Nekromanti 1600-tal

Sir Gawyn

Veteran
Joined
17 Sep 2000
Messages
132
Location
Umeå
Om jag inte kommer ihåg fel så tror jag att Sverige också hade en del allierade tyska furstar på sin sida... (Bla Böhmen.)

Blackstorm
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Är du inte yrkesforskare men har lämnat amatörstadiet? Vad är man då?"

Mitt emellan... :)

Jag menar att jag är relativt rutinerad, men inte lever på min forskning som yrke.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Sverige hade flera allierade (de som var emot Kejsaren) bl.a. Frankrike.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Man kan ju vara oerhört duktig och rutinerad på nåt (t o m bättre än de professionella) även om man är amatör. Amatör är inte alltid lika med klåpare.

Don Kennetho
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Nope..jag vet...fick i senaste tidskriften för förbundet ytterliggare ett exempel på en forskare som tar betalt och misskött sig. Han hade hittat på en person och lagt in denna i en existerande familj. Något som är direkt förbjudet. För detta tog han 3.000 kronor av en engelsk dam.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Jag tycker att Warhammer Fantasy Roleplaying Game har lite den kännslan I sig. Sedan att det utspelar sig i något som liknar europa där imperiet kan liknas med Tyskland och Bretonia kan liknas vid Frankrike... Det är coolt!

Nja, Warhammer e mer 1500-tal än 1600-tal.

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 
Top