1001 rpgs you must play before you die

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,411
Location
Maastricht
70#Heart: The City Beneath RPG
Om man tröttnat på Spire, så är det bara att gå över till detta spel, eller varför inte kombinera dem båda?
Ett rollspel som genererat ett till rollspel, det är lite coolt. Jag tycker spelet ser snyggt ut och jag kommer att spela detta innan jag dör.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
71# Everyone is John
Ett kort, konkurrensfokuserat rollspel där du och dina medspelare tar rollerna som varsin aspekt av John, en bekymrad man med multipel personlighetsstörning. Med hjälp av en vadslagningsmekanik så kämpar ni sinsemellan om kontroll över John och att uppnå era specifika (ofta befängda) mål. En hysterisk och ytterst icke-politisk korrekt beskrivning av psykisk ohälsa som definitivt är värt ett par timmar av ditt liv!
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
72# Space 1889 (1988)
En helt underbar och unik setting där äventyret alltid väntar runt hörnet. Spelet blandar etikett och civiliserat beteende med science fiction och det vild och annorlunda. Reglerna i den ursprungliga versionen lämnar en del att önska men det finns till ett flertal olika regelsystem (Savage Worlds, Ubiquity och en inofficiell GURPS-version). Settingen är för mig precis "lagom" gonzo. Det blir roligt, annorlunda och fantasieggande utan att spelet blir flamsigt och tramsigt. Spelare känner både igen sig i vår historia men det finns fortfarande mycket spännande och annorlunda att utforska.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
73# Ökenros (2020)
Det finns inte många rollspel som vågar ta sig an romantik och det som gör det gör det ofta på ett lite taffligt sätt eller med regler som inte funkar med känslan. Ökenros känns som en frisk fläkt där man lyckats fånga romance-genren på ett sätt som inte känns krystat och har regler som stödjer genren. Ett verkligen unikt rollspel som fler borde testa att spela.
 
Top