Nekromanti 2 frågor (om SW d20)

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
tja jag har för ett tag sen köpt SW (d20 systemet) och nu har jag två funderingar 1:har inte storm troopers några vitality poäng ?? (kollade dom igår för att ha me dom i ett litet äventyr å då såg jag att det bara var ett sräck där det ska vara vitality points ??)
2:finns det nån modul där det står om jawas och om man kan spela dom ??
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

1:har inte storm troopers några vitality poäng ?? (kollade dom igår för att ha me dom i ett litet äventyr å då såg jag att det bara var ett sräck där det ska vara vitality points ??)

<hr></blockquote>


Nix. Stormtroopers har en NPC-klass, "Thug", i stället för en riktig klass. Då får man inte privilegiet att ha Vitality points - det får bara viktiga personer.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

2:finns det nån modul där det står om jawas och om man kan spela dom ??

<hr></blockquote>


Jag är inte säker, men ett hett tips är antingen Secrets of Tatooine eller vad nu Tatooine-boken heter, eller i den sprillans nya Alien Anthology.
 

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
okay tack så mycket om du lr nån annan får reda på vilken bok exakt det är kan ni väl vara vänliga att säga till /images/icons/laugh.gif
 

hyperdrive

Veteran
Joined
6 Jun 2000
Messages
193
Location
Uppsala
jawa och stormtruppisar

En fågel viska i mitt öra och sa att en jawa konstrueras så här:

+2 dex, -4 str, -2 cha
small
+2 survival deserts
darkvision
speaks jawa and jawa trade language (ett luktbaserat språk)

Köp Secrets of tatooine för mer info om jawas

Angående stormtrupper så finns de i många olika hårdhetsgrader beroende på ifall de är elitkloner eller enkal grunts. Rebellion ere source book har en hel del info om dem. Annars kan du få tag på nästa samma info gratis på nätet www.starwars-rpg.net (journals) eller www.swrpgnetwork.com.

Mvh
Kristofer
 
Top