Nekromanti 1890 vs. 1990

Melvin

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
6
Location
Åtvidaberg
Hejhej.
jag skulle vilja ha lite åsikter ang. Delta Green, jag funderar på köpa det och dessutom lite åsikter om vilken tidsepok som är roligast att spela i.
Detta är naturligtvis väldigt individuellt men lite roliga anekdoter, tips och åsikter vore trevligt.
M.V.H.
/Melvin
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Tyvärr har jag själv inte hunnit lägga in något från DG i min egen kampanj men den som väntar...

Om du funderar på att köpa DG, så skrapa ihop ytterliggare en hög pengar. Du kommer inse att Delta Green Countdown också är värt sitt pris.

Pagan Publishing har verkligen satt en standard för hur kampanjböcker skall skrivas.

Sen återstår ju dock att vara något av en X-filesfanatiker kombinerat med Lovecraftkultist för att uppskatta det heliga budet.

Vad gäller tidsaspekten för just DG så behöver man inte köra i nutid. DG:s historia påbörjas i början av 1900-talet vilket ger flera öppningar till olika kampanjer under exempelvis 2:a världskriget eller Kalla krigets dystra dagar.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
KÖP DG!

Jag råder dig starkt till att köpa Delta Green, helst Delta Green Countdown om du kan få tag på den. Om du (precis som jag) är ett X-Files fan och älskar konspirationer, hemliga sällskap och mystiska klubbar är DG något för din. Min polare Nightfang håller just nu på och finular på en DG-kampanj åt oss, ser helt klart fram emot det. Kolla även in www.delta-green.com
 
Top