[大禍時 2089] Tidslinje

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Om du lattjar runt med Dödsknäpp när du är i Göteborg. Upp vid Näckrosdammen,Vasaparken eller Femmans torg
Kom ihåg, skvallerbytta bingbång, sitter som på nålar. Ett tu tre är PSIPO där och trålar
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
2030 tappade jag det. Sålde huset på västkusten och köpte en liten skogsfastighet i Värmland. Dottern var väl den som tog flytten sämst. Men så träffade hon en tjej som körde för FMCK. Och hon övertalade familjen att gå in i det lokala hemvärnet. Så ett tag hade jag gubbar i kammo hemma i köket som drack kaffe å käka Mariekex. Och dotter blev ett par med mc-jäntan så allt kändes toppen där ett tag. Fram till 33 då bankerna gick under. Vi hade ju vårt på det torra. Sysslat med prepping. Visade sig att hemvärnet satt på en bunker och helt plötsligt ingick hela familjen i Hagfors Milisen. Och bönderna i trakten betalade helt plötsligt tribut till Major Oskarsson och tv-sändningen upphörde.och Stockholm blev mer avlägset än någonsin. när 2040 bankade på dörren ryktades det om att internetet var på väg tillbaka. Men dottern vår körde egen mc och var med i raiderna mot Karlstaborna eller norbaggarna.
 

Sinisa_

Aeronautisk bokbindare
Joined
2 Jul 2022
Messages
740
2030 tappade jag det. Sålde huset på västkusten och köpte en liten skogsfastighet i Värmland. Dottern var väl den som tog flytten sämst. Men så träffade hon en tjej som körde för FMCK. Och hon övertalade familjen att gå in i det lokala hemvärnet. Så ett tag hade jag gubbar i kammo hemma i köket som drack kaffe å käka Mariekex. Och dotter blev ett par med mc-jäntan så allt kändes toppen där ett tag. Fram till 33 då bankerna gick under. Vi hade ju vårt på det torra. Sysslat med prepping. Visade sig att hemvärnet satt på en bunker och helt plötsligt ingick hela familjen i Hagfors Milisen. Och bönderna i trakten betalade helt plötsligt tribut till Major Oskarsson och tv-sändningen upphörde.och Stockholm blev mer avlägset än någonsin. när 2040 bankade på dörren ryktades det om att internetet var på väg tillbaka. Men dottern vår körde egen mc och var med i raiderna mot Karlstaborna eller norbaggarna.
Ska inte en två tre såna här korta vittnesmål ligga i boxar vid sidan av den löpande tidslinjen? Inte som nödvändig världsinfo som man måste läsa, utan som en sorts inspirerande extramaterial?
 

Sinisa_

Aeronautisk bokbindare
Joined
2 Jul 2022
Messages
740
Tack, är superroligt att skriva när man får sådan här härlig och cool respons. Vill att du ska veta att jag blir himla glad.
Kul. Jag gillar som sagt dina SLP:s väldigt mycket.

Nedan en mer högupplöst bild, där man kanske ser ett försök till Värmlands landskapsvapen på hjälmen, och de små symbolerna för döda människor, tanks och flygplan på motorcykelns huv eller vad det kallas.
 

Attachments

Top