Nekromanti 3d skrivare gör ditt liv bättre

drefk2000

Veteran
Joined
19 Oct 2017
Messages
27
Om du har råd rekomenderar jag att du snarast köper en 3dskrivare. Att kunna skriva ut modeller gör att du kan sätta upp fantastiska scener för dina spelare, billigt
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,932
Location
Nordnordost
Hmm? Har de kommit så långt nu med skrivartekniken? Sist jag kikade på det så var utskrivna modeller för gryniga till och med för mig.
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
356
Location
Inflyttad till Göteborg
wilper;n260782 said:
Hmm? Har de kommit så långt nu med skrivartekniken? Sist jag kikade på det så var utskrivna modeller för gryniga till och med för mig.
Dito. Men om det går att skriva ut med bra kvalité är jag ruskigt intresserad.

/j
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,647
Location
Rissne
Generellt gäller att dyrare printers kan skriva ut bättre än billigare. Min billiga, och ett par år gamla, M3D Micro duger definitivt inte till att skrivas ut några figurer, men jag har inga problem att tänka mig att en skrivare med femsiffrig prislapp åtminstone närmar sig tillräcklig precision...

Jag har tänkt att jag fortsätter använda min Micro till annat tills den tillräckligt bra precisionen blir såpass billig att jag inte behöver varken spara i flera månader eller köpa på avbetalning...

Vilken skrivare är det du använt, drefk2000? Och har du några bilder på resultaten?
 

drefk2000

Veteran
Joined
19 Oct 2017
Messages
27
kan jag lägga upp bilder här?,, jag har några exempel från min skrivare för ~4900 kr
 

drefk2000

Veteran
Joined
19 Oct 2017
Messages
27
bortser vi från kostaden av skrivaren har dessa utskrifter kostat mig cirka 1 kr
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,123
Location
Göteborg
Alltså terräng. Ja, det är ju det folk brukar säga är lättare att skriva ut.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,647
Location
Rissne
Klart bättre än min Micro, som kostade mig c:a lika mycket... men som sagt, det var några år sedan.

Hittade ett galleri med FlashForge Finder-utskrifter. Ser inte alls tokigt ut.

Recensioner jag kollade upp lite snabbt verkar också överlag positiva, även om apparaten - som alla andra - tycks ha sina nackdelar.

Hm. Skulle gärna köra en testutskrift genom en innan köp... Får kanske försöka hitta nån som har en.
 

drefk2000

Veteran
Joined
19 Oct 2017
Messages
27
skrivaren är upptagen i trte timmar till, efter det skriver jag ut lite karaktärer
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,647
Location
Rissne
drefk2000;n260824 said:
skrivaren är upptagen i trte timmar till, efter det skriver jag ut lite karaktärer
Om jag ordnar fram en testmodell och kan tänka mig att betala för besvär, tid och frakt - skulle du kunna tänka dig att skriva ut testmodellen och posta till mig då? Så kan jag skriva ut samma figur på min skrivare här hemma och jämföra resultatet.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
När det börjar finnas bra bibliotek med 3d-modeller att tanka ner. Man har ju inte tid och sitta att göra egna 3d-modeller
 

drefk2000

Veteran
Joined
19 Oct 2017
Messages
27
krank;n260826 said:
Om jag ordnar fram en testmodell och kan tänka mig att betala för besvär, tid och frakt - skulle du kunna tänka dig att skriva ut testmodellen och posta till mig då? Så kan jag skriva ut samma figur på min skrivare här hemma och jämföra resultatet.

Absolut, du behöver inte betala nått. Det är en struntsumma
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,647
Location
Rissne
drefk2000;n260858 said:
En karaktärsmodell... jag har inte efterbehandlat den än. det jag har gjort är att ta bort supportmatrial, annars kom den ut så här ur skrivaren
Har du gjort den själv eller hittar den någonstans? Ser ut som en bra testmodell, jag skulle gärna testa att skriva ut samma.

Ser mycket bra ut, kan jag väl säga. Troligen mycket, mycket bättre än min M3D kommer att vara kapabel till.

Jag har lite svårt att avgöra skalan utifrån bilderna - är det motsvarande D&D Miniatures / Warhammer eller större?
 
Top