Nekromanti 13. Budget 2011

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
poniz said:
Man kan till exempel uppmuntra (vi får inte tvinga) äldre medlemmar att lämna föreningen, men låta de som vill ligga kvar i ett "emeritus-register" eller liknande där de får åtnjuta samma fördelar som föreningens medlemmar.

En sån sak kräver lite ändringar i stadgar och liknande, men jag tror definitivt att det är doable. Känns ovärt att gå igenom det förrän vi behöver pengar, däremot.
Det låter väl vettigt. Själv gick jag eftersom jag trodde det var till fördel för föreningen med många medlemmar i förhandlingarna med Sverok. I övrigt hade jag tänkt vara passiv. Men som det nu verkar gör jag i själva verket skada genom att vara med och då går jag förstås gärna ur. Men jag avvaktar lite för att vi skall bli helt säkra på att senioruträde är nödvändigt för att få bidrag eller andra reella fördelar. Jag skall ta och läsa resten av tråden också, förresten.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: 13. Budget 2011 - Extra information

Vad gäller det här med bidrag och åldern på medlemmar så har jag hört mig för på #sverok (irc.quakenet.org) nu. Jag har bland annat pratat med Nina och Melin om saken.

Det är så här att då vi inte minst 60% av våra medlemmar är under 25 år så får vi inte 1. Grundbidrag 2. Medlemsbidrag. Alla andra bidrag kan vi däremot ansöka om, t.ex. bidrag för träffar, lokaler osv. Läs här för mer information om de olika bidragen.

Sedan så är det så att om man skulle finna anledning, skäl eller för den delen verkar ha en bra idé för en sådan utveckling, så kan man också starta studiecirkel genom föreningen. Studiecirkeln kan därmed få stöd. Läs mer här för den informationen.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag finner att mötet har beslutat i enlighet med sovebrings förslag.

Punkten är avslutad.
 
Top