Nekromanti 3. Val av årsmötespresidium WRNU årsmöte 2011

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Hej vi behöver välja ett årsmötespresidium att hjälpa oss egenom årsmötet.
Jag frågar därför valberedningen om de har något förberett förslag. Efter att valberedningen yttrat sig så välkomnar jag andra att komma med förslag eller visa intresse för något av uppdragen.

Det vi behöver välja är minst:

En Mötesordförande

En Sekreterare

Två Justerare

Mitt förslag är att vi väljer

Tre Mötesordförande som delar upp punkterna emellan

Två Sekreterare som tillsammans skriver protokollet

Två Justerare som justerar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Allt låter bra förutom tre ordföranden. Jag kan inte se någon verklig anledning till varför vi skulle behöva sprida detta.

Ställer förövrigt upp som justerare.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
solvebring said:
Allt låter bra förutom tre ordföranden. Jag kan inte se någon verklig anledning till varför vi skulle behöva sprida detta.

Ställer förövrigt upp som justerare.
Lär av erfarenheterna från våra styrelsemöten. Det kommer perioder då man har mer eller mindre tid och 20 punkter att hålla reda på är krävande. Delas uppdraget upp på flera mötesordföranden så tror jag att kvalitén på punkterna blir bättre.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Pilzeman said:
Jag ställer upp som mötessekreterare. Jag börjar få in vanan tror jag.
Det tycker jag låter väldigt bra. Du har verkligen levererat i styrelsen som sekreterare!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Okej.
Well, jag sätter mig naturligtvis inte emot detta om det blir så. Min personliga reflektion kring det är dock lite frågande vad gäller nödvändigheten.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Persson said:
Pilzeman said:
Jag ställer upp som mötessekreterare. Jag börjar få in vanan tror jag.
Det tycker jag låter väldigt bra. Du har verkligen levererat i styrelsen som sekreterare!
Verkligen. Det är roligt när folk håller sig aktiva och hittar uppgifter de gillar att ta hand om. :gremdrink:
Tummen upp, Pilze!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag skulle vilja nominera solvebring till ordförande, eftersom han verkar ha koll på vad som försiggår. Men om han vill vara justerare, så får han väl vara det.

Sen så stödjer jag Pilzeman som sekreterare.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Persson said:
Jag frågar därför valberedningen om de har något förberett förslag. Efter att valberedningen yttrat sig så välkomnar jag andra att komma med förslag eller visa intresse för något av uppdragen.
Hepp. Nu har det gått ett dygn och man börjar sakna det där förslaget från valberedningen?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Simon said:
Persson said:
Jag frågar därför valberedningen om de har något förberett förslag. Efter att valberedningen yttrat sig så välkomnar jag andra att komma med förslag eller visa intresse för något av uppdragen.
Hepp. Nu har det gått ett dygn och man börjar sakna det där förslaget från valberedningen?
Jag har haft kontakt med Valberedningens ordförande Bunny och fått veta att valberedningen inte haft någon möjlighet att samtala inför vårt årsmöte. Anledningen är yttre omständigheter.

Jag uppmanar därför ombuden till att nominera personer att utgöra mötesordförande, mötessekreterare och mötesjusterare.

Vi behöver ett presidium för att kunna fortsätta årsmötets gång.


Jag nominerar dessutom mig själv som mötesordförande och jag är beredd att sitta vid klubban under hela årsmötet. (alltså oavsett om vi väljer mitt förslag om tre mötesordföranden eller inte)
Om någon anser att min position som ordförande för föreningen och rollen som mötesordförande krockar med varandra så säg till.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
vore ju lite trist om mötet inte kunde genomföras för att man saknar presidium...

vad skulle det innebära att vara mötesordförande?
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Persson said:
Jag uppmanar därför ombuden till att nominera personer att utgöra mötesordförande, mötessekreterare och mötesjusterare.
Vilka ombud, valberedningspersonerna?

Vill du i så fall att vi andra nominerar loss också (rörigare tråd) eller att vi lämnar plats åt valberedningspersonerna (eventuellt långsammare nomineringsprocess)?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
poniz said:
vore ju lite trist om mötet inte kunde genomföras för att man saknar presidium...

vad skulle det innebära att vara mötesordförande?
Hej jag svarar på detta imorgon kväll. Vill du jag beskriver skillnaden mellan att vara mötesordf. på nätet och att vara det IRL eller mötesordförandeskapet som sådant?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Simon said:
Persson said:
Jag uppmanar därför ombuden till att nominera personer att utgöra mötesordförande, mötessekreterare och mötesjusterare.
Vilka ombud, valberedningspersonerna?

Vill du i så fall att vi andra nominerar loss också (rörigare tråd) eller att vi lämnar plats åt valberedningspersonerna (eventuellt långsammare nomineringsprocess)?
Valberedningen har inget förslag. Så oavsett hur rörigt det blir så är det fri nominering.

Spotta fram namn bara, vi kan inte gå vidare eller fatta andra beslut före vi har en vald mötesordförande.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
  • Sittande (Person) som överordnad mötesordförande som startar och slutar mötet och fördelar punkter, eller hur han tänkt sig.
  • Bunny
  • Dante
  • Den upplyste despoten
  • Magnus Edlund
  • Vavva
  • Vitulv
  • Xhakhal
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
  • Sittande (Person) som överordnad mötesordförande som startar och slutar mötet och fördelar punkter, eller hur han tänkt sig.
  • Bunny
  • Dante
  • Den upplyste despoten
  • Magnus Edlund
  • Vavva
  • Vitulv
  • Xhakhal
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
solvebring said:
Tack för erbjudandet, men nätack, sorry. Har redan, som du vet, en massa på min tallrik. Faktum är att större delen av min tid just nu går åt just till att minska arbetsbördan, så jag tar ogärna på mig något extra.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Persson said:
Vill du jag beskriver skillnaden mellan att vara mötesordf. på nätet och att vara det IRL eller mötesordförandeskapet som sådant?
Mest vad det skulle innebära att vara mötesordförande här i forumet under årsmötet.
 
Top