”Var är citatet ifrån?”-leken

Nu när ingen gissat på ett tag slänger jag ut med en ledtråd så vi inte helt tappar takten och blir nedslagna av denna tråd: Boken filmatiserades ganska nyligen.

Var det för svårt? Tips att namnet på karaktären hintar om berättelsens uppbyggnad och att författaren ofta skriver berättelser på detta sättet. Samt att författaren varit med tidigare.

Ok kanske för svårt, men testar en till bit på stycket och annars byter jag.
This was a long, thin stretch of land—vaguely triangular in shape, like a piece of broken glass— bordered by three streets of varying breadth, varying evenness of surface, and varying stages of disintegration as each thoroughfare succumbed in its own way and in its own time to the subtle but continuous movements of the slumbering earth below.

Ok kanske för svårt, men testar en till bit på stycket och annars byter jag.
This was a long, thin stretch of land—vaguely triangular in shape, like a piece of broken glass— bordered by three streets of varying breadth, varying evenness of surface, and varying stages of disintegration as each thoroughfare succumbed in its own way and in its own time to the subtle but continuous movements of the slumbering earth below.

Det där är Clive Barker! Det är den med städerna av folk som står som en gubbe väll?

Back