Nekromanti 13. Val av valberedning

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
I redaktionens förslag till stadgar står följande under §10 Valberedning:

För att ta fram förslag på personer till de i stadgarna föreskrivna valen kan årsmötet välja en eller flera valberedare. Valbar är medlem i föreningen.

----

Jag föreslår definitivt att fler än en person ingår i valberedningen.

Det råder i de föreslagna stadgarna ingen konflikt mellan att väljas till styrelsen och att väljas till valberedningen.

Det går bra att föreslå sig själv eller andra i den här tråden.

Därför föreslår jag att Bearnie och Xhakhal ingår i valberedningen, den senare eftersom hon uttryckt intresse. Fler namn är varmt välkomna.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag vill utöver ovanstående föreslå: Arfert, Dante, Gardener, krank och Vitulv.

Inte för att de uttryckt faktiskt intresse vad jag hört, men jag tror att dessa passar bra för uppgiften, dessutom är många namn bra beroende på hur många som tackar nej.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
solvebring said:
Jag vill utöver ovanstående föreslå: Arfert, Dante, Gardener, krank och Vitulv.

Inte för att de uttryckt faktiskt intresse vad jag hört, men jag tror att dessa passar bra för uppgiften, dessutom är många namn bra beroende på hur många som tackar nej.
Alltså va fan, kan vi försöka välja en valberedning som inte består av ledamöter i föreningens styrelse?

Det kanske inte står i stadgarna, men det är en jävligt vettig praxis att använda sig utav. Varför? Jo av samma anledningen som valberedningen inte skall utses av styrelsen - eftersom det försätter valberedningen i en potentiell jävsituation.

Efter att valet av styrelse har gjorts så kommer jag konsekvent att rösta ned samtliga kandidater som ingår i styrelsen.
Däremot välkomnar jag fler nomineringar, särskilt av folk som inte har ett intresse i att sitta i föreningens styrelse.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Persson said:
Alltså va fan, kan vi försöka välja en valberedning som inte består av ledamöter i föreningens styrelse?
Medhåll.

Jag nekar därför. Om någon vill rösta fram mig till en sån här position kommer jag att tacka nej.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
Persson said:
Alltså va fan, kan vi försöka välja en valberedning som inte består av ledamöter i föreningens styrelse?
Medhåll.

Jag nekar därför. Om någon vill rösta fram mig till en sån här position kommer jag att tacka nej.
Jo, bra idé faktiskt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag ändrar vid medhåll av Pilzemans åsikt därför mina förslag till: Dimfrost, Gardener, Hans., Paxen, Ram och RipperDoc.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Pilzeman said:
Han heter Persson.
Ja... Ehm... Ja... Det gör han ja.
Jag läste namnen i de olika listorna flera gånger igår, för att kunna se till att jag inte föreslog någon som var med i styrelsen igen. Satt med två dokument och jämförde dem till och med för att inte göra den missen.
Detta resulterade nog i liten harv bland kugghjulen och Persson som börjar på P fick bli Pilzeman som börjar på P. Game Over!

Jag ber både Persson och Pilzeman om ursäkt för detta. Det blev fel i maskineriet. "Jag ändrar vid medhåll av Perssons åsikt därför mina förslag till", ska det givetvis stå ovan vad det gäller ändringen jag gjorde.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
solvebring said:
Pilzeman said:
Han heter Persson.
Ja... Ehm... Ja... Det gör han ja.
Jag läste namnen i de olika listorna flera gånger igår, för att kunna se till att jag inte föreslog någon som var med i styrelsen igen. Satt med två dokument och jämförde dem till och med för att inte göra den missen.
Detta resulterade nog i liten harv bland kugghjulen och Persson som börjar på P fick bli Pilzeman som börjar på P. Game Over!

Jag ber både Persson och Pilzeman om ursäkt för detta. Det blev fel i maskineriet. "Jag ändrar vid medhåll av Perssons åsikt därför mina förslag till", ska det givetvis stå ovan vad det gäller ändringen jag gjorde.
Du behöver inte be mig om ursäkt! Jag ser det bara som en bonus att få bli ihopblandad med en sån härlig forumit som Pilzeman.

Du tar alltså tillbaka ditt gamla förslag till förmån för ditt nya:

Dimfrost, Gardener, Hans., Paxen, Ram och RipperDoc

Till detta förslag vill jag också stödja Xhakhals kandidatur eftersom hon inte längre kandiderar till styrelsen. Dessutom tror jag att Xhakhal skulle göra ett bra jobb i en valberedning.

Jag yrkar också på att Valberedningen skall innehålla 3 namn. En större valberedning behövs inte för denna förening och jag tror att en allt för stor Valberedning blir svår att arbeta i för dess ledamöter.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Persson said:
Jag yrkar också på att Valberedningen skall innehålla 3 namn. En större valberedning behövs inte för denna förening och jag tror att en allt för stor Valberedning blir svår att arbeta i för dess ledamöter.
Vill du göra det till ett formellt yrkande, eller skulle vi kunna utgå från det som princip?

Ett namn till då, om vi nu har mig och Xhakhal som föreslagna. Kan de som solvebring tillfrågat yttra sig?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Bearnie said:
Persson said:
Jag yrkar också på att Valberedningen skall innehålla 3 namn. En större valberedning behövs inte för denna förening och jag tror att en allt för stor Valberedning blir svår att arbeta i för dess ledamöter.
Vill du göra det till ett formellt yrkande, eller skulle vi kunna utgå från det som princip?

Ett namn till då, om vi nu har mig och Xhakhal som föreslagna. Kan de som solvebring tillfrågat yttra sig?
Lämpligast är att ha det som princip. Men om andra viljor finns som vill gå ifrån denna princip så kommer jag lägga ett formellt yrkande om saken.

Solvebring: har du tillfrågat de föreslagna namnen och har de svarat ja?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Bearnie said:
Persson said:
Jag yrkar också på att Valberedningen skall innehålla 3 namn. En större valberedning behövs inte för denna förening och jag tror att en allt för stor Valberedning blir svår att arbeta i för dess ledamöter.
Vill du göra det till ett formellt yrkande, eller skulle vi kunna utgå från det som princip?

Ett namn till då, om vi nu har mig och Xhakhal som föreslagna. Kan de som solvebring tillfrågat yttra sig?
Jag funderar på saken. Svarar typ ikväll.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nej, jag hade hoppats på att de som medlemmar i föreningen skulle ta del av den här diskussionen och därmed svara om de är intresserade eller ej.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Dimfrost said:
Bearnie said:
Ett namn till då, om vi nu har mig och Xhakhal som föreslagna. Kan de som solvebring tillfrågat yttra sig?
Jag funderar på saken. Svarar typ ikväll.
Nu har jag funderat, och mitt svar är, för att citera thark, "NEJ FÖR HELVETE". :gremlaugh:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Dimfrost said:
Dimfrost said:
Bearnie said:
Ett namn till då, om vi nu har mig och Xhakhal som föreslagna. Kan de som solvebring tillfrågat yttra sig?
Jag funderar på saken. Svarar typ ikväll.
Nu har jag funderat, och mitt svar är, för att citera thark, "NEJ FÖR HELVETE". :gremlaugh:
Då yrkar jag på att valberedningen ska bestå av Bearnie, Xhakhal och Gardener.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Då yrkar jag på att valberedningen ska bestå av Bearnie, Xhakhal och Gardener.
Jag föreslår att vi går till beslut till den här frågan ikväll, förutsatt att mötet beslutat om en arbetsordning.

Mitt förslag ställs då mot avslag, som det ser ut nu.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bearnie said:
Då yrkar jag på att valberedningen ska bestå av Bearnie, Xhakhal och Gardener.
Jag föreslår att vi går till beslut till den här frågan ikväll, förutsatt att mötet beslutat om en arbetsordning.

Mitt förslag ställs då mot avslag, som det ser ut nu.
Låter bra. Kör i vind och låt det gå till beslut snarast möjligt efter det att arbetsordningen klubbats.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Votering, punkt 13. Val av valberedning

Voteringen stänger måndagen den 10:e maj klockan 19:00
 
Top