Nekromanti [11MO02] §8 Övriga frågor - förtroende

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag vill ta upp en övrig fråga.

Efter turbulensen som varit på forumet den sista tiden (där jag varit inblandad) undrar jag om jag fortfarande har styrelsens förtroende?


Jag tar upp detta för att lyfta upp frågan till ytan. Finns missnöje, missförtroende eller frågor som gror så vill jag veta det så tidigt som möjligt.

När har all möjlighet att skicka ett PM till mig när som helst om ni vill ta upp något som rör min förtroenderoll. Jag vill påstå att jag är god på att skilja på sak och person.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Vad du säger och gör utanför föreningen påverkar i min mening inte föreningsrelaterade saker. Med andra ord har du mitt fulla förtroende som ordförande.
Min meningen är den att jag inte kan kritisera dig som ordförande för annat än just sådant som har med ditt ordförandeskap att göra. Punkt.

Och varför jag skriver detta är för att jag tror på att lufta ämnet hellre än att hålla tyst, oavsett åsikt. Det är trots allt viktigt.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Jag har inte hållt någon vidare koll, men jag har svårt att se att något du gjort som inte resulterat i avstängning skulle få mig att tappa förtroendet. Jag tycker alltså fortfarande att du är en bra ordförande.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Jag har fullt förtroende för dig.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Persson said:
Jag vill ta upp en övrig fråga.

Efter turbulensen som varit på forumet den sista tiden (där jag varit inblandad) undrar jag om jag fortfarande har styrelsens förtroende?


Jag tar upp detta för att lyfta upp frågan till ytan. Finns missnöje, missförtroende eller frågor som gror så vill jag veta det så tidigt som möjligt.

När har all möjlighet att skicka ett PM till mig när som helst om ni vill ta upp något som rör min förtroenderoll. Jag vill påstå att jag är god på att skilja på sak och person.
Du har fortfarande mitt förtroende. Det är viktigt för mig att jag upplever att du bett om ursäkt och kommit till insikt kring vad för förväntningar som följer med din förtroendeposition. Detta är en läroprocess för oss alla, därmed tycker jag vi kan vara tålmodiga med vissa snedsteg. En gång är ingen gång.

Däremot, om jag får ta tillfället i akt att lyfta frågan lite, tycker jag det är jätteviktigt att hela styrelsen tänker till kring hur vi ser på och beter oss gentemot Rollspel.nu och dess användare. Jag har personligen erfarenhet av en rad ideella åtaganden och förtroenden, men kan lugnt säga att det enbart är i rollen som redaktör för Rollspel.nu jag regelbundet blivit så misstrodd och ifrågasatt.

Någon kan påstå att det beror på att jag inte duger. Jag påstår att jag helt enkelt går igenom vad många redaktörer och moderatorer innan mig fått utstå. För att det blivit ett återkommande beteende hos dem som av någon orsak inte håller med eller vägrar acceptera att någon eller några sätter gränser på forumet. Styrelsen bör fråga sig om det är en okej attityd. Vi har idag en duktig och engagerad redaktion, som står bakom en vision för Rollspel.nus diskussionsforum som jag faktiskt tror det stora flertalet ställer sig bakom. Därför tycker jag på sätt och vis det är bra att vi visat oss vara så pass luttrade och oömma som vi varit, men det är inget någon ska ta för givet.

Redaktionen för Rollspel.nu är ett ideellt arbetslag som sitter på mandat från Gardener. Jag tycker det är märkligt att vi som ingår i detta ska känna oss ifrågasatta av individer som representerar en förening som söker ett långsiktigt samarbete med just Rollspel.nu. Vems mål har ni då för ögonen? Inte föreningens, hoppas jag innerligt. Jag tycker också det är mycket märkligt att se styrelsemedlemmar stå för ett oacceptabelt beteende på Rollspel.nus diskussionsforum och hamna i gräl med andra användare. Därför kan jag som medlem och styrelseledamot säga att jag hädanefter förväntar mig ett annorlunda beteende från dig och från Vitulv, för hans namn förtjänar verkligen att omnämnas i det här sammanhanget.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Bunny said:
Redaktionen för Rollspel.nu är ett ideellt arbetslag som sitter på mandat från Gardener. Jag tycker det är märkligt att vi som ingår i detta ska känna oss ifrågasatta av individer som representerar en förening som söker ett långsiktigt samarbete med just Rollspel.nu. Vems mål har ni då för ögonen? Inte föreningens, hoppas jag innerligt. Jag tycker också det är mycket märkligt att se styrelsemedlemmar stå för ett oacceptabelt beteende på Rollspel.nus diskussionsforum och hamna i gräl med andra användare. Därför kan jag som medlem och styrelseledamot säga att jag hädanefter förväntar mig ett annorlunda beteende från dig och från Vitulv, för hans namn förtjänar verkligen att omnämnas i det här sammanhanget.
Oj, här skiljer sig vår uppfattning åt rejält. Om jag har uppfattat dig rätt så anser du att jag som styrelsemedlem ska avstå från att kritisera driften av forumet? Jag förstår att det vore bekvämt, men det kommer inte att hända, tvärtom ser jag det som min förbannade skyldighet att agera. Mitt intresse, både som medlem på forumet och som styrelsemedlem i föreningen, är att rollspel.nu skall vara ett så bra och välskött forum som möjligt. Det innebär att ibland rikta kritik mot redaktionen om man uppfattar att den agerat på ett felaktigt vis.

Vad gäller "oacceptabelt beteende" från min sida så håller jag med dig i sak, men å andra sidan anser jag att jag blivit felaktigt modererad vid ett antal tillfällen, och jag har mer eller mindre fått bekräftat att (delar av) redaktionen dels bedömer mig annorlunda än andra användare, och att minst en redaktionsmedlem öppet vädrar sin önskan om att jag ska plockas bort från forumet - permanent. Det får mig att misstänka en viss vilja att klassa ungefär allt jag säger som oacceptabelt.

Min summerade uppfattning är således att:
1. Som styrelseledamot bör man inte beläggas med munkavel vad gäller frågor som gäller forumets drift och,
2. ja, jag ska följa forumets regler precis som alla andra, men det får fan vara slut med specialregler och personliga agendor mot mig som person (dessutom var det väl minst en redaktör som åkte på en tillsägelse den gångna veckan? Se över era egna led innan du börjar peka finger i styrelseforumet)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Jag inser i eftertänksamhetens kranka blekhet att jag formulerade mig väl bitskt i ovanstående inlägg. Mitt budskap kvarstår, men jag ber styrelsen om ursäkt för att formuleringarna var i hätskaste laget.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Vitulv said:
Mitt intresse, både som medlem på forumet och som styrelsemedlem i föreningen, är att rollspel.nu skall vara ett så bra och välskött forum som möjligt. Det innebär att ibland rikta kritik mot redaktionen om man uppfattar att den agerat på ett felaktigt vis.
Du företräder helt klart ingen annan än dig själv i detta. Jag anser att Rollspel.nu är ett bra och välskött forum, och inte heller föreningen har formulerat någon form av kritik eller missförtroende. Det är ingen skyldighet att kritisera Rollspel.nu. Givet hur du betett dig på Rollspel.nu under din tid som styrelseledamot, med två avstängningar och en lång rad tillsägningar, skulle jag kalla beteendet obstinat istället för ansvarstagande. Det hade givetvis sett mycket annorlunda ut om du själv stått för ett bättre beteende, men det har du inte.

Användarkritik är alltså inte en skyldighet, och inte alltid en rättighet. Användare på Rollspel.nu behöver kunna samarbeta med redaktion och moderatorer. Som redaktör och moderator ska vi vara mottagliga för åsikter och kritik, det finns det ett starkt konsensus kring, men missta inte den inställningen för att det ska vara okej att gräla, ifrågasätta, metodiskt testa regler och i allmänhet verka för att göra arbetslaget på Rollspel.nus uppgift mödosam och otacksamt. Det här är något jag (återigen) fått bevittna i stämningen på forumet under den senaste tiden, bland annat av representanter för den här föreningen, och det är inte att verka för ett bättre forum. Det är att verka för en respektlös inställning som får välmenande volontärer att känna att de har fått nog.

Det är därför jag anser att en grundläggande inställningsförändring till Rollspel.nu behöver ske. Det har faktiskt tidigare hänt att vi på sådana grunder kännt oss nödgade att stänga av användare på Rollspel.nu vi inte längre känner att vi kan samarbeta med, som vi inte längre litar på vill det bästa för oss och Rollspel.nus diskusionsforum. Så måste vi kunna göra, av respekt för alla dem som lägger ner ideell tid för forumets räkning men lätt blir föremål för allehanda otrevligheter. Det är verkligen inte något jag vill se provoceras fram någon mer gång, någonsin.

Se över era egna led innan du börjar peka finger i styrelseforumet
Skyll inte över ditt beteende genom att peka på någon annan. Jag är här i egenskap av styrelseledamot, och det är också ditt beteende som är i blickfånget.

Med det är jag beredd att avrunda min inlaga under den här punkten.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Läser man ut takten och tonen i inlägget så anar man början till en otrevlig fortsättning på den här diskussionen. Att låsa "trådar" under ett pågående styrelsemöte är inte en särskilt vettig fortsättning och att sparka ut ledamöter ur mötesrummet likaså.

Jag ber samtliga ledamöter som vill komma in och diskutera §8 eller fortsätta diskussionen på §8 att hålla en lugn, artig och trevlig ton. Fortsatta inlägg i tråden skall vara så pass väl avvägda att de skall kunna framföras utan att väcka rodnad eller andra reaktioner under ett katolskt församlingsmöte.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Bunny said:
Det har faktiskt tidigare hänt att vi på sådana grunder kännt oss nödgade att stänga av användare på Rollspel.nu vi inte längre känner att vi kan samarbeta med, som vi inte längre litar på vill det bästa för oss och Rollspel.nus diskusionsforum.
Det där känns dels som ett hot, och dels som förberedelser för att stänga av mig permanent i ett senare skede (genom att tidigt börja droppa motiv, för att senare kunna legalisera ett beslut).

Jag vill på så trevligt manér som möjligt framföra att jag uppfattar det som utomordentligt otrevligt, och ovärdigt ett styrelsemöte.

Och därmed har jag nog sagt mitt.
 
Top