Nekromanti [11MO01]§7 Årsmöte

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
7.1Tid och format för årsmötet
Vi behöver besluta när årsmötet skall starta och hur vi ska hålla årsmötet. Skall vi ta det här på rollspel.nu eller genom annan metod?
Jag överlämnar den diskussionen till styrelsen.

OBS - Årsmötet måste hållas innan den 31 mars 2011. Ska vi hålla årsmötet online så innebär det att årsmötet bör avslutas senast den 31 mars 2011. Mellan kallelse och mötets start skall det gå två veckor.

Mitt förslag är att vi håller årsmötet från och med den 20 februari.

Jag föreslår också att vi håller årsmötet här på rollspel.nu


7.2Val av kommitté att förbereda årsmötet
Låt oss först ta beslut på 7.1 innan vi går in på denna punkt. Ärligt talat vet jag inte vad jag tänkte på när jag tog med denna punkten... Förhoppningsvis kommer det fram senare! :gremgrin:
 
OBS - Årsmötet måste hållas innan den 31 mars 2011. Ska vi hålla årsmötet online så innebär det att årsmötet bör avslutas senast den 31 mars 2011. Mellan kallelse och mötets start skall det gå två veckor.

Mitt förslag är att vi håller årsmötet från och med den 20 februari.
Inte mig emot. Jag tycker det låter bra. På så vis hinner vi peta in de två veckorna av kallelse till medlemmarna emellan det här styrelsemötet och årsmötet utan problem, samt att årsmötet får relativt gott om tid.

Vad gäller plats anser jag att Föreningsforumet på Rollspel.nu är det bästa valet. 1. Vi har gjort det förut. 2. Mötet kan löpa över en längre tid och samtliga får chans att delta. 3. Alla medlemmarna ska kunna delta och ha behörighet. 4. Ingen behöver krångla med nya klienter eller websidor - alla hittar hit.
 
Jag tycker både tid och plats (Föreningsforumet) är lämplig.
 
solvebring said:
OBS - Årsmötet måste hållas innan den 31 mars 2011. Ska vi hålla årsmötet online så innebär det att årsmötet bör avslutas senast den 31 mars 2011. Mellan kallelse och mötets start skall det gå två veckor.

Mitt förslag är att vi håller årsmötet från och med den 20 februari.
Inte mig emot. Jag tycker det låter bra. På så vis hinner vi peta in de två veckorna av kallelse till medlemmarna emellan det här styrelsemötet och årsmötet utan problem, samt att årsmötet får relativt gott om tid.

Vad gäller plats anser jag att Föreningsforumet på Rollspel.nu är det bästa valet. 1. Vi har gjort det förut. 2. Mötet kan löpa över en längre tid och samtliga får chans att delta. 3. Alla medlemmarna ska kunna delta och ha behörighet. 4. Ingen behöver krångla med nya klienter eller websidor - alla hittar hit.
5. Nu verkar det som att vi vet hur man håller igång det lite bättre.

Att vi gjort det förut hade inte varit en bra sak i sig själv eftersom det gick väldigt segt sist, men det här mötet verkar i alla fall arta sig.
 
Tror det beror mycket på att vi denna gång har, använt mer än ja och nej i många frågor, därmed vet man att många läst och kan gå vidare

/Zorbeltuss
 
Jag stödjer Perssons förslag med solvebrings tillägg om att Föreningsforumet är en lämplig plats för årsmötet.
 
Vi kommer alltså hålla årsmötet från och med den 20/2 här på forumet.


7.2Val av kommitté att förbereda årsmötet

(kommer ihåg nu) Jag tror det skulle vara en fördel för årsmötet och dess organisering ifall vi utsåg en grupp som förberedda det.

Saker som behöver göras är saker som:
1. Kallelse till medlemmarna
2. Förbereda årsmötets handlingar

En fördel inför årsmötet som jag tror att vi skulle tjäna på vore en "närvaro-tråd" som medlemmen skriver i för att markera sin närvaro på årsmötet och därigenom få formell rösträtt. På samma sätt ska man där kunna markera om man "lämnar årsmötet" dvs inte kommer följa trådarna något mer under årsmötets gång.


Jag ställer därför mötet två frågor.

1. Bör vi ha en sådan grupp?

2. Om ja, har ni förslag på ledamöter att ingå i gruppen? - ungefär 3st totalt bör räcka.
 
Persson said:
Vi kommer alltså hålla årsmötet från och med den 20/2 här på forumet.


7.2Val av kommitté att förbereda årsmötet

(kommer ihåg nu) Jag tror det skulle vara en fördel för årsmötet och dess organisering ifall vi utsåg en grupp som förberedda det.

Saker som behöver göras är saker som:
1. Kallelse till medlemmarna
2. Förbereda årsmötets handlingar

En fördel inför årsmötet som jag tror att vi skulle tjäna på vore en "närvaro-tråd" som medlemmen skriver i för att markera sin närvaro på årsmötet och därigenom få formell rösträtt. På samma sätt ska man där kunna markera om man "lämnar årsmötet" dvs inte kommer följa trådarna något mer under årsmötets gång.


Jag ställer därför mötet två frågor.

1. Bör vi ha en sådan grupp?

2. Om ja, har ni förslag på ledamöter att ingå i gruppen? - ungefär 3st totalt bör räcka.

1. Ja, jag tycker att det är lämpligt med en sådan grupp.

2. Återkommer när jag fått fundera lite.
 
Kallelse till medlemmarna: Jag anser det lite onödigt att försöka dra ihop en grupp för att skicka ut kalelsen till medlemarna då det inte är någon större och krävande uppgift.

Förbereda årsmötets handlingar: Är det något särskillt som behöver förberedas? Borde det inte räcka med att följa vanlig dagordning?

Om det inte är något särskillt som behöver förberedas så anser jag det vara onödigt med en sådan grupp.
 
okej nu har mötet slöat till sig tyvärr.

Föreslår därför att vi flyttar Årsmötets start till den 27/2?

Är det OK?

Om inga invändningar inkommit innan torsdagen 9/2 så klubbar jag det.
 
Inget att invända

Persson said:
okej nu har mötet slöat till sig tyvärr.

Föreslår därför att vi flyttar Årsmötets start till den 27/2?

Är det OK?

Om inga invändningar inkommit innan torsdagen 9/2 så klubbar jag det.
<div>
</div> <div>Torsdagen är visserligen 10 februari, men för all del. </div> <div>
</div> <div>Jag har inget att invända. </div>
 
Back
Top