Nekromanti 007

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Då har det varit en press grej om nästa Bond film, den 24 i serien.

Filmen kommer heta Spectre. (finns ett kort videoklipp i den länken för "revealen")

Dom kommer börja spela in filmen på Måndag (8 december), och filmen kommer tydligen ut runt slutet av oktober till början utav november 2015 (ovanligt kort tid för en film av denna magnitud igentligen).

Skådespelare som har nämnts är ju då:

Återvändande:
Daniel Craig, som så klart återvänder för fjärde gången som James Bond.
Ralph Fiennes (från bl.a Schindler's List och The English Patient, men även Harry Potter), återvänder/börjar som den nye M.
Naomie Harris (från 28 days later och två Pirates of the Caribbean filmer), som Eve Moneypenny
Ben Whishaw (från Cloud Atlas och The Zero Theorem), återvänder till rollen som den nye Q
Rory Kinnear (teater uppträdare, och som Frankenstein's monster i tv-serien Penny Dreadful), tredje gången som Bill Tanner
Jesper Christensen (från en stor mängd Danska filmer och serier, mm), återvänder för tredje gången som Mr. White

De nya:
Christoph Waltz (Inglourious Basterds , Django Unchained), som Franz Oberhauser. Ernst Stavro Blofeld in disguise mån tro?
Léa Seydoux (franska filmer, men även från bl.a Inglourious Basterds och MI: Ghost Protocol), som Madeleine Swann.
Monica Bellucci (från en mängd italienska filmer, men även från bl.a Matrix 2 och 3), som Lucia Sciarra.
Andrew Scott (några filmer och en stor mängd britiska tv serier, bl.a som Moriarty i serien Sherlock), som Denbigh.

Och sist, men absolut inte minst... bokstavligen talat...
Dave Bautista (Riddick, Guardians of the Galaxy, men även från WWE så klart), som Mr. Hinx. Oldschool'ig 007 Henchmen någon?

Filmens poster


För de som inte märkte det i postern, eller inte ens vet det från tidigare 007 filmer...

Spectres organisationens logga.
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
Rhodryn;n55712 said:
Då har det varit en press grej om nästa Bond film, den 24 i serien.

Filmen kommer heta Spectre. (finns ett kort videoklipp i den länken för "revealen")

Dom kommer börja spela in filmen på Måndag (8 december), och filmen kommer tydligen ut runt slutet av oktober till början utav november 2015 (ovanligt kort tid för en film av denna magnitud igentligen).

Återvändande:
Daniel Craig, som så klart återvänder för fjärde gången som James Bond.
Ralph Fiennes (från bl.a Schindler's List och The English Patient, men även Harry Potter), återvänder/börjar som den nye M.
Naomie Harris (från 28 days later och två Pirates of the Caribbean filmer), som Eve Moneypenny
Ben Whishaw (från Cloud Atlas och The Zero Theorem), återvänder till rollen som den nye Q
Rory Kinnear (teater uppträdare, och som Frankenstein's monster i tv-serien Penny Dreadful), tredje gången som Bill Tanner
Jesper Christensen (från en stor mängd Danska filmer och serier, mm), återvänder för tredje gången som Mr. White

De nya:
Christoph Waltz (Inglourious Basterds , Django Unchained), som Franz Oberhauser. Ernst Stavro Blofeld in disguise mån tro?
Léa Seydoux (franska filmer, men även från bl.a Inglourious Basterds och MI: Ghost Protocol), som Madeleine Swann.
Monica Bellucci (från en mängd italienska filmer, men även från bl.a Matrix 2 och 3), som Lucia Sciarra.
Andrew Scott (några filmer och en stor mängd britiska tv serier, bl.a som Moriarty i serien Sherlock), som Denbigh.

Och sist, men absolut inte minst... bokstavligen talat...
Dave Bautista (Riddick, Guardians of the Galaxy, men även från WWE så klart), som Mr. Hinx. Oldschool'ig 007 Henchmen någon?
Kommer Ernst Stavro Blofeld och hans katt att vara med? :p:cool:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,516
Christoph Waltz hade varit en perfekt Blofeld :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,588
Location
Rissne
Coolt. Jag gillar ju Craigs Bond extremt mycket och har verkligen hoppats att han skulle fortsätta ett tag till -- och det här känns klockrent, tycker jag. SPECTRE, alltså. Jag gillar när gamla småtöntiga grejer blir revampade och får ny gritty-remake-freshness.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Det enda problemet med de nya Bond-filmerna är att de första 15 minuterna är bäst. Det känna som om de bränt all kreativitet på att skapa en extremt häftig jaktscen precis i början av filmerna, och resten av dem kan inte överträffa det.

Men jag planerar att betala pengar även för att se nästa försök.

/tobias
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Bezant;n55731 said:
Kommer Ernst Stavro Blofeld och hans katt att vara med? :p:cool:
God45;n55740 said:
Christoph Waltz hade varit en perfekt Blofeld :)
Som det är nu så vet vi ju inte om Blofeld och hans katt kommer vara med. Han kommer antagligen vara det på något sätt, eftersom det handlar om Spectre... men som sagd så vet vi ju inte något än.

Och ja, jag håller med, Waltz skulle vara en bra Blofeld... jag har ju tankar om att han kanske är Blofeld "in disguise". Men han skulle ju lika gärna bara vara en underboss i Spectre... en av de andra numrerade personerna som man såg igenom åren a gamla Bond filmer.

Minimoni;n55880 said:
Craig är den bästa Bond ever. Älskar att de nya filmerna är gritty och skitiga. Ska lätt se den nya på bio.
Jag kan inte mer än hålla med faktiskt. När jag först såg Craig som Bond så tyckte jag han var bra... och fick tankegångar om "Bästa Bond?" men sen skakade jag det ur mig med ett "Näää... han kan ju inte vara bättre än Connery eller Moore! Ingen kan slå dom ju!", men sakt och säkert växte Craig på mig mer och mer. Och när end credits på Skyfall rullade framför mina ögon så klickade det bara i skallen på mig och svaret var där, att Craig faktiskt lyckats kliva förbi både Connery och Moore som den bästa Bond för mig.

Dock så kan jag förstå dom som inte håller med. Connery och Moore är ju ikoniska som Bond trots allt.
 
Top