Nekromanti -/4/-

tordzek

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
86
Location
kristianstad
Ni får ursäkta det här står troligen i regelboken men nu är det så att jag inte hittar den,

Vad meast med att det står t.ex "4/-/-" på ett vapens EldH eller "-/3/-" kan någon vara snäll och förklara
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Jag har hittat sidan åt dej: Sidan 130 i N2-grundboken. Titta bara på förklaringen för EldH. Någon vidare förklaring behövs nog inte, bara du läser det som står där.
 

smagu

Veteran
Joined
20 Jun 2000
Messages
77
Location
Östersund
Det betyder att vapnet endast kan skjuta eldskurar med -/x/-
antal skott.dvs ej enkelskott eller automateld. Se förklaring i vapen listorna.

/Smagu
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
4/-/- = Du kan maximalt dra iväg 4 kulor på en runda. Alla skott är dock separata dvs. flera skott = högre svårighet.
-/3/- = Eldskur när du trycker av kommer det ut tre kulor
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
"4/-/- = Du kan maximalt dra iväg 4 kulor på en runda. Alla skott är dock separata dvs. flera skott = högre svårighet."

Nästan, fast per sekund. Totalt 16 skott per runda. Alla skott behöver inte vara separata i och med att du kan skjuta slängskott, per 4 i detta fall. Att frenetiska pumpa ut så mycket bly som möjligt skulle alltså resultera i fyra handlingar på en runda där alla 16 skott töms.

Som jag har förstått det i alla fall.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Det står väll ingen maxgräns man kan skjuta, iform av singelskott, utan fyran står för hur många slängskott man kan skjuta på en handling

asso antalet singelskott man kan skjuta står inte nämnt nånstans

kanske det var det du menade :gremcrazy:
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Det första talet visar hur många hur många patroner som maximalt kan avfyras per aktiv handling med slängskott sid 130 N2
Det kan ju betyda i stort sett vad som helst. :gremconfused:
 
Top