Nekromanti 2 vapen samtidigt?

Doda

Veteran
Joined
17 Dec 2002
Messages
73
Location
Karlstad
Hur slåss man med två vapen samtidigt? Jag misstänker att det står i "Krigarens väg", men jag äger inte den ännu, och mina spelare vill använda två svärd!
Kan någon redogöra för den grundläggande principen?

//Doda
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Antingen är man Ambidexteriös, och får då en gratis handling med extravapnet i slutet av rundan.

Eller, så har man en Stridskonst, som inkulderar Tekniken Två Vapen, som fungerar som om man var ambi, men bara med Stridskonstens vapen.

Eller, så håller man bara ett extra vapen, och får då en nivå svårare på alla anfall med fel hand, och en nivå svårare för varje extra handling.


Så om du inte har krigarens väg, så är optionen att se till att han bli Ambidexteriös.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Antingen så är du ambi, eller så letar du fram regler för det. Jag har för mig att någon kom på ett bra system för en färdighet som hette två vapen, har jag fel?

Mvh Victor Palm...

...Som även har ett eget intresse i denna färdighet, då han funderar på att slopa stridskonsterna.
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
Ambidextrös
stridskonsten Två vapen
eller dubbelhänt (gör dock bara så att man inte för några svårighets mod för att använda vapen i fel hand)
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Jag vet, det kallas tekniker. Och jag har KV, och jag har läst igenom reglerna ett antal gånger. Saken är den att stridskonster är så otroligt sega, man pallar liksom inte använda dom. Därför undrade jag (egentligen inte, jag vet att jag har sett det, men vet inte var) om någon har konverterat om det till en färdighet eftersom den tekniken kan vara kul att ha även om man inte kör med stridskonster.

Mvh Victor Palm...

...Som precis som många andra tycker att Eons stridssystem är segt, och att stridskonster gör det ännu segare.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Jo, med alla tekniker. När spelare har stridskonster med 12-13 tekniker så tar det långt tid. Särskilt de extra anfall man kan få (typ kvickt anfall, uppföljning, ripost).

Mvh Victor Palm...

...Som fortfarande tycker att stridskonster är sega.
 
Top