Nekromanti 2007, året då jag...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
...får ett jobb

Sedan vore det förstås bra om jag fortsatte med redan påbörjade nyttigheter som motion (Yeay! Hantlar i julklapp!) och skrivande. Annars anser jag det mest stressande att sätta upp målsättningar för sig själv som måste pressas in inom en viss tidsram. Det finns ganska mycket som är svårt att krysta fram och som man antagligen har misslyckats med tidigare av goda skäl.
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
...skriver färdigt mitt lilla spel 7on7, ett brädspel inspirerat av Blood Bowl men utan det dumma och onödigt tillkrånglade regelverket som dessutom ändå bara resulterar i ett stort slagsmål mitt på planen helt utan tempo och taktik.

Jag vågar inte föresätta mig att skriva färdigt mitt rollspel, det är dömt att inte hinnas med...

Däremot tänker jag hälsa på min lilla brorsdotter ofta, världens gulligaste bäbis.

Gordeg
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Äh, tror knappast någon är intresserad men under året 2006 så började allting flyta på bra. Under våren så fick jag ett jobb, så jag började träffa människor igen, eftersom jobbet gick ut på att sälja te i matvarubutiker. Jag fick en spelgrupp under hösten, när jag var arbetslös, och därmed ökade mitt sociala umgänge rejält. Via spelgruppen, så träffade jag även min flickvän, så från att gått i apati hela hösten så har jag haft en underbar känsla under hela december månad. Lägg till att hon älskar te (passar bra till mitt förra jobb) och att jag fick en bautamediadator under samma tid. Helt orättvist. Jag går och gör ingenting och så faller allt det här ner i knäet.

Det enda som krävs för att göra mitt liv fulländat är ett jobb, för att jag kan börja leva igen utan att behöva tänka på pengar, så det är väl det som jag ska försöka uppnåt; ett fast heltidsjobb. Utöver det så ska jag sikta på att släppa en rollspelsanknuten bok, att betala för mig på LinCon och att försöka bli en av de bättre i fotbollslaget, som gick upp i fyran i år. Det är inga mål som är särskilt svåra att uppfylla, då de i princip redan är uppfyllda. Den sista kan väl vara den svåraste, men jag blev uttagen bland de bästa spelarna i östergötlands lägre serier förra säsongen så egentligen torde det inte vara något svårt.

Borde försöka skriva klart EDoD också. Jävla magikapitel! Noll motivation nu också, "på grund av" tjejen.

/Han som borde pushas av att en av spelarna vill bli magiker
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Löften är jag sällan bra på att infria, inte minst de jag gärna avger sent på nyårsnatten.

Men jag har en liten lista på vad som skulle göra mitt liv ännu bättre. Kanske kan jag försöka få några att realiseras.

-Jag lär mig åka skridskor. På riktigt.
Jag kan nästan idag. Jag kan göra översteg baklänges, men inte åka baklänges på endast en skridsko och fortsätta en skarp sväng. Jag är värdelös på vridningar och vändningar och ramlar av bara tanken.

-Jag utvecklar min "split vision" med minst hundra procent.
Så jag kan dribbla bort åtminstone två spelare efter varandra utan att tappa för mycket fart.

-Jag skriver klart sex-åtta storbandsarr.
Lådan för skisser svämmar över. Lådan med klara arr, där ligger ett. Som jag inte är tillräckligt nöjd med...

-Mina barn och jag har en oförglömlig sommarsemester på egen hand ute i Europa.
Jag är lärare, min fru kulturelitist. Alltså har hon fem-sex veckor mindre ledighet än jag. Den här sommaren vill jag resa en bit med grabbarna och snorkla och sån´t som min fru tycker är onödigt svettframkallande, men som mina barn gillar att göra i timmar. Barn är bra för ens Peter Pan-personlighet! :gremwink:

-Jag blir bättre på att säga "Nej och detta är inte ens värt att diskutera!"- på ett så övertygande vis att mina griniga kollegor (bakåtsträvarmiffonextraordinaire) bara står där med öppen mun, tills de till slut byter jobb! Shit vad det skulle kännas bra!
"Errrh...Karl, jag förstår att jag borde skärpa ihop mig och...sådär...så nu inser jag...att det enda tänkbara är att...jag byter till ett enklare jobb...där INGEN bryr sig om resultatet...inte ens de jag jobbar för...!" Tänk om någon kunde säga så där på riktigt?! Gud, låt det hända!

/Basse
 

Petri

Veteran
Joined
22 Jul 2003
Messages
159
Location
Göteborg
Avslutade min utbildning till Drifttekniker i fastighetsbrasnchen och får jobb. Aldrig mer leva på csn.

Skaffa körkort (ett krav för att uppfylla löftet att få jobb)

Spelar rollspel igen (det var ett tag sedan sist)

Försöker hitta en form av socialt umgänge irl som jag trivs med (jag vantrivs på krogar och klubbar)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
"Nej och detta är inte ens värt att diskutera!"

Det där får jag säga dagligen på jobbet. Fast inte till mina kollegor, utan till kunderna.

Dagens bästa var en tant som kapitalt råvägrade att betala sin elnätavgifter (dessa är under monopol i de enskilda nätområdena och kan inte bytas) för hon hade minsann byt el(handels)bolag!

Vi hann till och med två-tre vändor i sandlådan innan jag gav upp.
"Jag ska inte betala det här!"
"Jo, det ska du, för att bla bla bla"
"Nej!"
"Jo, det ska du!"
"Inte nog med att ni är dyra, ni är otrevliga också!"
"Jag gör mitt jobb med att förklara för dig hur det ligger till. Men du verkar inte vilja förstå, så det är tämligen meningslöst, det här samtalet kommer inte längre och jag kommer lägga på nu. Gott nytt år!"
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
... .... ...

...jag tänkte skriva "Vad fan har du rökt egentligen?!", men jag är rädd att du kommer svara. :gremcrazy:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
...byter boende
...blir löjligt rik
...slutar med drogmissbruk
...skriver minst en rollspelsrelaterad bok

Och infaller punkten "blir löjligt rik" skall jag starta ett svenskt spelbolag med fokus på bräd- och rollspel, som skall bli Sveriges bästa och mest kreativa arbetsplats.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm

Och infaller punkten "blir löjligt rik" skall jag starta ett svenskt spelbolag med fokus på bräd- och rollspel, som skall bli Sveriges bästa och mest kreativa arbetsplats.


måste man flytta till Göteborg för att jobba där?

/T
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
År 2007 blev jag stor, stark och tjock.

Nä, förresten. Fuktig och prostituerad.

-Hjalle, i bjärtaste lönndom.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Och det är såhär som jag får veta!? [NT]

Jag som trodde att dina föräldrar var emot vår kärlek!
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Och det är såhär som jag får veta!? [NT]

Tyvärr, jag kan inte gifta mig med alla trevliga karlar, istället så fick det bli flickan som jag bor med :gremgrin:
 
Top