”Var är citatet ifrån?”-leken

Mina dikter äro att taga som vårdslösa handteckningar. Vad innehållet vidkommer, låter jag min instinkt bygga upp vad mitt intellekt i avvaktande hållning åser. Min självsäkerhet beror på att jag har upptäckt mina dimensioner. Det anstår mig icke att göra mig mindre än jag är.

Nytt citat! Vem sade detta strax innan hen blev dödad av ett skott? (Översatt från ett annat språk!)

"Vad? Män som duckar för enskilda kulor? Vad kommer ni att göra när hela linjen öppnar eld? Varför duckar ni så här? De skulle inte kunna träffa en elefant på det här avståndet!"

Nytt citat! Vem sade detta strax innan hen blev dödad av ett skott? (Översatt från ett annat språk!)

"Vad? Män som duckar för enskilda kulor? Vad kommer ni att göra när hela linjen öppnar eld? Varför duckar ni så här? De skulle inte kunna träffa en elefant på det här avståndet!"
Det är ju en ACW-general, men jag tror vi får gissa ett tag.

Burnside?

När jag inte vet vem, kan det bli svårt för andra.

Johnston?
Hm, det var kanske för esoteriskt val av mig. Nå, han fick av soldaterna smeknamnet "Papa John", eftersom han inte räddes att vara ute på slagfältet tillsammans med dem, och visade dem omsorg.

Nej, men det var iaf John Sedgwick som sade detta förunderliga citat.

Ett nytt, förhoppningsvis lättare:

"Strax intill stod en äkta hund, blandat kött och blod; den sorts grej som man inte ser så ofta numera. Ett verkligt samlarobjekt, Den var tjudrad vid stolpen till en gatskylt. Skylten sade FÖRBJUDET. Under skylten halvlåg ett robovrak. Han hade yviga droidlockar och ett lortigt handskrivet kort - 'Hungrig och hemlös. Var snäll hjälp.' Mandy for förbi honom med ryckiga steg och knyckande huvud. Vraket lyfte en aning på sitt sorgsna lilla meddelande och den magra sällskapshunden gnällde."

Back