JohanL
Champion
Rätt författare, fel bok. Jag vill nog ha boken här, men som ledtråd är den rätt gissningsbar.Det låter som något Terry Pratchett kunde skrivit.
Small Gods?
Rätt författare, fel bok. Jag vill nog ha boken här, men som ledtråd är den rätt gissningsbar.Det låter som något Terry Pratchett kunde skrivit.
Small Gods?
Rätt författare, fel bok. Jag vill nog ha boken här, men som ledtråd är den rätt gissningsbar.
Ledtråd: Boken har en katt i en av huvudrollerna, och är bäst jag kan komma ihåg den enda som har det.
Korrekt!Ah, The Amazing Maurice.
V för Vendetta?Those who want the Government to regulate matters of the mind and spirit are like men who are so afraid of being murdered that they commit suicide to avoid assassination.
Whoa, det var ren gissning.Rätt! Från The Monkey Trial!![]()
Tage Danielsson!"Rolf hette en stor svensk viking som ibland kunde gå och därför kallades för Gånge-Rolf.
Gånge-Rolf drog i härnad till anglernas och saxarnas land och slogs och söp och levde rullan, och sen blev han hemskickad på konsulatets bekostnad."
Korrekt, "Sagan om Gånge-Rolf"! Hela novellen.Är det från Sagor för barn över 18 år?
Death is everywhere
There are lambs for the slaughter
Waiting to die
And I can sense
The hours slipping by
Tonight
Depeche Mode - Fly on the WindscreenNytt citat!
Ulf Lundells Jack.Han hade duschat och tagit på sig nytvättade kläder men haschlukten satt kvar under naglarna och i håret. Han undrade om alla kände det.
I have watched them all day and they are the same men that we are. I believe that I could walk up to the mill and knock on the door and I would be welcome except that they have orders to challenge all travelers and ask to see their papers. It is only orders that come between us. Those men are not fascists. I call them so, but they are not. They are poor men as we are. They should never be fighting against us and I do not like to think of the killing.