Nekromanti 11. Val av revisorer

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
I redaktionens förslag till stadgar står följande under §9 Revisorer:

För granskning av föreningens räkenskaper och förvaltning väljs på årsmöte en eller två revisorer. Valbar är person som inte sitter i styrelsen. Revisor behöver inte vara medlem i föreningen.

----

Jag föreslår att mötets målsättning är att tillsätta två revisorer. Frågan går då till beslut efter att två personer accepterat att påta sig rollen som revisor.

Det går bra att föreslå sig själv eller andra i den här tråden.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Bearnie said:
Jag föreslår att mötets målsättning är att tillsätta två revisorer. Frågan går då till beslut efter att två personer accepterat att påta sig rollen som revisor.
Det finns ju en potential för att denna föreningen kan komma att bära på mycket pengar. Det vore därför bra ifall vi kunde hitta en revisor som har koll på ekonomi, regler och sådant. Gärna en riktig variant.

Jag tror det kan vara svårt att få till på detta årsmöte men det vore trevligt om valberedningen satte upp den ambitionen inför kommande.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det finns ju en potential för att denna föreningen kan komma att bära på mycket pengar. Det vore därför bra ifall vi kunde hitta en revisor som har koll på ekonomi, regler och sådant. Gärna en riktig variant.
Tja, det behöver för min del inte vara en verksam revisor. Jag håller däremot med om att vi verkligen bör se efter någon med erfarenhet av sådant, som Persson säger - någon som har koll. Kanske finns någon duktig egenföretagare i krokarna?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Jag nominerar solvebring som revisor.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Vitulv said:
Jag nominerar solvebring som revisor.
Solvebring kan inte väljas eftersom han sitter i styrelsen. (och därmed är det bevisat varför jag är årets forumspersonlighet 2010 och inte du :gremdrink: )

Jag vill istället nominera Den upplyste despoten utan att ha tillfrågat densamme. Han är ju trotts allt CEO, dessutom bär hans avatar kostym vilket jag tycker borde vara en grundförutsättning för att kunna utföra sitt uppdrag som revisor.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Persson said:
Bearnie said:
Jag föreslår att mötets målsättning är att tillsätta två revisorer. Frågan går då till beslut efter att två personer accepterat att påta sig rollen som revisor.
Det finns ju en potential för att denna föreningen kan komma att bära på mycket pengar. Det vore därför bra ifall vi kunde hitta en revisor som har koll på ekonomi, regler och sådant. Gärna en riktig variant.

Jag tror det kan vara svårt att få till på detta årsmöte men det vore trevligt om valberedningen satte upp den ambitionen inför kommande.
Med risk att bli bevisad fel, så tror jag ändå inte det är en vidare komplex uppgift. Det blir i så fall en eller två större inkomstposter, sedan en serie mer eller mindre stora utgifter som inte ska få göra totalsiffrorna röda. Föreningen kommer inte ha något intresse att skaffa sig löneposter eller fastighet eller andra ting som har ett lite komplexare regelverk, och som beskattas. Föreningen får enligt stadgarna inte försätta sig själv i kreditskuld.

Eftersom jag för rådet för den europeiska socialfonden (ESF) räkning anförtroddes att ekonomiskt och ändamålsmässigt granska de rekvisitioner fondens projekt sände in, funderar jag på att föreslå mig själv. Först avvaktar jag Marco och weges svar.

Ni kan gärna få gissa vilken mening ovan jag mer eller mindre klippte direkt från mitt CV.
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
Kan jag väl.

Har varit internrevisor på massor av håll.
Sverok Väst
IOGT-NTO Göteborgs distrikt
Vänsterns studentförbund (riksnivå)
+ en bunt till på lokalnivå lite överallt.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Persson said:
Jag vill istället nominera Den upplyste despoten utan att ha tillfrågat densamme. Han är ju trotts allt CEO, dessutom bär hans avatar kostym vilket jag tycker borde vara en grundförutsättning för att kunna utföra sitt uppdrag som revisor.
Tack, det smickrar, men jag avstår.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Den Upplyste Despoten said:
Tack, det smickrar, men jag avstår.
Då föreslår jag således mig själv och wege till revisorer.

Kan vi gå till beslut i frågan ikväll?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Votering, punkt 11. Val av revisorer

Ursäkta förseningen. Voteringen stänger imorgon klockan 19:00.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Votering, punkt 11. Val av revisorer

wege och Bearnie är valda till revisorer.
 
Top