[2089大禍時] Rollformulär

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,051
Location
Ereb Altor
En skiss till rollformulär. Kommer bli två sidor. Baksidan blir prylar, försäkringar, cyberdeck m. program etc. Reglerna är som sagt T2000/Blade Runner men med lite tillägg. Så har ni tillgång till dessa kan ni lista ut hur resten av formuläret kommer se ut. Tar tacksamt emot input när det gäller själva utseendet eller om jag har missat något. (XXX är placeholders)
2089-sheet.jpg
 

Faravid

Veteran
Joined
6 Sep 2022
Messages
31
Loggan är inte perfekt, skulle jag säga. Dom kinesiska tecknen blir lite trassliga för ögat, iaf när dom ligger ovanpå siffrorna så där. Resten känns enkelt och bra!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,051
Location
Ereb Altor
Loggan är inte perfekt, skulle jag säga. Dom kinesiska tecknen blir lite trassliga för ögat, iaf när dom ligger ovanpå siffrorna så där. Resten känns enkelt och bra!
Tack, ja. Den funkar inte när man skalar ner. Dessutom funkar den inte svart/vit. Har sett samma så bra att få det bekräftat.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
253
Då jag gjorde rollformuläret åt vår spelgrupp (till min tolkning av Cyber M/77) så löste jag det med att centrera årtalet mellan texterna. Kanske funkar det att på liknande vis lägga tecknen mellan siffrorna?
9C31A0E2-AD02-4059-B2C6-A5C64B82C2AC.jpeg
 

Faravid

Veteran
Joined
6 Sep 2022
Messages
31
Mycket bättre!
Det var svårt att få in kinesisk text, märkte jag. Jag började pyssla runt lite men kom inte särskilt långt. Ditt nya förslag är klart bättre.
2089Logga.png
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,051
Location
Ereb Altor
Då jag gjorde rollformuläret åt vår spelgrupp (till min tolkning av Cyber M/77) så löste jag det med att centrera årtalet mellan texterna. Kanske funkar det att på liknande vis lägga tecknen mellan siffrorna?
View attachment 10223
Det är just att siffrorna ligger nära som gör det intressant. Typsnittet är ju egentligen rätt trist.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,051
Location
Ereb Altor
Jag är inte helt nöjd med "creditor" (fodringsägare). Jag skulle vilja ha något som dels låter positivt men som dels innebär slaveri. Och lite cyberpunkigt. Jag vet inte. Bond? Nexus? Sponsorship? Aegis? Promo? Contract?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,126
Snyggt! Jag är inte helt såld på typsnittet dock. Skills ser lite för mkt ut som Shills, stora i påminner om t, jag trodde först det stod SMAAT, osv.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Rutorna för att fylla i värden på attributes och skills ligger lite oklart. Inget problem i kanterna, men mitt i. Exempelvis är ju rutan för värdet i Survival närmare texten för Stealth. Jag skulle alltså vilja ha en tydligare uppdelning av kolumnerna.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,051
Location
Ereb Altor
Rutorna för att fylla i värden på attributes och skills ligger lite oklart. Inget problem i kanterna, men mitt i. Exempelvis är ju rutan för värdet i Survival närmare texten för Stealth. Jag skulle alltså vilja ha en tydligare uppdelning av kolumnerna.
Sant, kanske ska vända på det, och ha sifferkolumnen först och skillsen till höger.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Sant, kanske ska vända på det, och ha sifferkolumnen först och skillsen till höger.
Eller en lite tjockare linje mellan kolumnerna, eller en ytterligare svagare mellan text och ruta, eller något åt det hållet. Det finns många möjliga lösningar.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
Varför vill man ha stora tomma ytor till "Health and conditions" och "Weapons"? Känns som kategorier där man vill ha mer struktur? Ska man rita sina vapen?
 
Top