Nekromanti 08:or, förener eder!

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Det är ett gäng...

Vääänta här nu... så du går på krogen för att dricka öl och läsa böcker? Kan du inte göra det hemma, typ?


Storuggla, snyter sig
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Dricka böcker och läsa öl (OT?)

Att gå på en stillsam krog och äta god mat och dricka en bärsch* - och ha med sig en god bok - det är mycket roligt.

Träffa folk gör jag hellre hemma hos dem.

Erik, läser gärna på kaféer också.

* <font size="1"> Det måste stavas så, enligt nya EU-regler. </font size>
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Re: kläder på knovent [ot]

Jag är lång, muskulös, brunbränd, stilig och framgångsrik?
För att då kommer jag att drabbas av en massa folk som frågar efter dig... :gremgrin:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Dricka böckling och jäsa öl (OT?)

Joo, förvisso, men min uppfattning av kaféer är att man ska jagas ut därifrån så fort som möjligt så de kan få in andra kunder... de lusarna. jag känner mig inte välkommen hel tenkelt.

Och min protest mot att läsa på krogen grundar sig i att folk på krogen är.. högljudda, störande eller iklädda latextröjor, ibland rent av en kombination av alla tre. Kan man verkligen läsa med god behållning då?


Storuggla, läser hemma, på tunnelbanan och på jobbet istället
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Dricka böckling och jäsa öl (OT?)

Och min protest mot att läsa på krogen grundar sig i att folk på krogen är.. högljudda, störande eller iklädda latextröjor, ibland rent av en kombination av alla tre. Kan man verkligen läsa med god behållning då?
Jag går inte på sådana krogar.

Jag går inte på kaféer som slänger ut en heller.

I studentstäder finns många sådana kaféer.

Hemma finns det en massa jobb att göra. Där vågar man inte läsa.

Erik
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tankar från en toa (OT!!)

Jag fasthåller att läsning och filosofering är något som man bäst gör när man sitter på toaletten. Alternativ i en bekväm fåttölj framför en sprakande brasa och med en kopp te nära till hands.

"I studentstäder finns många sådana kaféer."

Som högjudd, störande student anser jag att det är min rättighet att bära latextröja när och var jag vill. Vi är ju Sveriges framtid för bövelen. :gremsmile:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Du har uppenbarligen inte...

...frekventerat Tre Backar en vanlig torsdag kväll. Det är mer stilla där än hemma i Björkhagen... nä, inte riktigt... men det är inte så mycket folk, de spelar inte musik, och de har tappat upp min pint Strongbow innan jag hunnit fram till baren. Och latextröjorna lyser med sin frånvaro.

Och så är det större chans att träffa folk på krogen. De hänger sällan hemma hos mig, såvida jag inte sagt till de att göra det. Lite lokal pub-känsla, sådär litegrann.

Magnus
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Tankar från en toa (OT!!)

"Det gör aldrig kaffet!"

Vänta du tills kriget kommer. Ransonering är skoj! :gremwink:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Tankar från en toa (OT!!)

Vänta du tills kriget kommer. Ransonering är skoj!

Jag snabbläste först inlägget utan att glutta på texten du citerade, och trodde för en sekund att du syftade på skiten.....

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Dä va bättre förr [OT]

"Jag snabbläste först inlägget utan att glutta på texten du citerade, och trodde för en sekund att du syftade på skiten....."

Jadu, pôjk, om i tôcker att lumpen ä tôliger idag, så skulle du vatt me på min tid. Jomän, dä var beredskapstider dä, å dä va dän kallaste ventern nånsin. Dä va så kallt att en kunne gå till Motala frå Karlsborg på Vätta, å dä feck vi göre varenna môra. Å allt va rasnoner't. Tvåhunnre gram kaffe å vecka, å en limpe brö', å en ynklier bet mä smör, dä va tôligt dä! Dä va så tôligt å tellåme scheten var ransoner't! En feck inte schete mer än trehunnre gram om da'n, å dä sto en tellsyningsman ve utedasse som vägde å mätte.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Re: Varför på en helg? (NT)

För att jag är på en kurs i Umeå och är bara hemma i Stockholm på helgerna.
 
Top