Nekromanti 20th Anniversary Edition Call of Cthulhu

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Jag vet inte hur många ex som finns sammanlagt, men på Chaosiums hemsida står det att de bara har drygt 50 stycken kvar så ett tips är nog att skaffa dig ett ex ganska snart om du är intresserad av ett.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Jag har för mig att det var 3000 ex. Eller 5000 ex.

Special-special-utgåvan (MU) finns i 300 ex svjv.
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
Jag har för mig att det var 3000 ex. Eller 5000 ex
Special-special-utgåvan (MU) finns i 300 ex svjv.



Och av dessa 300 är enligt Chaosium "ett tjugotal" beställda och levererade till Sverige. Den vanliga upplagan har levererats 144 ex till Svenska distributörer (även detta enligt Chaosium). Lägg till lite parallellimport => cirkulus 200 ex. Jag skrev och frågade för ett par veckor sedan, glömde dock fråga hur stor den "vanliga" upplagan var.

Köp och äg!

-W
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Det stämmer att Miskatonic University Library Edition trycktes i pyttelilla 300 ex. Jag har dock inte sett någon siffra från Chaosium angående 20th Anniversary Edition. 3000 till 5000 låter ju rimligt... Faktum är att anledningen till att jag undrar är att jag nyligen köpte Ravenloft Numbered Limited Edition (#1225) och någon har orkat numrera hela den upplagan på 3000 ex. Det är lite tråkigt om 20th Anniversary Edition trycktes i en större upplaga...

Ashley Riot
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Ingen fara på taket...

Jag har ett exemplar redan. Senaste uppdateringen sade cirka 30 ex kvar, sedan ändrade Chaosium förstasidan och glömde/ignorerade att uppdatera produktsidan.

Ashley Riot
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Ingen fara på taket...(OT)

Chaosium har inte världens bästa koll när det gäller hemsidor över huvudtaget, men det gör inte så mycket när man gör så bra grejjer i vanliga fall.
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Uppdaterad 20 December

Chaosium har fått tillbaka ett antal exemplar av 20th Anniversary Edition Call of Cthulhu från en av sina distributörer och har nu ca 75 ex i lager. Rekommenderas varmt till alla som inte redan äger en!

Ashley Riot
 

Danohrq

Veteran
Joined
4 Apr 2001
Messages
142
Location
Jöttäbåijj
Den gamla samlarblåsningen.

Antagligen tillräckligt stor för att den inte skall få något ökat värde förrän om 300 år. Även tillräckligt stor för att ge företaget en fet hacka på alla stackars lurade amatörsamlare som går på blåsningen att betala överpris för något som säljs över hela världen i alla välsorterade spelaffärer samt på internet för att det tror att något dylikt kommer att öka i pris under deras egen livslängd.........
 
Top