Nekromanti 15. Val av revisorer - WRNU årsmöte 2011

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Det är dags att öppna upp för diskussion i den här frågan!

Notera att inget beslut kan fattas här förrän frågan om den avgående styrelsens ansvarsfrihet har behandlats. Däremot är det från och med nu öppet att debattera.

Följande står att läsa i föreningens stadgar om revisorerna:
§9 Revisorer
För granskning av föreningens räkenskaper och förvaltning väljs på årsmöte en eller två revisorer. Valbar är person som inte sitter i styrelsen. Revisor behöver inte vara medlem i föreningen.
Jag föreslår att en ordinarie revisor samt en suppleant väljs.

Nedan kommer jag att lista alla som kandiderar. Har valberedningen något/några förslag?

Om just Du som läser detta vill nominera dig själv eller någon annan, säg till här i tråden eller PMa mig. De som kandiderar får gärna presentera sig själva lite också. Jag föreslår att vi sätter en deadline för nomineringar Lördag 12 Mars kl 23:59. Säg gärna till om du har åsikter eller känner till praktiska hinder för detta. Om för få nomineringar inkommit vid denna tidpunkt så kommer deadline troligtvis att förlängas.

Valberedningens förslag:
N/A

Övriga kandidaturer:
N/A
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Hörrni stämmombud, vi söker fortfarande revisorer till föreningen. Någon som känner sig inspirerar?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Persson said:
Hörrni stämmombud, vi söker fortfarande revisorer till föreningen. Någon som känner sig inspirerar?
Jag skulle gärna se att wege kan fortsätta som revisor ett år till. Därför nominerar jag honom som en av två revisorer.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Förövrigt kan det bara bra att poängtera vad den faktiska posten innebär och vad som förväntas av en etc.
Så är det någon som skulle kunna tänka sig att vara revisor om de bara visste mer om den praktiska och faktiska innebörden så finns den informationen här.
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
Jasså, ska jag göra mer?

Jag är inte jätteaktiv på rollspel.nu Läser egentligen bara O:FR-forumet. Knappt föreningsforumet.

Men visst, vill ni så kan jag väl. Kan väl också upplysa om att jag istter i Sveroks valberedning centralt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Okej, vi har en kandidat till våra två revisorer...

Det här brukar vara en svår position att tillsätta, men den är i regel väldigt lättsam att sitta på. Man får lite extra insyn i vad som sker i föreningen, i princip.

Finns det någon som kan tänka sig att sitta som andra revisor?

Hittills:
Valberedningens förslag:
N/A

Övriga kandidaturer:
wege
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Okej!

Vi har två kandidater: Möller och wege.

Eftersom intresset för att diskutera i den här frågan har varit svalt föreslår jag att vi väljer dessa båda medelst tyst acklamation.

Alltså: om ingen höjer röst däremot innan onsdag 30/3 kl 23:59 så klubbar jag beslutet att Möller och wege väljs som revisorer.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
poniz said:
Okej!

Vi har två kandidater: Möller och wege.

Eftersom intresset för att diskutera i den här frågan har varit svalt föreslår jag att vi väljer dessa båda medelst tyst acklamation.

Alltså: om ingen höjer röst däremot innan onsdag 30/3 kl 23:59 så klubbar jag beslutet att Möller och wege väljs som revisorer.
Gött!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag finner att Möller och wege är valda till revisorer för verksamhetsåret 2011/2012 i föreningen WRNU!

Grattis, Möller och wege! :gremlaugh:
 
Top