Nekromanti 1960: The Making of the President

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,930
Location
Sandukar
Dessutom om ni fick rekommendera: Puerto Rico, Ticket to Ride eller Roborally, vilket skulle ni ta?

Till en socialt hämmad teknologakademikernörd: Roborally
Till en casual gamer: Ticket to Ride
Till en intelligent och finurlig person: Puerto Rico.

Av de tre spelen anser jag att Puerto Rico står helt ohotad. Jag har aldrig spelat ett spel med bättre mekanik och balans. Tyvärr är det lite sönderspelat men ojojoj...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Dessutom om ni fick rekommendera: Puerto Rico, Ticket to Ride eller Roborally, vilket skulle ni ta?
Om jag skulle spela med icke-gamers, Ticket to Ride, annars Roborally.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tyvärr så har jag inte testat Making of the Presintent..

Dock så är det jämt race mellan Ticket to Ride & RoboRally. Kan inte välja melaln dessa 2 spel faktsitk. Du får helt enkelt slå 1t6:a & sevilket du ska köpa. Blir det jämt så blir det Ticket to Ride, ogämt Roborally..
 

krämer

Veteran
Joined
7 Sep 2005
Messages
31
Puerto Rico må vara välbalanserat och slugt men, nä fan, det är någt själlöst med det. Jag skulle lätt välja Roborally, trots att jag saknar de egenskaper som beskrivs ovan...

Angående huvudfrågan: Har inte spelat spelet än men applåderar det djärva temat. Theme is King.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
Om jag skulle gå från "lätt att lära sig" till "svårt att lära sig" skulle jag sätta spelen i följande ordning:
<div style="margin-left: 1em">× Ticket to Ride.
× Roborally
× Puerto Rico</div>
Skulle jag gå från "ensamspel" till "socialt spel" så skulle jag nog gå från:
<div style="margin-left: 1em">× Ticket to Ride
× Puerto Rico
× Roborally</div>
Om jag skulle sätta spelen i hur bra de är så blir det följande ordning:
<div style="margin-left: 1em">Puerto Rico har miljoners med pluttar (jag hatar "pluttspel") och man behöver tänka några drag i förväg och ta en del moment i beräknande. På tok för många (alltså, för omständigt) för min smak.

Ticket to Ride är spelet där du enbart sitter du och drar kort efter kort efter kort tills du får någonting vettigt. Ibland kan man sabba när man känner sig elak.

Roborally är det sociala spelet där du kan vara elak mot andra och måste tänka en del drag i förväg och på ett mycket större sätt ta de andras agerande i beräkningen. Det är ett "lagom komplext" spel där du i slutändan kommer att ropa ett förtvivlat "Neej!". Till skillnad från de andra så är spelet humoristiskt också. Det är kul att jävlas med andra.</div>
/Han som har målat (en del av) robotarna (och i viss mån döpt om dem)
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Jag tycker att det verkar ascoolt och hade garanterat givit det i julklapp till mig själv om du inte hade velat sno det enda av tre beställda ex som kom med i min senaste USA-order... Det verkar i alla fall ha sålt en bra bit över förväntan i USA och jag får bara hoppas att jag lyckas få in fler ex framöver.

Ett snabbare komplement till Road to the White House kan ju inte vara dåligt!
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Jag tycker att det verkar ascoolt och hade garanterat givit det i julklapp till mig själv om du inte hade velat sno det enda av tre beställda ex som kom med i min senaste USA-order...
Haha du får mig nästan att få dåligt samvete, bara nästan :p

//Flurtis
 
Top