đŸŽČ Testare sökes till svenskt VTT Faihido Rollspel!

Valiant

Veteran
Under en tid har jag byggt pÄ ett eget virtuellt spelbord, Faihido Rollspel - https://rollspel.faihido.com

Faihido Rollspel kom till för att jag sjĂ€lv saknade ett lite enklare, svenskt alternativ för att spela rollspel över nĂ€tet – framför allt med fokus pĂ„ de klassiska svenska rollspelen och utgĂ„vorna av exempelvis tidiga Drakar och Demoner, Mutant och Neotech, men plattformen Ă€r tĂ€nkt att kunna anvĂ€ndas till betydligt fler rollspel.

För mig har projektet redan fyllt sitt viktigaste syfte. VÄr gamla spelargrupp har nÀmligen kommit igÄng igen och spelar numera varje vecka. Det hade varit vÀldigt svÄrt utan en VTT-lösning eftersom vi idag bor ganska lÄngt ifrÄn varandra.

Stöd finns för allt som man kan vÀnta sig med bilder, kartor, placering rollpersoner och SLP, anvÀndning av rutnÀt och Fog-of-War, styrning av ljus, mörker och vad spelarna kan se. Det finns ocksÄ en integrerad chatt, tÀrningsslag och 3D-tÀrningar, röstchatt, dokument och handouts, musik och karaktÀrshantering. Ambitionen Àr inte att bygga den största eller mest avancerade VTT:n, utan snarare att skapa ett lÀttanvÀnt spelbord dÀr fokus ligger pÄ klassiskt rollspelande.

Nu söker jag testare

Jag skulle dÀrför gÀrna vilja hitta nÄgra personer eller spelargrupper som vill testa Faihido Rollspel och ge feedback. Det kan vara allt frÄn buggar och saker som kÀnns krÄngliga till funktioner ni saknar eller sÄdant som helt enkelt borde fungera pÄ ett annat sÀtt. Ju fler olika sÀtt plattformen anvÀnds pÄ, desto lÀttare blir det för mig att se vad som behöver förbÀttras.

En viktig sak bara: Jag söker testare av plattformen – inte fler spelargrupper som jag sjĂ€lv ska vara spelledare för. 😊

Jag hjÀlper sjÀlvklart gÀrna till med att komma igÄng och förklarar hur systemet fungerar, men jag har inte möjlighet att ta pÄ mig fler grupper som spelledare.SÄ om du Àr sugen pÄ att testa rekommenderar jag att du redan har nÄgon eller nÄgra personer som du skulle vilja prova att spela tillsammans med.

Är du intresserad av att hjĂ€lpa till att testa? Skicka meddelande till mig.

faihido.png

DÄ AI Àr en vattendelare för en del, sÄ ska jag vara tydlig med att skriva att Faihido Rollspel Àr utvecklat med den svenska AI-tjÀnsten Loveable. Med det skrivet sÄ Àr det fokus 100% pÄ klassiskt rollspelade och inget annat.

FÄr man frÄga hur det kommer sig att det gÀr inlÀgget Àr skrivet av AI ocksÄ? Jag gissar att det upplevs som nÄgot av en röd flagga för dem som annars skulle vara intresserade av att testa tjÀnsten.

Jag har skrivit inlÀgget. Om det sedan för dig ter sig som om en AI skrivit det... vad vill du att jag ska svara pÄ det? Spelar det ens nÄgon roll om jag besvarar det? KÀnns som om att du vill lÀgga en röd flagga enkom för att tjÀnsten Àr skapad med AI?

Absolut inte! Jag hör inte till de hysteriska AI-motstÄndarna. Tyckte flera formuleringar och strukturen i inlÀgget andades generativ AI, men kan ha fel förstÄs.

Back