Nekromanti 11 sept

Dag

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
5
Detta kanske redan varit uppe i diskussionsforumet, men jag kommer själv inte fram till ett bra svar.

Hur göra med kraschen i NY förra året? JAg SL:ar en Vampire-kampanj som utspelar sig på östkusten i usa i ungefärlig nutid. Ska man ta med denna händelse ( och isf låta den vara en ren "människohändelse eller "vampyr-påverkad") eller ska man hoppa över den i historien helt och hållet.

Jag är osäker...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ja

Ja, jag tycker att du iaf kan nämna det. Eftersom det nu har hänt.
 

Pale Imp

Swordsman
Joined
11 Feb 2002
Messages
448
Location
Boden
Spela den!

Vi spelade en skitrolig kampanj om WTC i Kult, det går säkert att göra i vampire också.

Ventrue imperiet har utsatts för attentat av något, bara för att slänga ut en möjlighet. RPs jobb är kanske att utföra attentatet, tysta ner sanningen, hämnas... man kan ju göra hur mycket som helst... om man är lika oetisk som jag =P
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Re: Ja

Pale : och hur kan det bli skrämmande ? snälla berätta e kass på å skrämmas i Vampire .. annars så kan det bli ett fint action scenario ..
 

Melchior

Veteran
Joined
1 Sep 2002
Messages
50
Location
Uppsala
Re: Ja

I min Kultkampanj hade jag tänkt att mina spelare efter ett Metropolis besök skulle komma ut rakt i kaoset på World trade center. Vad tycks om den?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Man skulle kunna göra en liten tvist på det hela.. Säg att rollpersonerna får reda på att de två tornen egentligen fungerar som två obelisker som kan öppna en port till helvetet (eller valfri demondimension) genom. En person har kommit på att man kan göra detta och visst, rollpersonerna kan stoppa denne men det kommer alltid att komma flera.. Kanske innan rollpersonerna avrättar... eh, permanent stoppar "das bad guy" kan han sprida ut informationen till alla sina anhängare..

Den enda chansen som finns är att förstöra de två tornen. Det kanske blir lite episkt sådär, men titeln är ju ändå självklar.. "Sagan om de två tornen".

~Kanske lite svårare för [color:448800]Han</font color=448800> att förklara kraschen mot Pentagon (även om den faktiskt har formen av ett pentagram)
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Nu är jag inte speciellt insatt i Vampire, men jag ska försöka ändå.

För det första tycker jag att 11/9 ska vara en, som du kallar det, "människohändelse". Att göra det till en ond ockult Sabbat-ritual förtar lite av det otäcka, tycker jag.

Dock inte sagt att man inte kan binda det till en pågående Vampire-kampanj. Kanske var det så att flera av stadens prinsar befann sig i en konferenslokal i ett av tornen, hållandes ett ytterst hemligt möte, när olyckan inträffade. Vips står staden utan starka ledare, och allt är upplagt för inbördeskrig hos blodsugarna...

-R
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan funka !!

Tjaa, det låter ju som en idé som kan funka. Det måste ju ha varit rena kaoset !
 
Top