Nekromanti 2097!

Status
Not open for further replies.
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Ape of Wrath;n325732 said:
Jag bara antar att det är fler än jag som löser i tråden.

Jag har inte möjlighet att påverka på något sätt. Jag försöker bara förstå.

Du behöver såklart inte svara om du inte vill.
Hur vore det om forumet blev mer representativt, som samhället i stort, där typ 20% är SD:are? Där feministerna inte är i majoritet? Fi kommer ju aldrig ens att komma in i riksdagen. Ett forum där man kan snacka hederlig målarsvenska utan att någon Stockholmare eller Södertörnare rynkar på näsan? Ett forum där det blev lite högre i tak och där SJW-truppen är i minoritet?

Du är säkert feminist själv? Du behöver såklart inte svara om du inte vill.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Förresten, en liten fågel vid namn Torsten Flinck, viskade i mitt öra att det snackades om mig i den gulliga irc-kanalen igen. Där nämndes det att jag hade två minions som visserligen inte gjorde så mycket väsen av sig, men ändå. Minions. Smaka på det ordet. Forumet kanske skulle må bättre av mindre sånt där bakom-ryggen-snack också? Det är ju ytterligare ett tips.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Grisodlar'n;n325733 said:
Hur vore det om forumet blev mer representativt, som samhället i stort, där typ 20% är SD:are? Där feministerna inte är i majoritet? Fi kommer ju aldrig ens att komma in i riksdagen. Ett forum där man kan snacka hederlig målarsvenska utan att någon Stockholmare eller Södertörnare rynkar på näsan? Ett forum där det blev lite högre i tak och där SJW-truppen är i minoritet?

Du är säkert feminist själv? Du behöver såklart inte svara om du inte vill.
Men om nu forumet inte är så, vad tycker du man ska göra då? Det kanske helt enkelt inte är speciellt representativt för resten av samhället i fråga om procentuella fördelningar över röster i senaste riksdagsvalet. Skulle du vilja att man tvingade det att bli så?

Jag vet inte vad målarsvenska är så det får du gärna förklara är du snäll.

Ja, jag är feminist.

Jag uppfattar faktumet att du citerar mig i samband med frågan om jag är feminist, något du inte verkar gilla att döma av dina svar innan, som aggressiv. Det finns ingen anledning till det.

Jag frågar för att jag vill förstå dig.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Grisodlar'n;n325734 said:
Förresten, en liten fågel vid namn Torsten Flinck, viskade i mitt öra att det snackades om mig i den gulliga irc-kanalen igen. Där nämndes det att jag hade två minions som visserligen inte gjorde så mycket väsen av sig, men ändå. Minions. Smaka på det ordet. Forumet kanske skulle må bättre av mindre sånt där bakom-ryggen-snack också? Det är ju ytterligare ett tips.
Detta vet jag noll och intet om men bra med konkreta önskemål!
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Ape of Wrath;n325735 said:
Men om nu forumet inte är så, vad tycker du man ska göra då? Det kanske helt enkelt inte är speciellt representativt för resten av samhället i fråga om procentuella fördelningar över röster i senaste riksdagsvalet. Skulle du vilja att man tvingade det att bli så?

Jag vet inte vad målarsvenska är så det får du gärna förklara är du snäll.

Ja, jag är feminist.

Jag uppfattar faktumet att du citerar mig i samband med frågan om jag är feminist, något du inte verkar gilla att döma av dina svar innan, som aggressiv. Det finns ingen anledning till det.

Jag frågar för att jag vill förstå dig.
Angående målarsvenska får jag hänvisa dig till den gamla serien HC Z (finns på Youtube) där Kenta Nilsson berättar att han talar målarsvenska och också visar hur det kan låta. Det är en mycket manlig version av svenska språket.

Jag är inte feminist men det torde ju vara rätt uppenbart. Om du vill försöka förstå mig, så måste du slänga av dig feminismens ok under ett par korta ögonblick och insupa den nya atmosfären.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Grisodlar'n;n325737 said:
Om du vill försöka förstå mig, så måste du slänga av dig feminismens ok under ett par korta ögonblick och insupa den nya atmosfären.
Varför vill du inte försöka förklara istället?

Och du får hemskt gärna svara på de andra frågorna också!
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Ape of Wrath;n325736 said:
Detta vet jag noll och intet om men bra med konkreta önskemål!
Ja. Exakt. Den viskande fågeln Torsten Flinck är också extremt hjälpsam och nogrann i sin dokumentation av denna site och andra mer inofficella forum.

Det var väl ett bra förslag för den här sidan? Att ta saker mer direkt, istället för att smyga med dem?
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Rymdhamster;n325738 said:
Default användartitel på forumet om man inte ändrar den manuellt =)
Jag trodde jag var ignorerad av dig. Vad trevligt. Så det är alltså två purfärska forumiter som har sällat sig till min lilla armé? Undrar varför, när jag nu är så otrevlig att jag blir bannad stup i kvarten? Jag blir rörd av nyheten däremot.

Ett litet tillägg: Rymdhamster...Torsten Flinck sa att du hade hållt koll på hur många gånger jag har blivit modererad i trådar de senaste dagarna och av vilka moderatorer. Vad för syfte fyller denna intressa statistik? Är det bulvanarbete på gång ånyo? Jag bara frågar. Det är ju bara en tidsfråga innan du och dina kamrater vinner slaget.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Ape of Wrath;n325730 said:
Vad menar du är problemet med det? Varför blir det ett dåligt forum av det?

Jag frågar för att jag faktiskt inte förstår vad det är du vill egentligen.

Tala om hur du skulle vilja ha det på forumet, gärna så tydligt och konkret som möjligt.

Det kanske blir lättare att bemöta varann då?
Med tanke på att den stora skaran svenskar och även svenska rollspelare troligtvis inte är hbtq-personer/feminister/genusutbildade Stockholmare så är väl överrepresentationen här på forumet markant annorlunda med samhället i stort? Varför är det jag, mannen och icke-feministen, som vållar så mycket huvudbry och vånda?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Grisodlar'n;n325741 said:
Vad för syfte fyller denna intressa statistik? Är det bulvanarbete på gång ånyo?
Åh... samma anledning som Torsten antagligen; en brinnande kärlek för dokumentation och arkivering =)

Och jag representerar enbart mig själv =)
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Rymdhamster;n325742 said:
Den funkade så dåligt så det var ingen poäng med det =)
Jaja. Ytterligare en trasig grej med forumet. Men du behöver inte oroa dig för det, Rymdhamstern. Snart försvinner jag men jag hoppas att mina "minions" bemöts på ett bättre sätt. Men jag dör hjältedöden med fanan i hand. Kanske en tapprare och skickligare kämpe kan dräpa Fafner till slut?
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Rymdhamster;n325744 said:
Åh... samma anledning som Torsten antagligen; en brinnande kärlek för dokumentation och arkivering =)

Och jag representerar enbart mig själv =)
Mm. Låter bra. Men Torsten är i det närmaste autistisk i sin arbetsglöd. Det är få som slår honom på fingrarna när det gäller research och dokumentation.:wink:

Men Herr Flinck jobbar inte för att få dig bannad utan endast för den goda sakens skull.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Ja, det kan man ju alltid undra. Han har starkt rättvisetänk den där Torsten, så mycket vet jag.

Men jag ser tribunalen framför mig redan. Alla moderatorer sitter där i halvcirkel med sina afrikanska pärlhalsband och kalla döda hajögon. Genusflaggan vajar där utanför ekokammaren, piskar lätt mot sin falliska stång. Det gäller ju att sköta avrättningsförkunnandet lite snyggt, med lite finess. För forumfridens skull. För alla de med 3.000 inlägg eller fler. De älskade. Bevisen är framförda. För klickens sinnesro. För Värdegrundens skull.

Jag skulle ge processen ett par dagar högst, käre Rymdhamster. Sedan kan du fira med champagne, tryffel och finaste paté.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,502
Grisodlar'n;n325725 said:
Javisst har jag betett mig illa, men mina flesta bann har berott på att jag invänt mot modereringar där allt tolkas så negativt som möjligt. Jag kan ju dessutom med gott samvete säga att jag inte varit någon ränksmidande moderator heller med oinskränkt makt. Det är också skönt att se mönster i alla de där gilla-valen där personer med den rätta värdegrunden uttrycker sig i kör. Det är alltid samma personer, moderatorer med.

Sedan slaktas mitt äventyr totalt av God45 som uppvisar noll koll på Monsterboken 2, Jorduashur i Ereb Altor och Drakar och Demoner överlag. Populära personer får bra betyg, opopulära personer får dåligt betyg. Det är summan av hans recensioner.

Ska vi inte bara göra det enkelt för oss alla och ranka alla forumiter i en stor jävla tråd? Vi kan ju ranka folk efter Värdegrunden? Ni kanske är för hemmablinda för att se hur det är på det här forumet? Ni märker kanske inte klicken som styr och ställer?
Jag visste inte att det var du som skrivit det äventyret. Jag hade noll koll på vad du heter på riktigt.

Du använda monstret på ett sexistiskt sätt och uttryckte dig sexistiskt i ditt äventyr vilket var vad jag recenserade. Du kan inte skylla på att monsterboken gjorde eller inte gjorde något när det är du som skrev ett äventyr. Jag recenserade det på vad jag tycker är ett rättvist sätt och utan att veta vem du är. Så du behöver inte hålla med om min recension men att använda den som en del i någon påhittad konspiration är tramsigt.

Men står du för värdegrunden som uttrycks i scenariot så måste jag säga att jag inte tycker den är bra. Det är ett sexistiskt scenario som gör mig ganska olustig att läsa.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Låser denna tråd tills vi rett ut det här. Det vore najs om jag och Dante kunde gå på ett kalas en dag utan att mötas av rekord i antalet anmälningar.

Plocka inte upp det här i någon annan tråd.

/M
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Jag börjar med att stänga av 2097, Måns och Grisodlarn 48 timmar, så att inte ni frestas att dra igång den är diskussionen igen. Detta är så att vi får någon slags arbetsro och inte behöver gå till jobbet och veta att vi har 200 anmälningar nästa gång vi loggar in.

Vidare modereringar kommer att ske.

/Magnus
 
Status
Not open for further replies.
Top