Mekanurg
雷電
Watchmen -- The Comedian
Watchmen -- The Comedian
Punisher?
LYSTRING! LYSTRING! VIKTIGT! VIKTIGT! ALL MANLIG PERSONAL SOM HETER KRUGER SKALL RAPPORTERA TILL CENTRALEN. UPPREPAR. ALL MANLIG PERSONAL SOM HETER KRUGER SKALL RAPPORTERA TILL CENTRALEN. VIKTIGT! UPPREPAR: VIKTIGT!
Jag tänker bara på Hogan's Heroes.Okej. Då kör vi på den här gamla godingen:
Fel media, men rätt ursprungsland. Och lite för sent tidsmässigt (vad gäller det engelska originalet).Jag tänker bara på Hogan's Heroes.
Catch 22?Fel media, men rätt ursprungsland. Och lite för sent tidsmässigt (vad gäller det engelska originalet).
Joseph Heller föddes ett årtionde efter författaren jag citerade.Catch 22?
Vi minns bara det förflutna; vi känner aldrig igen det när vi möter det. Tanken går bakåt, men tiden går framåt, och avsked borde vara för alltid.
Fasen, det här borde jag kunna om det är den förste.Så, 50-tals SF är ett dåligt val? Jag tänkte att den förste författaren att få en Hugo ändå skulle vara läst av någon mer än jag.
Ska vi ta något annat?
E. E. Smith var född drygt 20 år innan denne författare.Är det något Lensman? E. E. "Doc" Smith?
Heinlein vann ju fyra Hugo och är hyfsat jämnårig med den jag tänker på, så det var en bra gissning. Men fel.Så, en tidig Hugo-vinnare, och värd att citera. Kan det vara Heinlein?