[大禍時 2089] Färdigheter och Rollpersoner

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Kan det vara så att varje klass har en variant?
SLUM kan vara MUT
NORM kan vara ROB
ELIT kan vara MET*

*Methuselah a la Altered Carbon. Uråldrig uppladdad intelligens som laddas ned i nya klonade kroppar.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
666
Location
Nibiru
Tack! Speaking of, om jag skulle få för mig att ta det här till en högre nivå, finns det någon creative licens eller dyl för T2000/Bladerunner-motorn?
Ingen officiell licens specifikt för den, det är ju en variant av Year Zero Engine så det går bra att använda den OGL:n.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,993
Location
Ereb Altor
Kan det vara så att varje klass har en variant?
SLUM kan vara MUT
NORM kan vara ROB
ELIT kan vara MET*

*Methuselah a la Altered Carbon. Uråldrig uppladdad intelligens som laddas ned i nya klonade kroppar.
Inte dumt!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,993
Location
Ereb Altor
Spelar man robot väljer man någon av följande:

ROB
[1T10]

1-4 Arbetarrobot
5-7 Sällskapsrobot
8-9 Säkerhetsrobot
10 Stridsrobot

När ROB pressar ett slag och råkar ut för missöde uppstår:

Syntax Error
  1. Roboten startar om. Tar 1T6 min.
  2. Roboten väljer standardprogramering (beror på modell).
  3. Roboten hakar upp sig och utför samma misslyckade handling 1T10ggr innan den återhämtar sig.
  4. Roboten sätter sig i säkerhet
  5. Roboten ägnar 1T6 minuter åt att analysera läget.
  6. Roboten väljer nödprogramering (beror på modell).
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,993
Location
Ereb Altor
Mutanter känner jag är en bred skara:

  • De som utfört experiment på sig själva (på 50-talet var genmodifiering på hobbynivå en stor trend, typ som surdegsbröd för nått år sedan).
  • Militära experiment. Supersoldater. Lyckade/misslyckade
  • Företagsexperiment. Den perfekta arbetaren.
  • Medicinska experiment. Utrota sjukdomar etc
  • Ren nyfikenhet (kan djur bli mänskliga?)
  • Den ofrivillige mutanten; mutantplebsen som lever under staden (jmf Marvels morlocker) och som blivit muterade/deformerade av t.ex. föroreningar och radioaktiva läckor.
Edit: La till @Enstoeringen s alternativ
 
Last edited:

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
246
Mutanter känner jag är en bred skara:

  • De som utfört experiment på sig själva (på 50-talet var genmodifiering på hobbynivå en stor trend, typ som surdegsbröd för nått år sedan).
  • Militära experiment. Supersoldater. Lyckade/misslyckade
  • Företagsexperiment. Den perfekta arbetaren.
  • Medicinska experiment. Utrota sjukdomar etc
  • Ren nyfikenhet (kan djur bli mänskliga?)
  • Vad mer?
• Den ofrivillige mutanten; mutantplebsen som lever under staden (jmf Marvels morlocker) och som blivit muterade/deformerade av t.ex. föroreningar och radioaktiva läckor.

En aspekt på mutanten, så som jag åtminstone kommer/vill nyttja den, är att den inte får bli för mycket av en ’superhjälte’, att det på sin höjd går en ”supermutant” på tusendet, typ. Att själva kraften inte blir något man strösslar med utan är unik/få förunnat. Där tror jag Psi-mutanten är enklare att jobba med så att det inte blir ännu en ”År0-box” av det hela. Makes sense?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,993
Location
Ereb Altor
En aspekt på mutanten, så som jag åtminstone kommer/vill nyttja den, är att den inte får bli för mycket av en ’superhjälte’, att det på sin höjd går en ”supermutant” på tusendet, typ. Att själva kraften inte blir något man strösslar med utan är unik/få förunnat. Där tror jag Psi-mutanten är enklare att jobba med så att det inte blir ännu en ”År0-box” av det hela. Makes sense?
Jag funderar på att göra systemet tillräckligt flexibelt för att man själv ska kunna lägga ribban där man vill. Det kan sträcka sig från "förstärkt immunförsvar" till "fyra armar". Men jag har bara precis börjat klura på detta.
 
Top