Jättekul att så många skickade in sina bidrag.
En röst för första bidrag får DeBracy och min röst går till Foggmock för den där gamnacken var svårslagen :gremtongue:.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Re: Deadline och röstning

Min röst går till Magoo, fast det är delvis för Fogges utmärkta komplettering till bilden.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Röst till Foggmock

Well, vad ka man säga.. Fogge ser riktigt ond ut på denna bild. Så därför får an rösten ifrån mig.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Re: Deadline och röstning

Eftersom jag är pubertal måste jag rösta på DeBracy.
Men... men...! Min konst är så mångbottnad! Hur kan du reducera den till en elefant innanför gylfen? :gremfrown:



:)gremcrazy:)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Re: Deadline och röstning

Utan omsvep, en röst på Troberg.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Deadline och röstning (ot)

Men... men...! Min konst är så mångbottnad! Hur kan du reducera den till en elefant innanför gylfen?
Jag säger som Sigmund Freud lär ha sagt: "Ibland är en cigarr bara en cigarr". :gremtongue:

/Anders
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Re: Deadline och röstning (ot)

Jag säger som Sigmund Freud lär ha sagt: "Ibland är en cigarr bara en cigarr".
Utmärkt valt citat! Massor av rum för tolkning i sammanhanget! :gremlaugh:
 
Top