Nekromanti 2 frågor

Allanon

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
62
Location
Kramfors
varför har man mindre utmattning i n2 än i eon?
i eon fick man bara svårighet från varannan rad. i n2 får man från varje rad.
När man slår på yrkets händelsetabell för sista perioden och får att man ska sitta i fängelse nästa period, hur ska man göra då? man är ju redan på den sista...

I'm the chosen
I'm the one
I'm the child of KoRn
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"När man slår på yrkets händelsetabell för sista perioden och får att man ska sitta i fängelse nästa period, hur ska man göra då? man är ju redan på den sista..."

Du går i fängelse utan att passera Gå. /images/icons/wink.gif

Men allvarligt talat, fängelseperioden blir en fjärde period.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Allanon

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
62
Location
Kramfors
det blir lite mycket enheter det...
då VILL man ju slå fängelse på tredje perioden för att få mer enheter, och det är ju lite orätvist mot de andra spelarna (öhh! varför fick han mer enheter å stridsvana än jag va? fusk!)

I'm the chosen
I'm the one
I'm the child of KoRn
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Är jag den enda som tycker det är dåligt att suttit i fängelse om man nu inte är gangster/kriminell osv?
det kan ju hända grejer i duschen =)

Dammit Eddie, you never flush!!!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Utmattningen är tryckfel. Det skall vara som i Eon.

Snow
Dead, but still walking around<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Snow on 2001-02-03 20:18.</EM></FONT></P>
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
i min rollspelsgrupp är fängelset som enmiljonsfrågan där man kan vinna eller förlora allt. chansen att man vinner är överhängande, hela 95%, men förlorar man och råkar bli våldtagen i duschen så är det ju faktiskt den utlimata förnedringen som brukar resulera i att en för övrigt extremt lyckad rollperson rivs i två delar. 'jag spelar inte denhär rollen!'

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Solitare

Veteran
Joined
1 Oct 2000
Messages
17
Location
Halmstad
Och sen så kan det ju vara en ganska så stor nackdel att hamna i brottregistret...inga jobb, inga vapen, och vi grovare sådana, övervakning.

-Solitaire

-Is that bitter or lager?
 

outlaw

Veteran
Joined
28 Jan 2001
Messages
3
och sen så kan det ju tillkomma mer problem i fängelset...såsom droger,mord, och misshandel etc...så att man får sitta inne ett jävla tag...
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Alla mina Spelare har haft en sån satans tur att de har klarat sig bra när de hamnat i fängelse. Dessutom så händer det ganska ofta att de hamnar där....

/Pelle
 

radrat

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
105
Location
Stockholm
Klarat sig bra? Som tidigare sags finns det massvis av nackdelar eftersom man hamnat i straffregistret. Det beror ju förståss på hur man rollspelar det... Dessutom så blir man väl mer eller mindre knäckt, något som borde rollspelas!

/Niklas

"Det där går inte fort, gamla russin!"
 

radrat

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
105
Location
Stockholm
Om du tröttnat på att de är überkriminella (eller bara alltid kriminella), se bara till att de jämt råkar i knipor därför. Om de är efterlysta, ge dem knappt tid att hämta andan, om de redan suttit av sina straff se till att de blir kraftigt diskriminerade. Hederliga människor (i N2? ha!) kanske inte vill ha med RP'na att göra, eller diskriminerar dem, medan kriminella kanske får för sig att RP'na har haft lite mycket att göra med polisen och de börjar bli lite misstänkta...

"Det där går inte fort, gamla russin!"
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Kriminella forskare??? är det så...

hmm, ibland är det lättare att spela med Rollspersonerna om de är kriminella. De kan inte göra så mycket om de är hederliga idioter som jobbar nån stans där det inte är kul att jobba.... men det händer att några av mina spelare är forskare och ändå 'ond'

/Pelle

Jones is acting strangely
 
Top