Nekromanti 3:e Fanzine Heaven, 17:e mars -- nån som ska dit?

Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
På Kulturhuset i Stockholm hålls för tredje året Fanzine Heaven, en 'skapande manifestation kring fanzines', nu på lördag 17:e mars, kl 10.00. Tyngdpunkten verkar ligga på serie-fansin, men alla fansinister är välkomna. Någon representant för spelfansinen som tänkt bege sig dit?

Mer info finns på <a href="http://www.kulturhuset.stockholm.se/">http://www.kulturhuset.stockholm.se</a> (klicka på Litteratur/Bibliotek och scrolla längst ned - det går inte att direktlänka till undersidor på kulturhusets webbsida verkar det..)


Program: 3:e fanzine heaven
Lördag 17/3 kl. 10.00
Serieteket

En manifestation för eget skapande på Serieteket och Lava

10.00 -12.00 Arla frukost

12.00 Gycklaren Bert Gradin inviger dagen

13.00 -15.00 Skaparkavalkad - fanzinepresentationer av svenska och nordiska tecknare bla Mats Jonsson, Matti Hagelberg och Jason

16.00-18.00 "Samtidigt på annan ort"
Gästerna MAX, Paul Gravett och Alessandro Onori berättar om fanzinescenen i sina länder.

Marknad är öppen under hela dagen för Dig som vill köpa eller sälja fanzines!


// Håkan Aldengran, aldengran@zinescene.org

(...och
nej, jag är i motsats till vad illvilliga rykten påstår inte död än, även om min vardag nu präglas mer av blöjor och bebiskräk än av fansin, datorer och rollspel...)
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Häftigt! Själv jobbar jag men kanske lyckas jag övertala ngn lyckligt ovetandes Runan-man...?

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: 3:e Fanzine Heaven, 17:e mars -- nån som ska d

Damn, varför fick jag inte reda på detta tidigare, jag är ju upptagen i morgon. Om jag nu inte lyckas boka om, vore kul att dyka upp.

Någon som har varit på de tidigare upplagorna och kan berätta om hur det var på dem?

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
Re: 3:e Fanzine Heaven ...

Damn, varför fick jag inte reda på detta tidigare

Tja, jag *hade* ju tänkt lägga upp en liten blurb om det på ZS.org för flera veckor sedan, men det blev som det blev med det. Däremot fick jag inte fatt i någon webbsida eller annan information mer än 'det är fansindag på kulturhuset i Sthml den 17:e mars' förrän i torsdags.

En annan sak som jag tänkt nämna för länge sedan är den goda nyheten att Zeus lever än, nummer 20 kommer snart, eller har kommit nyligen (vågar jag gissa att Aron Ambrosiani vet mer?).
 

Julle

Veteran
Joined
29 Oct 2000
Messages
30
Location
Göteborg
Re: 3:e Fanzine Heaven, 17:e mars -- nån som ska d

Vi var där för ett par år sen. Då var det rätt segt om jag minns rätt även om det fanns lite trevliga serie och musikfansin m.m. att bläddra i. Vi var det enda rollspelsfansinet som var där. Intresset för Runan var inte heller så stort där och då... Men det är ju inget som säger att situationen är den samma idag så jag kanske glider in, får se...

/Joel Bellander, Runan
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Eftersom jag själv inte lyckades ta mig dit (har en tenta nästa vecka) så har jag en enkel fråga. Finns det någon som varit där som skule kunna skriva en kort-kortis till Codex om evenemanget, eller kanske bara referera det för mig så kan jag själv skriva ihop något. Måste ske ganska snart.

-Hasse
 
Top