Nekromanti 48-timmars fotoutmaning #7 Vad finns bakom luckan?

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Eftersom det gått ett tag nu och Quadrante inte startat en ny utmaning så stjäl jag hans chans och startar en istället. En ny regel har tillkommit, se näst längst ned.

Eftersom det inte blev någon julkalender i år så kör vi vårt eget race i fototävlingen. Vi försöker få tillräckligt många deltagare för att kunna ha en bild varje dag tills jul!

Tema: Vad finns bakom luckan?

* Deltagare har 48 timmar på sig från startposten att lägga upp bilderna i tråden som startade tävlingen, såvida det inte är mindre än fem bidrag, då tiden förlängs med ytterligare ett dygn.
* När tiden är ute deklarerar någon (vanligtvis den som startade utmaningen, men det kan vara vem som helst) att tiden är ute och röstningen börjar. Röstningen pågår i 24 timmar från röststartsinlägget.
* När röstningstiden är ute deklareras röststopp och rösterna räknas. Vinnaren startar nästa utmaning så snart som möjligt och väljer tema för den.
* Alla bilder måste vara tagna specifikt för denna tävling, för att inte ge fördelar till de som sitter med stora bildbibliotek.
* Bara ett bidrag per person.
* När en bild är postad så kan du inte ändra den.
* Första bidraget, inte inkluderat den som startat utmaningen, får automatiskt en bonusröst.
* En röst per person.
* Man får inte rösta på sig själv. Sådana röster räknas inte och får röstaren att se töntig ut.
* Man måste inte bidra för att rösta. Man måste inte rösta för att bidra, men det hör till god ton.
* Posta namnet du röstar på i fetstil, det gör det enklare att räkna. Ha ingen annan text i fetstil.
* Om oavgjort så vinner först postade bidraget.
* Bidragen bedöms utifrån innehåll, inte fotokvalitet eller fotografisk skicklighet. Rösta på originalitet, entusiasm och komedi.
* Inget fuskande.
* Ingen bildmanipulation, allt görs i kameran och verkligheten. Enda undantaget är att minska ned bilden till en lämpligare storlek. Behöver du tex lägga in text i en bild, använd papper och penna och se till att det kommer med på fotot.
* Om möjligt, lägg inte foton som bifogade filer, detta för att hålla ner datamängden som servern behöver dra. Länka heller till dem från någon annan site.
* Vinnaren startar en ny utmaning i en ny tråd. Titeln är enligt mönstret "48-timmars fotoutmaning #n Tema", där n räknas upp efter hand.
* Om vinnaren inte startat en ny utmaning inom 5 dagar så är det fritt fram för vem som helst att starta nästa utmaning.
* Dessa regler ska ingå i startposten för varje utmaning.
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Bidrag: Bakom den mystiska serviceluckan

Alla bostäder har förmodligen en sådan, vem kollar någonsin i dem förutom rörmockaren eller nån annan som kommer lite då och då med smutsiga skor och tvingar en att städa efteråt. Så efter fyra år bemödar jag mig äntligen att öppna och se efter samt dela med mig av vad jag fann: Ett smetigt rör.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Resultat

Eftersom jag dels inte haft tid, dels konstaterade att mitt tänkta bidrag var för smaklöst att posta i Borlänge just nu (En bild på mitt nya knivställ känns iofs ganska aktuell, men lite smaklös i timingen. Å andra sidan så kan man ju säga att det var mer smaklöst av affären som skyltade med det i fönstret...) så har jag inte lämnat något bidrag.

Det innebär att vi helt enkelt skippar röstningen och utnämner WolmerX till segrare. Hans bidrag vir bra nog för att vinna med konkurrens också, så jag kan bara beklaga den lite snöpliga segern.

Grattis, WolmerX, försök komma på ett mer inspirerande ämne än vad jag lyckades med...
 
Top