Nekromanti 24 Hours

RedRover

Veteran
Joined
18 Sep 2001
Messages
81
Location
Har egen måne...
Denna märkliga serie. Är det någon som har sett samtliga avsnitt och kan ge en bedömning? Är serien bra eller dålig? Skall jag offra ett par sketna kronor för att få se serien på ett bräde?
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
24 (för det är det den heter)

Den är (i mitt tycke, obs) värd att ha på ett bräde.

När vi såg serien här, var det i sjok om 3 avsnitt (135 minuter totalt) åt gången, vilket gav bättre följsamhet i berättandet och det blev lättare att hålla alla händelser och plottrådar i färskt minne....

En annan fördel är att man kan slippa alla dessa cliffhangers som serien är full av. Vid mer än ett tillfälle hade vi sett våra "schemalagda" tre avsnitt, när det tredje av dessa slutade i ett rejält frågetecken och man knappt kunde vänta till nästa kväll... ...inte för att vi någonsin kunde vänta, men om man ger sig attan på det så kanske /images/icons/wink.gif.

Blir man helsåld på serien (och är allmänt vanvettig), kan man ju dessutom se den i realtid, så att säga, om man har den på DVD. Det är bara att börja klockan 00:00 och titta på avsnitt ett, och ta till vara på alla reklampauser för att fixa mat och annat, och klockan 24:00 samma kväll är man klar med serien /images/icons/grin.gif.

Mitt råd är: köp! (men så är jag inte helt partisk heller, eftersom jag redan är såld på serieskrället)
 
Top