Nekromanti 124cm lång med 190cm svärd

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
En brist i reglerna tycker jag är att misslorna kan få så högt värde i STY. Om misslor ska vara som en tolvåring till utseende borde de enligt mig även ha likartad fysik som en tolvåring. Därför gillar jag inte att de bara får en modifikation på -2 i STY. -3 vore bättre, -4 skulle göra mig helt nöjd.

Exemplet baserar sig på den ena, maximala, extremen på en normalfördelad kurva, avsedd för att ta fram framstående individer vilka är lämpliga som RPer.

En annan sak - hade neg-modden varit högre än 2 hade ett antal situationer uppstått där värden om noll eller under hade uppkommit, vilka hade varit tvugna att lappas på annat håll - det är också dåligt.
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
notera att STY och TÅL påverkar längden. en stark missla är alltså en stor missla. så länge den inte får nackdelen kort, men det är undantagsfall.
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Kan inte samma problem upstå om man gör ett barn enligt rp genererings reglerna då?

*springer och kollar*

Nej där har ni ju satt att inget atribut kan bli lägre än ett.

Vad hindrade er från att göra samma lösning på raserna som på åldern?

/Hartland - relativt sett alltså
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Visst är det orimligt, men visst kan sånt göras coolt. Kolla bara på Mikoto. :gremwink:

Fast det är inte alla som gillar animéstämning i Mundana förstås...

/Joel - hade nöjt sig med en Learámälva med storsvärd, på ca 150/150cm
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
När jag först såg tråden så fick jag världens flashback från alla tusen miljoner miljarder gånger jag läst trådar om vissa företeelser på diverse lajv... :gremsmirk:

-Hjalle, 170 cm, utan svärd.
 

Svart_ohyra

Veteran
Joined
10 Aug 2005
Messages
36
Location
Blåbärsskogen
Nånsin försökt o slå nån med en flaggstång :gremtongue:
nej men seriöst, till saken, vi hade samma problem ungefär i våran spelgrupp förut. En kille ville spela thismalv, vapenmästare med två st lyfalisvärd.
Vi sa helt enkelt nej för att det inte gå o hålla koll på två st väldigt långa vapen även om man har massa i STY.
Men ändå så skulle jag hellre ha thismalven med två lyfali än misslan med kraggsvärdet.
Men under extrema situiationer skulle jag rösta på att det ändå var plus en t6 att använda svärdet pga att misslan är så mkt kortare än svärdet
 

Galahad

Veteran
Joined
21 Jun 2005
Messages
62
Location
Uppsala
Om RPns smidighet är över styrkekravet oxå så borde det väll vara möjligt att hantera dem, eller? Sen om SL tillåter det är väll en annan sak...
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
slåss anorlunda

om svärdet är längre och styrke kravet möts så kan ju personen slåss anorlunda. man kan ju svinga svärdet i en halfcirkel runt sig eller nåt. det kan ju bli intressant att se hur denne gör.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: slåss anorlunda

Appropå dessa tankar kring hur man kan slåss med ett så stort vapen då man är så liten är det väll inte mer än att prova med något som är proportionellt mot ens egen storlek som något som är en tredjedel av din egen längd längre än dig (eller?)...
 
Top