Nekromanti 24 och rollspel!

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Gillar du inte 24 Walle? :filna:

Han kanske är bra förälder men någon bra make är han ju inte... :gremsmile:
Lämna frugan för Nina gjorde han ju...

/Jonas
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det enda rollspel som jag har erfarenhet av och som skulle kunna passa är N2. Dock är det alltid hiskeligt svårt att få till det när det gäller tidspress och liknande. Vem vet vilka desperata åtgärder som spelarna kan ta sig till när bara en halvtimme återstår och de inte har lyckats lista ut ett skvatt? :gremsmile: De flesta spelare är inte riktigt av Jack Bauers kaliber. Skippar man den aspekten eller bygger ut tidsfristen med några dagar så kan det däremot bli ett betydligt mer hanterbart äventyr. Vem försöker mörda höjdaren och finns det någon dold koppling mellan denne och rollpersonerna?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Gillar du inte 24 Walle?"

Jag förtstår inte hur du lyckades genomskåda mig. :gremsmile:

"Han kanske är bra förälder men någon bra make är han ju inte... Lämna frugan för Nina gjorde han ju..."

Men han kom ju tillbaka. Dessutom finns det något bättre sätt att visa sin kärlek på än att döda tjogvis med slemma öststatsbovar? Han älskar åtminstone sitt land vilket torde vara det viktigaste.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Fast det här med tidspress måste ju ha använts av ganska många spelledare redan. Det som kanske skulle kunna vara nytt vore om man satte tidsgränsen för ett spelpass:

Okej, nu skall vi spela mellan 18:00 och 02:00. När klockan blir 02 så är äventyret slut, oavsett var ni råkar befinna er i handlingen. Detta är era grundförutsättningar...

Låter intressant i mina ögon, måste jag nog prova någon gång...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Go for it boy!* Säg gärna till om det fungerar bra...

/Hr Balderk

*Överentusiastisk
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Upplys mig?

det är så mycket man inte ska veta
mycker mer kan jag inte berätta
Men jag vill veta mer än så, annars förstår jag inte! Jag kanske borde ha informerat dig om att jag inte tänker börja titta på serien, för det har jag inte lust med, men jag vill veta vad den handlar om, så du får faktiskt ge mig mer info än så. So tell me, goddammit.

/Skuggvarg
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Upplys mig?

ojojoojojojojojojojojojoojojojojojojojojojojojoj!!!

Då blir det mycket! du kan gå in på www.tv4.se klicka på nöje gå ner tills du ser något om 24, där står det resumé av det senast avsnittet. tryck där. Det kommer upp en ruta där du ser själva logon och de olika karaktärerna i serien. Över den står det med liten text "avsnitt" eller något sådant. klicka där. Sedan kan du välja avsnitt, välj då avsnittet 00.00-01.00... sedan är det bara att läsa och hoppa till de olika avsnitten eftersom.

/Herr Balderk- Orkar verkligen inte gå igenom allt som har hänt.
 
Top