Tant Ragnar
Gamle usling
Ja! Men kan du räkna ut titeln på låten?Mos Def! Black on both sides!
Ja! Men kan du räkna ut titeln på låten?Mos Def! Black on both sides!
Hm, inte utan att plocka fram den eller söka på det. Antar att det är något med Math?Ja! Men kan du räkna ut titeln på låten?
Nära nog. Låten heter ”Mathematics” och raderna jag översatte ser ut såhär i original.Hm, inte utan att plocka fram den eller söka på det. Antar att det är något med Math?
Lovar att tagga dig nästa gång det blir min tur och det vankas gubb-hiphop igen.Det eviga ödet med den här tråden är ju att man följer den noga ett tag och det dyker inte upp ett enda citat man kan, så man tröttnar och struntar i den en period, och sedan när man kikar in igen så har det rivits av ett helt gäng citat som man hade kunnat.
The Flesh Failures (Let the Sunshine In) från Hair?Gillade Tant Ragnars grepp att översätta till svenska, så här kommer en till:
"Kall sommar lyssnar
Het färg smälter ilskan till sten
Jag minns ännu drömmen där
Jag minns ännu stunden du sade adjö
Talade vi verkligen osanning?
Släppte in solskenet
Räknade vi verkligen till hundra?"
Några år för tidigt, men det generella mediet stämmer relativt väl.The Flesh Failures (Let the Sunshine In) från Hair?
Gillade Tant Ragnars grepp att översätta till svenska, så här kommer en till:
"Kall sommar lyssnar
Het färg smälter ilskan till sten
Jag minns ännu drömmen där
Jag minns ännu stunden du sade adjö
Talade vi verkligen osanning?
Släppte in solskenet
Räknade vi verkligen till hundra?"
Flera decennier för sent, men med väldigt breda definitioner rätt genre.Alltså, det är ju verkligen en låt jag inte hört på tjugo år, men räkna, solsken, översatt...
Varför inte Sonne av Rammstein?
Det stämmer ju jäkligt bra med Mick Box. Då ska man bara komma på rätt låt.Jag tror det kan vara Uriah Heep baserat på ledtrådarna, men jag kan dem väldigt dåligt, så i så fall får någon annan fylla i med låtnamn.
Låten är mycket riktigt från 1970-talet, men det är inte Uriah Heep. Dock rätt land!Det stämmer ju jäkligt bra med Mick Box. Då ska man bara komma på rätt låt.
Hair sattes upp 1967, men Uriah Heep släppte sin första platta 1970. Ska vi anta att låten är från 70-talet?
Aha, det måste vara Roger Dean. Och är väl bandet Yes?Den nämnda omslagskonstnären hat också gjort omslag till Uriah Heep.