Vitulv said:
Mitt intresse, både som medlem på forumet och som styrelsemedlem i föreningen, är att rollspel.nu skall vara ett så bra och välskött forum som möjligt. Det innebär att ibland rikta kritik mot redaktionen om man uppfattar att den agerat på ett felaktigt vis.
Du företräder helt klart ingen annan än dig själv i detta. Jag anser att Rollspel.nu är ett bra och välskött forum, och inte heller föreningen har formulerat någon form av kritik eller missförtroende. Det är ingen skyldighet att kritisera Rollspel.nu. Givet hur du betett dig på Rollspel.nu under din tid som styrelseledamot, med två avstängningar och en lång rad tillsägningar, skulle jag kalla beteendet obstinat istället för ansvarstagande. Det hade givetvis sett mycket annorlunda ut om du själv stått för ett bättre beteende, men det har du inte.
Användarkritik är alltså inte en skyldighet, och inte alltid en rättighet. Användare på Rollspel.nu behöver kunna samarbeta med redaktion och moderatorer. Som redaktör och moderator ska vi vara mottagliga för åsikter och kritik, det finns det ett starkt konsensus kring, men missta inte den inställningen för att det ska vara okej att gräla, ifrågasätta, metodiskt testa regler och i allmänhet verka för att göra arbetslaget på Rollspel.nus uppgift mödosam och otacksamt. Det här är något jag (återigen) fått bevittna i stämningen på forumet under den senaste tiden, bland annat av representanter för den här föreningen, och det är inte att verka för ett bättre forum. Det är att verka för en respektlös inställning som får välmenande volontärer att känna att de har fått nog.
Det är därför jag anser att en grundläggande inställningsförändring till Rollspel.nu behöver ske. Det har faktiskt tidigare hänt att vi på sådana grunder kännt oss nödgade att stänga av användare på Rollspel.nu vi inte längre känner att vi kan samarbeta med, som vi inte längre litar på vill det bästa för oss och Rollspel.nus diskusionsforum. Så måste vi kunna göra, av respekt för alla dem som lägger ner ideell tid för forumets räkning men lätt blir föremål för allehanda otrevligheter. Det är verkligen inte något jag vill se provoceras fram någon mer gång, någonsin.
Se över era egna led innan du börjar peka finger i styrelseforumet
Skyll inte över ditt beteende genom att peka på någon annan. Jag är här i egenskap av styrelseledamot, och det är också
ditt beteende som är i blickfånget.
Med det är jag beredd att avrunda min inlaga under den här punkten.