Nekromanti 16. Mötets avslutande

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag förklarar härmed det konstituerande mötet som avslutat.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Jag är rädd att jag inte alls lyckades hänga med i mötet. Det blev för många trådar och inlägg och i röran lyckades jag inte alls följa någon mötesgång.

Så.. kan man få en sammanfattning eller nåt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Vitulv said:
Så.. kan man få en sammanfattning eller nåt?
Det ska, ehum, sekreteraren fixa till.

Åh, vänta, det är ju jag... =)

Jag gör ett första försök under den närmaste veckan, så får vi se om folk tycker att det krävs mer eller mindre eller så.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter bra, även jag har tappat råden lite i det hela..
SÅ en sammanfattning tackar man för!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
krank said:
Vitulv said:
Så.. kan man få en sammanfattning eller nåt?
Det ska, ehum, sekreteraren fixa till.

Åh, vänta, det är ju jag... =)

Jag gör ett första försök under den närmaste veckan, så får vi se om folk tycker att det krävs mer eller mindre eller så.
Låter fint.

Vi kanske ska ta och fundera på om det framöver finns smidigare mötesformat än det nuvarande. Alltså, vi ska ju såklart använda forumet, men det kanske går att få till en annan formalia.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Vitulv said:
Låter fint.

Vi kanske ska ta och fundera på om det framöver finns smidigare mötesformat än det nuvarande. Alltså, vi ska ju såklart använda forumet, men det kanske går att få till en annan formalia.

Själv tyckte jag att med tanke på att det var första gången vi testade den här formen, så gick det rätt så smidigt och smärtfritt. Jag tror att det är en bra metod, och att vi lärde oss en del om timing, struktur etc den här gången. Det var t.ex en hel del runtflyttningar av datum och när röstningar skulle äga rum etc som jag tror vi kan undvika framöver.

Det skulle såklart hjälpa om ni som tyckte att det kändes virrigt kunde peka på vad det var som gjorde att det kändes så.

Delsvis förstår jag - vi hade flera trådar öppna samtidigt, vilket skiljer sig från vanlig linjär (vågar jag säga "rälsad") mötestradition där man avhandlar en fråga i taget. It's an aquired taste, som dom säger, men jag gillar det. Vi är alla åtminstone i teorin vana vid att sköta flera samtidiga diskussioner i andra forum - vad var det som inte funkade här?



Jag skulle kunna tänka mig att man klistrar dagordningspunkten och kontinuerligt ändrar den så att varje punkt länkar till den tråd som hör till punkten. Att man har ett tydligt schema redan från början: "den 28:e röstar vi om punkt 2, 29:e punkt 3, och sedan är vi klar mad formalian och öppnar alla övriga, som vi röstar om den 16:e". Jag säger inte att det måste vara så, men det är förslag som kanske kan avhjälpa förvirringen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Tyvärr har det hänt lite grejer (jobbig deadline + betygsättning + hackad server + annat) så jag har blivit försenad. Omkring nästa vecka borde det lugna sig.
 
Top