Nekromanti 2spelare söker rollspelsgrupp (helst D&D) GBG

Shoobes

Veteran
Joined
29 Sep 2013
Messages
5
Hej
Jag och en kompis har precis flyttat till göteborg.
vi båda studerar på chalmers och är 20år gamla.
Vi har aldrig spelat rollspel förut. Vi har dock en förståelse för grunderna (tror vi iaf). Vi båda är väldigt sugna på att hitta en grupp och köra D&D fast vet att det finns liknade under andra namn.

Vi har kommit på en liten rolig backstory och "twist" till våra blivande karaktärer som jag kan berätta mer om senare.
Hoppas det finns nån aktivgrupp som söker spelare.

Mvh
Alexander (och Eric)
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,306
Location
Göteborg, Lindome
Hej på er!

Jag har ingen spelgrupp med plats för fler spelare, men jag är lite sugen på att dra ihop en helt ny grupp - gärna med nybörjare som er.

I så fall tänkte jag vara spelledare och köra Dunder&Drakar (min svenska D&D-klon som är en mix av D&D4 och D&D 3.x) omkring varannan vecka. Kan det vara av intresse?
 

Seven

Veteran
Joined
23 Oct 2013
Messages
7
Om det finns plats så är jag gärna med. Har spelat en hel del DD, mycket 3.5. Skicka gärna ett pm, har letat efter en DD grupp ett tag nu :gremsmile:
 

raggarn

Veteran
Joined
31 Oct 2013
Messages
1
Tänkte nämna att vi är ett stort gäng som spelar D&D 3.5 måttligt modifierat "homebrew" varje söndag sedan typ 16 veckor tillbaka och nya spelare är välkomna att prövas!

Så släng iväg ett mail till mig patrikwandersson1@gmail.com så ska vi se vad vi kan göra!
 
Top