Nekromanti 48-timmars fotoutmaning #6 TV-serier

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Tema: Gör en tribut till din favorit-TV-serie.

* Deltagare har 48 timmar på sig från startposten att lägga upp bilderna i tråden som startade tävlingen, såvida det inte är mindre än fem bidrag, då tiden förlängs med ytterligare ett dygn.
* När tiden är ute deklarerar någon (vanligtvis den som startade utmaningen, men det kan vara vem som helst) att tiden är ute och röstningen börjar. Röstningen pågår i 24 timmar från röststartsinlägget.
* När röstningstiden är ute deklareras röststopp och rösterna räknas. Vinnaren startar nästa utmaning så snart som möjligt och väljer tema för den.
* Alla bilder måste vara tagna specifikt för denna tävling, för att inte ge fördelar till de som sitter med stora bildbibliotek.
* Bara ett bidrag per person.
* När en bild är postad så kan du inte ändra den.
* Första bidraget, inte inkluderat den som startat utmaningen, får automatiskt en bonusröst.
* En röst per person.
* Man får inte rösta på sig själv. Sådana röster räknas inte och får röstaren att se töntig ut.
* Man måste inte bidra för att rösta. Man måste inte rösta för att bidra, men det hör till god ton.
* Posta namnet du röstar på i fetstil, det gör det enklare att räkna. Ha ingen annan text i fetstil.
* Om oavgjort så vinner först postade bidraget.
* Bidragen bedöms utifrån innehåll, inte fotokvalitet eller fotografisk skicklighet. Rösta på originalitet, entusiasm och komedi.
* Inget fuskande.
* Ingen bildmanipulation, allt görs i kameran och verkligheten. Enda undantaget är att minska ned bilden till en lämpligare storlek. Behöver du tex lägga in text i en bild, använd papper och penna och se till att det kommer med på fotot.
* Om möjligt, lägg inte foton som bifogade filer, detta för att hålla ner datamängden som servern behöver dra. Länka heller till dem från någon annan site.
* Vinnaren startar en ny utmaning i en ny tråd. Titeln är enligt mönstret "48-timmars fotoutmaning #n Tema", där n räknas upp efter hand.
* Dessa regler ska ingå i startposten för varje utmaning.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Bidrag: Tremble!

Jag tror inte TV-serien behöver någon närmare presentation, det är en av de bästa TV-serier som någonsin gjorts.

Titta noga på bilden. Med så många Objekt i min ägo så är världsherravälde bara en formalitet, så det är bäst att ni börjar fjäska för mig!



Ph34r my 1337 0bj3ct c0113ct10n!
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Bidrag: Boston tea party

Nu vet jag inte om tiden egentligen e ute eller om det räknas som tv-serie men men :gremsmile:

 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Tiden ute, börja rösta

Quadrante var först och får en automatisk röst. Teparajande mikrober är coolt, WolmerX får min röst.
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re: Tiden ute, börja rösta

Svårt att rösta utan några som helst förkunskaper om respektive serier. Går därför på första intrycket bilderna gav och röstar på Troberg.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Moderatorservice

I framtiden kan ni be mig eller någon annan vänlig moderatorsjäl att lappa ihop en poll åt er. Kanske kan det förmå fler att rösta?

Ett exempel:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Re: Moderatorservice

Anledningen till att jag kört inläggsröstning är att man då kan motivera sitt val, vilket jag tycker tillför en del för deltagarna. Det ger liksom lite mer bekräftelse än att bara se en stapel växa lite.

Dessutom så är det så få röster att räkningen inte är ett problem, plus gratisrösten för den som postar sitt bidrag först som kan strula med ett poll-inlägg.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Re: Moderatorservice

Jag röstar på Quadrante den här gången. Dels älskar jag Dexter, dels var fotot riktigt snyggt.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Röststopp och resultat

Quadrante vinner med en knapp ledning över WolmerX. Gratulerar. Jag får väl ge igen genom världsherravälde, jag menar, jag har både pennan, nyckeln, saxen, biljetten och vänsterskon.

Quadrante startar nästa utmaning.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Röststopp och resultat

Grattis Quadrante !!!
Tyvärr så fick jag totalt hjärnsläpp på denan utmaning.. Tror inte att just serier är min starka sida.. :gremtongue:
 
Top